Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Yosan] JM-3031 Turbo Black


WoofeR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Radio zakupiłem w połowie lipca, od tego czasu miałem chwilę na przetestowanie jego możliwości i funkcjonalności z którymi chciałbym podzielić się z potencjalnymi zainteresowanymi kupnem tego sprzętu.

 

Dlaczego ten model? Zdecydowałem się na ten model radia ponieważ posiada on bardzo dobre filtry antyzakłóceniowe, które z pewnością przydają się przy starszych lub nawet bardzo starych dieslach (1.9D), wg. sprzedawców zarówno tych w sklepach Internetowych jak i fizycznych radio to jest oceniane w stosunku cena / jakość na 10 w obu kategoriach. Na pewno nie przepłacamy za napis na jego panelu jak to jest w przypadku innego producenta.

 

Funkcje. Radio posiada sporo opcji, o wszystkich z nich można dowiedzieć się z instrukcji obsługi, którą dodałem do postu jako załącznik. Najważniejsze / najużyteczniejsze z nich to ASQ (automatyczny Squelch), dostępny zarówno z poziomu przycisku na radiu jak i gruszce. Funkcja Local, która przycina większość zaszumionych nadawców ograniczając odbiór nadajnika do najbliższych / najbardziej pomocnych użytkowników radia (do stosowania w mieście), funkcja TOT (Time Out Timer), automatycznie odłączająca nadawanie radia po upływie 3 minut, przydatna w sytuacji kiedy niechcący naciśniemy nadawanie na gruszce.

 

Koniec biadolenia, używanie. Radio kupiłem w zestawie z anteną Sirio ML-145. Antena w połączeniu z radiem nie wymagała strojenia. SWR wynosił ~1. Pierwsza trasa, pierwsze usłyszane komunikaty, czysto, zero szumów. (na włączonym ASQ). W kolejnych dniach testów przekonałem się o bardzo dobrym działaniu tej opcji. W zasadzie pokrętło SQ nie było / nie jest wykorzystywane. Nie korzystałem również z funkcji skanowania kanałów w celu znalezienia nadawania oraz funkcji Dual Watch, dzięki której podobno można śledzić przebieg rozmów na dwóch kanałach jednocześnie. Głośnik radia jest wyjątkowo głośny i wyraźny, nie ma potrzeby ustawiania jego głośności na maksymalne poziomy. Gruszka radia jest za to malutka, jednak po jakimś czasie można się do niej przyzwyczaić. Przyciski w radiu działają twardo, klikając przy naciśnięciu. Generalnie z radia jestem zadowolony.

 

Wady? są. Radio po dłuższym działaniu zaczyna się grzać, temperaturę powinien zbić umieszczony na tylnej ściance radiator, lecz generalnie radio jest ciepłe. Panel radia niestety może się rysować, przynajmniej w miejscach styku paznokci z nim przy używaniu pokręteł. Brakuje wskaźnika "volume" na wyświetlaczu radia przez co trudno po pewnej chwili zorientować się jak bardzo pogłośnione jest radio. Ostatnią wadą (nie dla mnie), mogą być rozmiary radia, 145mm x 160mm x 48mm powoduje, iż ciężko znaleźć odpowiednie dla niego miejsce w aucie. Ja zastosowałem standardowy (w zestawie) wspornik radia przykręcając go do bocznej ścianki po prawej stronie od drążka zmiany biegów (MIphII).

 

Radio nie ma funkcji RF Gain, co może dziwić jego starszy brat Yosan Pro 120 taką funkcję posiadał. Być może się mylę, jestem początkującym użytkownikiem CB, natomiast w chwili obecnej nie widzę potrzeby korzystania z tej opcji. Zarówno ASQ, LOC jak i pokrętło SQ dają bardzo wiele możliwości ustalania odpowiedniej wartości odbioru. Czy przytnę dalekich nadawców całkowicie (SQ), czy osłabię ich odbiór przez radio (RF Gain) jest mi póki co obojętne.

 

Mam nadzieję, że moja opinia pomoże niezdecydowanym w zakupie odpowiedniego dla siebie radia. Liczę również na pozostałych aktywnych użytkowników forum, moderatorów i adminów również o opinię na temat swoich CB.

yosan_turbo.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KiMCIO, dzięki za poprawienie <piwko>

 

W MIphII GT przy antenie ustawionej nad tylnymi oparciami przy bacie dokręconym mniej-więcej 1 cm od maksymalnego wciśnięcia uzyskuje się SWR w granicy ~1. To tak, dla potomnych, aby zaoszczędzić 2 dyszki na strojeniu ;-) Oczywiście tyczy to się anteny Sirio ML-145.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na strojeniu nie oszczędzisz.

