Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Własna działalność gospodarcza.


Dorth

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę nad założeniem własnej działalności gospodarczej tylko pytanie czy mi się to opłaca. :roll: Jestem studentem z umową zleceniem. Miesięcznie moja wypłata oscyluje w granicach 4000-5000zł brutto. W momencie gdy zakładam działalność dostaję co miesiąc na konto kwotę brutto + 30% więcej za to, że mam działalność. Teraz pytanie jakie są koszty tej działalności. Ile muszę oddać z tej wypłaty co miesiąc? :-> Do obliczeń przyjmijmy kwotę 5000zł brutto co netto daje mi ~4250zł netto od pracodawcy. Jak to wygląda w przypadku własnej firmy?

 

Z góry dzięki za rady i obliczenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

athlon64x4, athlon mógłbyś mi jakies podstawowe obliczenia zrobić? Bo nie za bardzo to rozumiem. Jak mówiłem przychód na działalności to 6500zł brutto. Kosztów pewnie uzbieram tak z 1000zł (paliwo, internet, komórka) bo wszystko mam od pracodwacy tj. komp, samochód służbowy, pomieszczenie. Jak uważasz gra warta świeczki ze studenta przechodzić na działalność? Z tego co kojarzę Ty właśnie jesteś na działalności. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorth, Najprawdopodobniej dotychczasowy pracodawca będzie oczekiwał od ciebie FV za wykonane usługi. Wiąże się to z wejściem w VAT, czyli wystawiasz FV netto + VAT. W zależności od wysokości ponoszonych przez Ciebie kosztów płacisz podatek dochodowy (27% lub 18% - liniowy). Do tego dochodzi ZUS. Na początek (24 m-ce) możesz być na małym ZUSie czyli ok 300zł/m-c, później niestety wchodzisz w pełny, czyli ok 900zł/m-c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach