Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ph1 1.4 16V - zakup z usterką ???


gather

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj oglądałem Megane II ph1 1.4 16V, 2003 rok, 85 tys km.

Pod względem wizualnym (wewnątrz i zewnątrz) auto wydaje się bez zastrzeżeń, cała elektronika działa, brak wytarć itp. Zatem śmiało wziąłem się za jazdę testową i pojawił się problem. Po ok 5 min jazdy po mieście, trochę przydusiłem auto (wysoki bieg, przy niskiej prędkości), pojawiła się kontrolka SERVICE oraz informacja Check Injection. Auto było bardzo zamulone i na jałowym biegu miało ok 1,5 - tysiące obrotów. Właściciel auta wydawał się bardzo przestraszony i natychmiast prosił, żeby zjechać na pobocze. Auto zostało zgaszone odczekaliśmy ok 1min, ponowne odpalenie i było wszystko okej. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że możliwe że zalałem świece przyduszeniem auta. No nic, wyruszyliśmy w dalszą trasę (poza miastem) i nie było żadnych problemów. Nagle podczas postoju na czerwonym świetle usterka pojawiła się ponownie - kontrolka SERVICE, Check Injection oraz wskoczenie na wyższe obroty. Zatem na pewno nie była to wina przymulenia auta. Samochód został zgaszony, odczekaliśmy ok 1min-2min. Ponowne odpalenie i tym razem nadal to samo ;) W takim razie spróbowaliśmy dalej jechać autem, po chwili jazdy z w/w objawami pojawiła się dodatkowo pomarańczowa kontrolka silnika - objawy podczas jazdy takie same, obroty na luzie ok. 1.5-2 tys, strasznie zamulony, brak mozliwosci wejscia na wysokie obroty.

 

Właściciel auta zarzekał się, że stało się to po raz pierwszy i faktycznie wyglądał na zaskoczonego lub bardzo dobrze grał ;)

 

Wg "szukajki" w najlepszym wypadku będą świece do wymiany, w najgorszym wtryski.

 

Gdyby nie w/w usterka zakupiłbym auto od ręki, jednak czy warto się w takim wypadku pchać w taki zakup ?

Teraz moje pytanie, czy warto jechać z autem na diagnostykę ? Czy mechanik po podłączeniu do komputera będzie w stanie dokładnie ocenić poziom usterki i ją wycenić ?

Oczywiście właściciel auta od ceny pojazdu odejmie wartość naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2003 rok, 85 tys km

przy tym przebiegu? NIe chcesz wiedzieć, co ma jeszcze do roboty ;)

Gościowi się nie udało, może następnym razem na próbnej się nie włączy,

ktoś kupi i za tysiąc kilometrów odda samochód na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie bym to sprawdził, w benzynie wtryski? moga się zapiec jak auto śmiga od zawsze na gazie i to wszystko, nigdy nie słyszałem aby komys padły. Nie znam się na silnikach renault ale przyczyn moze byc parę, silniczek krokowy, pozapychane filtry ( w to akurat wątpię ) cos z masą , oraz jak dla mnie komputer ( najgorsza opcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś auto zostało podłączone do komputera (znajomy mechanik) - wykazało, że są cewki do wymiany na 1 i 4 cylindrze; jutro wymienimy cewki i zobaczymy

 

@scar - nie rozumiem ? twierdzisz, że przebieg nie jest realny ?

 

p.s.

autko nie jest zagazowane

 

Jakby kogoś interesowało - link do ogłoszenia:

http://otomoto.pl/renault-megane-lux-expre...-C13468336.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sytuacja. Możesz wziąć to autko, naprawić i jeździć. Może to być zwykła usterka. Druga strona nie jest już taka fajna. Ale szczerze mówiąc to jak autko wydaje się być ok, a do tego znajomy mechanik coś tam popatrzył to bym ryzykował (jeżeli można to nazwać ryzykiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie cewki zostały wymienione (1 i 4) na Beru - uszkodzone były marki Sagem; po zmianie nie trzeba było nawet kasować błędów ;) sprawdzone dodatkowo zawieszenie oraz układ hamulcowy - określony przez diagnostę statusem bardzo dobry ;)

auto przetestowane na autostradzie (niemieckiej ;) ) maks 150 km/h, na trasie ok 50 km; zatem dołączyłem do grona posiadaczy Meganek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!