Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Płacicie/niepłacicie AC i dlaczego?


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się nowy rok u mnie w opłacie AC. <ok> I tak kiedyś rozmawiałem sobie z ojcem że skoro samochód większość swego życia spędza w garażu to może zrezygnujemy z AC.

Tylko patrząc na terażniejsze anomalie pogodowe chyba dalej będę opłacał składki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płacę od zawsze i przydało się już nie raz <ok>

 

Jak by wszystko policzyć, składki-odszkodowania to i tak wyszedłem na "+".

Mam już maksymalne zniżki więc nie jest to teraz duże obciążenie. Zaczynałem od PF126p i kontynuuję do tej pory :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś płaciłem kilka lat. Kosztowało mnie to dość dużo kasy i nic nie skorzystałem. Teraz nie płacę już od chyba 6-7 lat i jak na razie kasa w kieszeni. Doszedłem do wniosku, że nawet jak będę miał stłuczkę to temu komu ja coś zrobię i tak pokryje OC a ja przez czas niepłacenia zaoszczędzę tyle, że na naprawę starczy i jeszcze sporo zostanie. No niestety ta logika nie bierze pod uwagę kradzieży, ale ja mieszkam w małej miejscowości a i tak przecież "francuzów" nie kradną :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pakiet OC/AC i Asistanse w Allianz u agenta płaciłem w zeszłym roku 1100zł auto było ubezpieczone na 15000zł eraz wartość zapewne 11000-12000zł, w tym naprawa serwisowa na orginalnych częściach bez udziału własnego .

 

OC 60%

AC 40%

NW nigdy nie kupywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja AC płaciłem od zawsze jak tylko powstało. Mogę tylko powiedzieć - życie pisze samo scenariusz.

Niedawno temu miałem w krótkim odstępie dwia niemiłe zdarzenia nie z mojej winy. W pierwszym przypadku, mimo że gość, który mnie stuknął, wziął to na siebie, PZU tego nie uznało, bo nie on stworzył sytuację kolizyjną. Ten co ją stworzył dał nogę, a ja nie zdążyłem zanotować pełnego numeru rejestracyjnego samochodu. Musiałbym się sądzić, nie wiadomo z jakim rezultatem, a żeby mieć samochód szybko sprawny musiałbym to pokryć z własnej kieszeni, więc zdecydowałem się pokryć to z mojego AC. W drugim przypadku sprawca też dał nogę, ale miałem jego numer rejestracyjny i sprawa skończyła się w sądzie. Trwało to ponad pół roku. Naprawę pokryłem z mojego AC i dopiero po uprawomocnieniu się wyroku sądowego PZU regresem sciągnęło to z OC sprawcy. W obu przypadkach naprawy dokonałem w ASO, z wykorzystaniem oryginalnych części i po tygodniu miałem do dyspozycji sprawny samochód, bez uruchamiania zasobów mojej kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też płacę AC (w pakiecie) i uważam że warto - z powodów takich jak wymieniali inni - święty spokój w przypadku kradzieży, w przypadku kolizji z własnej winy, czy nawet jak jest się poszkodowanym - to zeby bylo szybciej robi się z wlasnego AC a potem ściagaja sobie z polisy OC sprwcy.

Ostatnio - co prawda nie w aucie ale na motocyklu zaliczyłem glebe z własnej winy - naprawa zrobiona z mojego AC ale koszt naprawy (nowe oryginalne częście bo moto ma rok) był taki że przez następne kilka lat płacąć składki AC i nie wykorzystujac ich i tak będę do przodu.

A poza tym to komfort "psychiczne" - w razie "czego" mam ubezpieczenie. Nie musze się zastanawiac ile będzie kosztowac naprawa jak sie coś stanie i z czego to zapłace <ok>

 

Ale to wszystko oczywiście ma sens gdy ubezpieczane auto czy moto ma jakąś wartość oraz ta wartość jest ileś razy większa niż płacona składka. Dla mnie te ileś to 10 tys i 10 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nie płaciłem , teraz płacę. Poprzednie auta miały wartosc rynkową ok 0 absolutnego.Teraz za daewoo płacę bo muszę ( kredyt) ,za megankę bo chcę i niechciałbym aby odjechała z innym nie pozostawiając po sobie paru groszy na otarcie łez.Inna sprawa iż zona pracuje w ubezpieczalni i ma zniżki dla pracowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za ubezpieczenie OC+AC+NNW+Asistance w PZU zapłaciłem 935zł (duże zniżki). Stwierdziłem że wole mieć pełne ubezpieczenie i spokojną głowę, a że w sumie koszt ubezpieczenia nie był jakiś spory to się nie wahałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopiero co kupiłem Megankę i właśnie stoję przed wyborem - brać OC czy OC + AC...

 

Na początku miałem brać ubezpieczenie na mnie i na ojca. Niestety z racji mojego wieku (19 lat) są takie stawki, że załamka... <ok> Dlatego zdecydowałem się wziąć tylko na ojca OC+AC a ja najwyżej za jakiś czas się dopiszę. Generalnie to nie wyobrażam sobie samochodu bez AC - moje poprzednie autko ukradli mi po niecałych 2 miesiącach od kupna. Poza tym trzymam auto pod chmurką na osiedlu gdzie lubią coś sobie "pożyczyć"...

 

Ech co za kraj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eMBe, Sprawdź w mbanku stawki. ;-) Ja za Megane II 1.9dci 2003r OC+AC+NNW+Asistance zapłaciłem 1500zł. <ok> Dodam tylko, że mam 20 lat i drugi rok prawko. :-P Jestem współwłaścicielem auta i zniżki mi już lecą drugi rok. Ojciec ma max zniżki, więc takiej tragedii nie ma. ;-)

 

AC - spokój dla mnie bo nawet jeśli ( odpukać) ja coś wywinę to nie płacę za szkodę a to nie są małe kwoty przy takim aucie. :-/ Nie wspominam tu już o kradzieży czy innych przypadkach jak np. powódź. Powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie nieposiadania AC. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!