Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niezdecydowany na zakup Megane II z 2004


dallas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Poczytałem trochę postów ale już pomału wysiadam i nadal nie wiem co robić.

Posiadam Fiata Brava 2001 JTD - bardzo wygodne i komfortowe autko jak na swój wiek. Planuje kupić teraz coś w benzynie (2004-2005) z dużym bagażnikiem (jak emeryt). Typowałem skoda fabia kombi lub fiat stilo. Dzisiaj przypadkiem zobaczyłem megane II i bardzo przypadło mi do gustu. Każdy znajomy odradza francuza bo części drogie bo blacha słaba, lakier miękki, awaryjne... Czytam, czytam, przeglądam opinie i wychodzi że psuje się jak każde inne. Więc może ktoś byłby łaskaw odpowiedzieć na kilka pytań bardzo ogólnie:

 

1. Czy renault megane II (2004) 1.6 16V jest modelem awaryjnym?

2. Jakie są koszty napraw z zwykłych warsztatach (czy potwierdzają ogólną opinię o drogim serwisowaniu francuzów)

3. Jakie zawieszenie - twarde czy miękkie (przywykłem do miękkiego a nie podskakiwania na każdym kamyczku)

4. Auto które oglądam ma 2004 produkcję a 2005 I rejestrację, krajowy. przebieg 82000 km, I właściciel. Cena 21.500 (klima, elektr. lusterka, szyby, alarm, 6 poduszek, ale pochodzi od handlarza. Wizualnie po 5 minutach oględzin nie widać nic podejrzanego.

Co do przebiegu każdy tu psioczy że poniżej 100 000 w 5 letnim to pewnie kręcony. Osobiście przejeżdżam rocznie dieslem max 15 000 i obalam większość mitów o dużych przebiegach.

5. Jak z blachą i lakierem jeżeli chodzi o trwałość?

6. Jak ogólnie komfort jazdy?(dynamika, wygoda, przestronność wnętrza, prowadzenie)

 

Szukam auta na minimum 5 lat. Obecne jest za drogie w utrzymaniu i dość starawe. Czy megane II to dobry wybór?

 

Będę wdzięczny za głębsze zainteresowanie się tematem bo już palce mi wysiadają od klikania po opiniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2 Nieco wyższe, niż w innych autach porównywalnej klasy, a wynika to m.in. z mniejszej ilości zamienników, niż np. w przypadku vw. Nie ma tragedii, byle tylko omijać aso, bo tam ceny mają całkiem szalone.

 

Ad.3 Zdecydowanie miękkie

 

Ad.4. Myślę, że cena w sam raz za takie auto, ale polecam przed zakupem zabrać do jakiegoś serwisu francuzów albo do aso na sprawdzenie. Niewielki wydatek, a może uchronić nas przed dużą miną.

 

Co do przebiegu każdy tu psioczy że poniżej 100 000 w 5 letnim to pewnie kręcony.
Mówimy tak akurat o dieslach ściągniętych z zachodu, bo tylko takie opłaca się tu sprowadzać. Ja sama mam polską megII z 2003 z dieslem - przejechane 100tys. Auta z Polski mają niższe przebiegi, niż zachodnie, bo u nas nie ma dróg, żeby robić takie przebiegi :-/

 

Ad.5. Bez problemu, jak w każdym innym aucie z tego wieku ;-) Rdzewiały stare graty, teraz jest ocynk i jest spokój (daewoo lubi już chyba tylko samo z siebie zardzewieć). Poza tym akurat megana jest w sporej części plastikowa :)

 

Ad.6. Zależy co kto lubi. Dla mnie seryjne zawieszenie jest trochę za miękkie i na trasie buja na zakrętach. Poza tym nie mam się do czego przyczepić i po roku posiadania nadal jestem bardzo zadowolona :) Fotele b. wygodne, miejsca sporo.

 

Jeśli kupisz zadbany egzemplarz, to na pewno nie będziesz żałował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pewny przebieg i właściciel "umie" jezdzić samochodem to myślę ze dobry wybór; zresztą co do przebiegu to w moich postach możesz przeczytać wiecej i potwierdzam ze nie zawsze auto musi miec przebieg.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyleczyłem sie na jakiś czas z diesla.

Dzięki za odpowiedzi. jutro lub w czwartek jadę oglądać więc jak ktoś miałby jeszcze jakieś uwagi lub pochwały to nadal oczekuję.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Punto II JTD, powiem Ci że porownując silnik JTD do DCi to niebo a ziemia, dynamika DCi myśle ze by Cie przekonała jeżeli chodzi o silnik 1.6 mocą i momentem obrotowym nie masz co prownywac do silnika diesla.

 

Ogolnie polecam Megane, ładny, i nieawaryjny samochód, po prostu eksploatacja niewłaściwa wzbudzała moje podejrzenia że cś jest zepsute np: nie działające szyby który wystarczy tylko zaprogramować po zresetowaniu komputera.

 

przejedź się dci na jakiejś jeździ próbnej i sam porównaj silnik 1.6 z dci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!