U jednego na Sirio ML 145 będzie to 5 mm, a u innego tak jak u Ciebie 10 mm.

Każda antena zawsze się trochę różni od siebie, a SWR zależy nie tylko od samej anteny.

Masz może nawigację ?

Interesuje mnie ten Yosan i zastanawiam się jak sobie radzi z zakłóceniami od ładowarki nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, posiadam taką ładowarkę do G1, którego używam również do nawigacji (NaviExpert, Navigon), ale nie wiem czy o taką Ci chodzi ;-)

 

Zakłóceń jak już wspomniałem w pierwszym poście nie ma w ogóle. Ani od silnika, ani instalacji elektrycznej auta, radia czy ładowarek. Jest albo cisza, albo odbiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoofeR, jak pisałem wyżej antenę stroi się do miejsc montażu, więc inny SWR (WFS) będzie z tyłu, z boku, przodu lub na środku dachu, więc nie ma uniwersalnego ustawienia promiennika aby uzyskać taki czy owy SWR. Za każdym razem po każdym przesunięciu/zmianie miejsca montażu(postawienia) anteny trzeba SWR sprawdzić aby nie spalić końcówki mocy. Co nie zmienia faktu, że ML'ka od Sirio bardzo ładnie się stroi i w sporej ilości wypadków SWR jest ok bez kręcenia śrubką i zmianą wysokości promiennika czy też jego cięcia.

 

Pawel, proponuję podpięcie radia pod aku, lub bezpieczniki inne niż te od zapalniczki i będzie spokój od nawigacji. A jedynym sposobem a sprawdzenie czy u Ciebie nie będzie zakłóceń, jest montaż radia chociażby na chwilę i sprawdzenie tego, bo na to niestety nie ma reguły. Jednakże Yosany uchodzą za dość dobrze dofiltrowane więc nie pozostaje nic innego jak zaryzykować <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie montaż na stałe nie wchodzi w grę.

Zastanowię się nad tym za jakiś czas.

Myślę nad Yosanem JC-2204.

Nie ma RF Gaina, ale ma za to ASC, które nieźle się sprawdza na trasie.

Brak RFa mi nie przeszkadza, ostatnio jeżdżę z Presidentem Johnnym II i RF jest cały czas rozkręcony na maxa <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zauważyłem w jednym z tematów, że sporo dyskutujecie na temat obu tych modeli czyli Yosana JM-3031M i JC-2204.

 

Teraz, kiedy na forum pojawiło się kilku użytkowników modelu JC-2204, moglibyśmy przeprowadzić w niedługim czasie jakieś rzetelne porównanie. Co Wy na to?

 

Odnośnie stwierdzenia w temacie Montaż CB, antenki:

To większe radyjko jest chyba niewiele mniejsze od radia samochodowego 1 DIN.

Tak, to prawda, ale nikt nie powiedział, że musi być małe. Zdjęcie chyba dokładnie przedstawia jaki JM-3031M jest wielki <ok>

post-17306-1283185966_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakłócenia zniknęły po wymianie ładowarki <ok>

Tyle, że to było na Presidencie, na Yosanie jeszcze nie sprawdzałem.

Muszę jakoś w tygodniu podpiąć nawigację na jednej i na drugiej ładowarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem ze sprzedawcą (allegro) odnośnie tego Y 3031, to powiedział, że ludzie reklamują ten model, ze względu na "padający" wyświetlacz... Oczywiście uspokajam, powiedział, że to pojedyncze egzemplarze, a nie cala partia:)

 

Podobno Y 2204 jest robiony na innej "płytce" i tam z wyświetlaczem nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

karwo27, minęło 6 miesięcy, radio włączane kilkukrotnie w ciągu dnia, na razie problemów z wyświetlaczem brak.

 

Kilka zdań na temat działania SQ (radio nie posiada regulacji RF Gain). Jak wspomniałem w pierwszym poście "W zasadzie pokrętło SQ nie było / nie jest wykorzystywane.", co nie do końca było prawdą ponieważ uwczesne testy przeprowadzałem jedynie w swoim małym mieście i na lokalnych drogach. Jeżdżąc do W-wy (od strony Białegostoku trasą S8) już przed Radzyminem należy włączyć funkcję LOC, wyłączyć ASQ oraz zająć się pokrętłem SQ. Dopiero po takim ustawieniu radia wszyscy zaszumieni nadawcy z całej W-wy są wycinani, natomiast pokrętłem SQ (podobnie zresztą jak RF Gain) regulujemy nie tyle moc odbioru, a głośność słabo nadających stacji. Odpowiednio regulując ten parametr da się uzyskać wyłącznie czysty odbiór nadajników w bardzo bliskich odległościach nawet przejeżdżając przez Centrum.

 

Tak, gwoli wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!