Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ph1 1.4 16V - zakup z usterką ???


gather

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj oglądałem Megane II ph1 1.4 16V, 2003 rok, 85 tys km.

Pod względem wizualnym (wewnątrz i zewnątrz) auto wydaje się bez zastrzeżeń, cała elektronika działa, brak wytarć itp. Zatem śmiało wziąłem się za jazdę testową i pojawił się problem. Po ok 5 min jazdy po mieście, trochę przydusiłem auto (wysoki bieg, przy niskiej prędkości), pojawiła się kontrolka SERVICE oraz informacja Check Injection. Auto było bardzo zamulone i na jałowym biegu miało ok 1,5 - tysiące obrotów. Właściciel auta wydawał się bardzo przestraszony i natychmiast prosił, żeby zjechać na pobocze. Auto zostało zgaszone odczekaliśmy ok 1min, ponowne odpalenie i było wszystko okej. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że możliwe że zalałem świece przyduszeniem auta. No nic, wyruszyliśmy w dalszą trasę (poza miastem) i nie było żadnych problemów. Nagle podczas postoju na czerwonym świetle usterka pojawiła się ponownie - kontrolka SERVICE, Check Injection oraz wskoczenie na wyższe obroty. Zatem na pewno nie była to wina przymulenia auta. Samochód został zgaszony, odczekaliśmy ok 1min-2min. Ponowne odpalenie i tym razem nadal to samo ;) W takim razie spróbowaliśmy dalej jechać autem, po chwili jazdy z w/w objawami pojawiła się dodatkowo pomarańczowa kontrolka silnika - objawy podczas jazdy takie same, obroty na luzie ok. 1.5-2 tys, strasznie zamulony, brak mozliwosci wejscia na wysokie obroty.

 

Właściciel auta zarzekał się, że stało się to po raz pierwszy i faktycznie wyglądał na zaskoczonego lub bardzo dobrze grał ;)

 

Wg "szukajki" w najlepszym wypadku będą świece do wymiany, w najgorszym wtryski.

 

Gdyby nie w/w usterka zakupiłbym auto od ręki, jednak czy warto się w takim wypadku pchać w taki zakup ?

Teraz moje pytanie, czy warto jechać z autem na diagnostykę ? Czy mechanik po podłączeniu do komputera będzie w stanie dokładnie ocenić poziom usterki i ją wycenić ?

Oczywiście właściciel auta od ceny pojazdu odejmie wartość naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2003 rok, 85 tys km

przy tym przebiegu? NIe chcesz wiedzieć, co ma jeszcze do roboty ;)

Gościowi się nie udało, może następnym razem na próbnej się nie włączy,

ktoś kupi i za tysiąc kilometrów odda samochód na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie bym to sprawdził, w benzynie wtryski? moga się zapiec jak auto śmiga od zawsze na gazie i to wszystko, nigdy nie słyszałem aby komys padły. Nie znam się na silnikach renault ale przyczyn moze byc parę, silniczek krokowy, pozapychane filtry ( w to akurat wątpię ) cos z masą , oraz jak dla mnie komputer ( najgorsza opcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś auto zostało podłączone do komputera (znajomy mechanik) - wykazało, że są cewki do wymiany na 1 i 4 cylindrze; jutro wymienimy cewki i zobaczymy

 

@scar - nie rozumiem ? twierdzisz, że przebieg nie jest realny ?

 

p.s.

autko nie jest zagazowane

 

Jakby kogoś interesowało - link do ogłoszenia:

http://otomoto.pl/renault-megane-lux-expre...-C13468336.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sytuacja. Możesz wziąć to autko, naprawić i jeździć. Może to być zwykła usterka. Druga strona nie jest już taka fajna. Ale szczerze mówiąc to jak autko wydaje się być ok, a do tego znajomy mechanik coś tam popatrzył to bym ryzykował (jeżeli można to nazwać ryzykiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie cewki zostały wymienione (1 i 4) na Beru - uszkodzone były marki Sagem; po zmianie nie trzeba było nawet kasować błędów ;) sprawdzone dodatkowo zawieszenie oraz układ hamulcowy - określony przez diagnostę statusem bardzo dobry ;)

auto przetestowane na autostradzie (niemieckiej ;) ) maks 150 km/h, na trasie ok 50 km; zatem dołączyłem do grona posiadaczy Meganek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!