Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup dCi


tomeq77

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam zakup:

-Megane II kombi

-2002-2004 rok

- z silnikiem dCi

- 1.5 lub 1.9

 

Przeglądam od jakiegoś czasu internet i ogłoszenia w pracie i zauważam, że prawie wyłącznie ludzie/komisy wystawiają diesle.

Moje pytanie brzmi: dlaczego?

Czy było ich aż tak dużo czy może są jakieś... trefne (czytaj: awaryjne, kiepskie, do bani)?

Wiem też, że w silniku z turbiną bardzo dużo zależy od sposobu jego użytkowania, czyli nie deptanie na zimnym i chłodzenie turbiny przed zgaszeniem auta.

I tu moje drugie pytanie: jak zorientować się co do zużycia turbiny i innych elementów tych silników: jakieś testy organoleptyczne, podpinanie kompa itp.

Obecne auto kupiłem praktycznie bez jazdy próbnej i na szczęście nic złego się nie stało, ale tym razem wolałbym jednak bardziej świadomie dokonać wyboru i nie wpakować się w jakąś padakę.

Za wszelkie rzeczowe porady będę dozgonnie wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważam, że prawie wyłącznie ludzie/komisy wystawiają diesle.

Moje pytanie brzmi: dlaczego?

jest na nie większy popyt, łatwiej przehandlować sprowadzonego dci

"bo to Panie diesel, turbina i pałer, a pali mało że hej!

Tylko 80 tysięcy przebiegu, patrz Pan - nówka!"

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

No właśnie.

O zakupie auta myślę już od lutego. i coraz bardziej widzę, że kupno auta przez 'niemechanika' do po prostu loteria. im więcej czytam tym bardzie boję się sprzedać swoje auto i kupić inne :-?

 

Regulamin forum się kłania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Cię rozumiem, przechodziłem to samo, im więcej czytałem tym byłem mniej zdecydowany co che kupić nowego. Bywało, że w ciągu jednego dnia byłem zdecydowany na 100% na kilka różnych marek ;-) Od przeglądania portali z aukcjami aut dostawałem mdłości. Postanowiłem natychmiast sprzedać swój stary samochód, co zrobiłem i co zmobilizowało mnie do szybszego kupna auta. Dokładnie przeanalizowałem sobie czego oczekuję od auta i wybór padł na Megane 2.

Życzę powodzenia w kupnie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przeanalizowałem sobie czego oczekuję od auta i wybór padł na Megane 2.

Życzę powodzenia w kupnie auta.

 

a jak Ci się jeździ?

motor nie za słaby?

jak turbina?

jakie spalanie?

jak tam zawieszenie?

po przebiegu widzę, że młodego jakiegoś masz.

 

[ Dodano: 2010-06-01, 21:47 ]

Więc teraz konkretne pytania:

 

1. http://otomoto.pl/renault-megane-C13302928.html

w tym trochę mnie martwi, że na jednym ze zdjęć za fotelem kierowcy

leży turbina.

2. http://otomoto.pl/renault-megane-1-5-dci-s...-C13238831.html

ten jakoś bardziej budzi moje zaufanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że przesiadłem się z Asrty F '95 więc nie mam porównania.

Autko bardzo wygodne, praktycznie zaprojektowane wnętrze. 1,5 82 KM rzeczywiście szału nie robi. I bardzo dobrze, bo moim głównym założeniem przy kupnie auta było jego spalanie. Na trasie ze spokojem robię 3,7 litra/100 km! w mieście różnie, 5,7-6,5l/100. Dla porównania Astra paliła 10,5-12,5l w mieście, 7 na trasie...

Tapicerka, obicia foteli dobrze wykonane, plastiki trochę mniej.

Silnik rewelacja jak dla mnie, choć nigdy wcześniej nie miałem diesela, myślałem, że będzie mi przeszkadzać jego charakterystyczny odgłos pracy, ale raz, że mi nie przeszkadza to dwa nawet całkiem podoba ;)

Jeśli chodzi o turbinę, to znawcą wielkim nie jestem, więc pewnie za dużo Ci nie pomogę. Powiem tyle, nie słyszę jej, więc jest ok.

Zawieszenie rewelacja, płynie jak po rzece ;)

 

Jeśli chodzi o Twoje wybrane auta to na pewno nie brałbym kombi z silnikiem 1,5. Wydaje mi się na na tak duży samochód to zdecydowanie za mało, drugi wygląda całkiem na zdjęciach, choć rzeczywiście ta turbina zastanawia.

 

Powiem Tobie tak, nie jestem ani mechanikiem samochodowym, ani jakimś znawcą. Przed kupnem sprawdzam najpierw lakier testerem lakieru, czy nie jest zarysowany, czy jest dobrze spasowany, czy lampy są oryginalne i te same, czy szyby mają te same numery, czy nie ma wycieków z silnika, czy nie jest silnik myty. Później sprawdzam wnętrze czy jest zadbane, czy siedzenia i tapicerka nie są powycierane. Na końcu odpalam silnik i czekam aż się rozgrzeje i aż zacznie pracować wentylator od chłodnicy (raz już się przewiozłem, nie zwróciłem na to uwagi i po kilku dniach od kupna wymieniałem uszczelkę pod głowicą). Dopiero po tych wszystkich czynnościach robię jazdę próbną i jak jestem zadowolony to negocjuję kwotę ;)

 

Reasumując, i tak jak kupisz francuza to wszyscy znajomi powiedzą, że fajny ale szkoda, że francuz, bo się psują, a części bardzo drogie, a dlaczego nie kupiłeś VW, Opla, itd...

Wybór należy do Ciebie, a im dłużej przeglądasz otomoto i allegro, tym bardziej boli Cię głowa i chce się wymiotować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, i tak jak kupisz francuza to wszyscy znajomi powiedzą, że fajny ale szkoda, że francuz, bo się psują, a części bardzo drogie, a dlaczego nie kupiłeś VW, Opla, itd...

 

He, he. Tak samo mówili, jak kupiłem fiata. Było: "ja to nic na F bym nie wziął itp.", a ja tam z bravki byłem super zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!