Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła dzienne


Recommended Posts

Najpierw poszukaj w sklepie elektronicznym przekaźnika na 12V i parę amper.

przekaznik.JPG

Są specjalne większe samochodowe ale nie wydaje mi sie żeby były potrzebne chociaż cena też jest pewnie mała. Trzeba też parę metrów kabla dwużyłowego. Jak masz przekaźniczek taki jak ja to przepisz sobie na kartkę mój schemacik i bierz się za podłączanie. Jeśli jest on inny to weź jakiś mały zasilacz, próbnik elektryczny i pobaw się stykami i obczaj który co robi i jak się zachowuje. Nóżek będzie 4 albo 5 jak u mnie. Po obczajce najlepiej rozrysować sobie wszystko na karteczkę bo główka to nie dysk twardy i można sie pier###ć.

schemacik.JPG

Z całym sprzętem (przekaźnik, schemat, kable, światła, lutownica, cyna, przedłużacz, rurki termokurczliwe, zapalniczka, śrubokręt, miernik elektroniczny, kombinerki i opaski zaciskowe [trytytki :-)] ) lecisz pod maskę. Przekaźnik wsadź do puszki z wtyczkami i przekaźnikami po prawej stronie. Kabel zasilający (masa - plus z alternatora przepuść na drugą strone komory silnika pod uszczelką na górze komory. Z masą to wpiąć się można gdziekolwiek. Najłatwiej chyba odkręcić dwie śruby 13 trochę pod puszeczką z bezpiecznikiem z akumulatora i po prostu przyszczypnąć odizolowany kabel.

masa.JPG

Plus podłącz pod alternator a dokładniej pod pypeć od strony silnika dokręcany nakrętką 8. Można też się pobawić w bezpieczniejsze rozwiązanie i poszukać próbnikiem który kabelek pod maską po przekręceniu kluczyka będzie dostawał prąd. Przyda się też na kabelku dodatnim bezpiecznik na jakieś 5-10A.

alternator.JPG

Dalej wg schematu podłącz krótki kabelek do plusa świateł postojowych. Miernikiem przy włączonych światełkach poszukaj wcześniej plusa (czarny przewód zewrzyj z karoserią, chłodnicą czy czymkolwiek (byle nie z alternatorem) a czerwony przewód wtykaj w jeden albo drugi styk z postojówek i patrz kiedy na mierniku pokaże się napięcie. Ja ten kabelek wsadziłem między wtyczkę a postojówkę bez lutowania.

postojowka.JPG

Zamontuj światła dzienne i złącz je z sobą + + masa masa. Teraz połącz instalacje ze świateł dziennych do swojego przekaźnika, zamknij maskę i ciesz się z nowych automatycznych światełek dziennych.

swiatla.JPG

 

Efekt: po odpaleniu silnika światła dzienne się włączają, po włączeniu postojówek światła gasną, po zgaszeniu świateł postojowych włączają sie ponownie i po zgaszeniu silnika po 2 sekundach światełka same gasną.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fachowo zrobione i bardzo ładnie dopasowane do auta, ale niestety muszę Cię zmartwić Kolego - te światełka mają homologację, ale nie jako światła do jazdy dziennej, tylko światła pozycyjne! Na kloszu obok znaku E4 masz napisane 02A - to znaczy, że są to światła pozycyjne. Dzienne w tym miejscu powinny mieć oznaczenie RL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!