Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszone wysokie obroty


CAKER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jakiś czas stałem się posiadaczem megane scenic z 1996 roku nie wiem czy dobry wybrałem model ale to mniej ważne dzisiaj rano jadąc do pracy i odpalając silnik poczułem jak by szarpniecie w pedale gazu po czym obroty skoczyły mi do 3,5 tys i niestety jest tak cały czas myślałem ze to linka się przycina nawet zakupiłem sobie takową ale niestety lub stety linka jest cala nie wiem co to może być proszę o pomoc

silnik 2.0 8 zaworów

 

Użyj czasami znaków interpunkcyjnych, o wiele lepiej się czyta i łatwiej jest pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym - przepustnica, kolektor, wężyki itp. lub silniczek krokowy czy się nie zaciął i czy przepustnica napewno jest zamknięta do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie odklęciem silniczek od tej obudowy wyczyściłem ale nawet bez zakładania go z powrotem obroty stały 3-3.5 tys myślałem ze może zablokowała się przepustnica ale zamknięta nie mam już pomysłu boje się ze to coś z elektroniką a co za tym idzie boje się już kosztów po ostatniej przygodzie z rozrządem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze, o czym pomyślałem to właśnie linka, ale jest Ok trochę jak by za luźna, ale jest i działa tak jak powinna.

Dziwi mnie jednak brak reakcji na odkręcenie silniczka. Jak dociskam palcem ten popychacz na tej pompce czy co to tam to jest to obroty wzrastają, ale nadal są o jakieś 7 razy za wysokie.Ostatnio dziwiło mnie dość wysokie spalanie nie wiem już sam, co może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale dzisiaj postanowiłem walczyć dalej zdjełem krokowca i otwór zatkałem palcem i obroty stały nadal za wysoko ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony silnika, lekko z tyłu spadła Ci zaślepka -- dlatego wchodzi na obroty.

Dostaje lewe powietrze,

Trzeba wsadzić tam rękę i namacać końcówkę która jest nie zaślepiona i ja przytkać palcem.

2 osoba odpala silnik - i powinno być OK. Bodajże są tam 2 końcówki - ale nie pamiętam która to.

Miałem tak kiedyś po duzym strzale lpg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Dzięki dzięki dzięki strzał w dziesiątkę z kolektora wystają dwa króćce nie wiadomo po co i jeden z nich był nie zaślepiony.

 

Zalecałbym jednak zapoznanie się z regulaminem tego forum :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Pozwolę sobie odświeżyć i podpiąć się pod temat :P

Czy ktoś zechciałby łopatologicznie (np. na zdjęciu lub opisowo) wskazać miejsce tych króćców? Silnik trzyma mi obroty biegu jałowego między 1700-2000 i można dostać szału :) Obroty uspakajają się, gdy zacisnę wężyk doprowadzający powietrze do krokowca (sam silniczek wydaje się ok).

Będę wdzięczny za pomoc :P

 

edit:

Króćców nadal nie mogę zlokalizować

Dla uściślenia diagnozy: linka gazu jest luźna, przepustnica odbija do końca, krokowiec przepłukany, filtry czyste (olej, paliwo, stożek), płyny wymienione, zawory wyregulowane, rozrząd wymieniony, zapłon ok, kontrolka "zygzak" na desce nie świeci.... Podwyższone obroty utrzymują się również w czasie jazdy - jadąc spokojnie mogę mieć nogę zdjętą z gazu i utrzymuje się ok 2000 obr. Nie ma różnicy czy Pb czy LPG...

 

edit2:

Króciec zlokalizowany - jest zaślepiony. Elektrozawór pochłaniacza par paliwa działa.

Czy może ktoś miałby jakiś pomysł, czego i gdzie szukać jako przyczyny?

 

edit3:

Sprawa rozwiązana - moje pytanie utraciło aktualność ;)

Edytowane przez Don_Pedro_123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!