Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dTi Dokładnie to Clio c2ph1 ! Problem z e


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie chciałbym przeprosić za umieszczanie innego auta na waszym forum, ale wydaje mi sie clio c2ph1 1,9DTI nie różni się silnikiem i elektryką aż tak bardzo od scenica c1ph1 1,9 dTI.

 

Zacznę od początku, a wiedz problem powstał kiedy postawiłem auto na jednej stronie, (polerowałem felgi i poszedłem na łatwiznę) , po skończeniu owych zabiegów pojechałem przejechać sie autem, i nagle po przejechaniu 10-15 km. licznik opadał na dół (tylko i wyłącznie prędkościomierz)... wtedy też poczułem lekki spadek mocy auta.. I tak za każdym razem do dziś dnia.. licznik na zimnym silniku działa bezproblemowo... auto zasuwa aż milo.. nabierze temperatury, opada na dół i przy około 3,5-4 tyś. obrotów zaczyna go tak jakby dławić.. Znalazłem dużo info. na waszym forum, odnośnie "impulsatora" rozebrałem go wyczyściłem ale nic nie pomogło, następnie poszedłem po bezpiecznikach, w komorze silnika OK, natomiast w kabinie bezpiecznik wydaje mi sie że od oświetlenia kabiny, lub tylnej tablicy, wypinając go nie działa nic! dosłownie... radio sie wyłącza wycieraczki nie działają, spryskiwacze też. Na chwile obecną nic z tym nie grzebałem.

 

Dorwałem komputer ST-6000 który pokazał mi taki błąd:

 

- P2224 Obwód przekaźnika 1 elementów term.

Przekaźn. 2 elementu termoimmersyjnego przerwa/zwarcie obwodu do GND

Przekaźn. 1 elementu termoimmersyjnego przerwa/zwarcie obwodu do GND

 

Dzisiaj zabieram sie za rozebranie czujnika na skrzyni.. nie pamiętam jak od fachowo się nazywa.. dodam także że większość kabli w silniku sprawdziłem, masy wyczyściłem i popsikałem kontakt sprejem. Następnym problemem są przyciski od klimy, podgrzewania tylnej szyby i obiegu powietrza w kabinie, one też nie działają... naciskam je i odrazu je wybija..

Cóż to może być.. dodam jeszcze że po wymianie rozrządu i olejów, uszkodziłem jeden przewód z którego lał się olej, wprost na impulsator, być może uszkodziło go w jakiś sposób.. narazie nie wymieniałem go na nowy, ale chyba to zrobię.

 

Prosił bym bardzo o nie usuwanie mojego postu, zauważyłem że jest dużo dobrych fachowców którzy zetknęli się już z tym problemem.. niestety na forum clio nikt nie jest mi w stanie pomóc..

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz i wyrozumiałość. Pozdrawiam

 

ps.1 wieczorem dodam parę zdjęć silnika i tych bezpieczników.

ps.2 na chwile obecną próbuje samemu rozwiązać problem, ponieważ mam dostęp do tanich części z Foty a także do wszelkiego rodzaju narzędzi, w garażu posiadam kanał wiedz próbuje "rzeźbić" samemu. Jeśli nie usunę tego problemu auto oddam do jakiegoś elektromechanika, ( jakiego na terenie śląska moglibyście polecić, gdzieć blisko Gliwic)

 

Dziękuje i pozdrawiam ~adie

 

@ edit: czy impulsator w tym gnieździe powinien sie ruszać? I być stosunkowo luźny?? U mnie niestety tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impulsator nie powinien być luźny,przy najmniej w autach z którymi się zetknąłem tak nie jest. Jeśli olej się na niego lał,mógł sie uszkodzić,warto by go podmienić,wtedy by było coś wiadomo .Poszukaj tych przekazników ,ktore wskazał komputer i sprawdź ,gdzie to zwarcie jest ,może gdzieś przewody są przetarte,niestety niemam clio,i schematu do tego auta,więc to musiałbyś sam zlokalizować .Wszystkie bezpieczniki sprawdż miernikiem ,może są popalone,niekiedy gołym okiem wszystkiego nie widać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tych przekazników ,ktore wskazał komputer i sprawdź ,gdzie to zwarcie jest ,może gdzieś przewody są przetarte

Pytanie gdzie one sie znajdują??

@edit: czy przekaźniki znajdują się pod maską? w komorze silnika?? Jeśli tak to teraz drugie pytanie skąd mogę wziąć wartości napięcia odpowiednich przekaźników?

impulsator nie powinien być luźny,przy najmniej w autach z którymi się zetknąłem tak nie jest.

właśnie chce zakupić nowy, ponieważ ten jakoś mi nie pasuje.. ;/

Wszystkie bezpieczniki sprawdż miernikiem ,może są popalone,niekiedy gołym okiem wszystkiego nie widać .

Jutro zabieram się za to.

Czy ktoś ma jakieś inne sugestie co do tego problemu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!