Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak rozwiązany jest ABS na tylnej osi


Rekomendowane odpowiedzi

Haj!

 

Zwracam sie z małą prośba o rozwikłanie zasadniczego pytania.

Czy w M1 ph1 był ABS na bębnach 203mm? Czy tylko na tarczach?

 

Drugie pytanie wywiązuje sie z pierwszego, bo jesli był na bębnach to czy jest mi ktoś w stanie zrobić zdjęcie lub opisać, czy czujnik i pierścień do absu jest montowany jako integralna część z tarczą kotwiczną bebna (tylna część bebna przykrecana do belki) czy jakoś inaczej?

 

Dzieki i pozdro od renault19klub <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można spotkać Meganke z bębnami i ABSem, ja właśnie taką mam <ok>

Nie pamiętam jak jest mocowany pierścień, ale wiem, że jest różnica w belkach z i bez ABSu.

Zdaje się, że czujnik jest zamontowany od tyłu bębna i w niego wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem na "dzień dobry" zdradzać dlaczego oto pytam :mrgreen:

 

Mam Renault 19, a tam ABS jest realizowany tylko na tarczach biednych 238mm litych. Zaciski padają, ukrecają sie odpowietrzniki i tak dalej i tak dalej. O skuteczności hamulca zasadniczego jak i ręcznego też nie trzeba mówić w porównaniu z bebnami 203mm.

 

Szukam więc informacji na temat ABS i bebnów z megane, bo jezeli "wszystko do absu" można zdjąć z belki razem z bebnami to wystarczy że dorwe takie kompletne bębny i mam problem skuteczności jak i samego ABSu rozwiązany <ok>

Ważne tylko czy jakiś stelarz nie wychodzi bezposrednio z "odlewu" belki i jest jego integralną częscią. Jeśli przykrecany - jakoś tam montowany to spoko. Mile widziane jak pisałem zdjęcia lub upewnienie mnie czy moge szukać takiego kompletu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przy ABSie jest trochę inna belka i nie da się przełożyć samych podzespołów.

Jedyne wyjście, to chyba tylko zaopatrzyć się w kompletną belkę od auta z ABSem.

Sprawdź też, czy w 19 jest taki sam ABS jak w Megane - Teves Mark IV Gl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas mowa o autach DO 97 roku oczywiście:) Potem jest już cała piasta z tego co sie orientuje.

 

Znalazłem coś takie, ponoć z Megane. Chyba obalona teoria że potrzebna akurat do tego zestawu jest "inna" belka?

 

55c36ada753a6132.jpeg

 

 

W 19stce jedyne jak można rozróżnić abs to że jest w systemie bendixa (bez serwa, elektryczna pompa) i w systemie boscha (normalne serwo, tylko mały komputerek przy pompie).

 

do jednego i drugiego systemu półosie pasują tak samo, tarcze z pierscieniami takze. jedyne co moze rożnic to same czujki i ilość zebów na pierscieniach przy hybrydzie przód 19 - tył megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto z 1996 roku i była u mnie wymieniana belka.

Za pierwszym razem mechanik kupił belkę bez ABSu i musiał ją wymienić.

Jakiś powód tego musiał być, bo nie sądzę, że zrezygnował z wymiany tak bez niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to co jest na zdjęciu - widział ktoś coś takiego? Kurde najlepiej jakby to zobaczyć czy własnie na belce czegos jeszcze nie ma :| Bo z tego zdjęcia wynika że jest komplet - bebny, wejscie na rurke, linka recznego i czujnik absu ktory wchodzi do środka, oraz mocowanie do belki. pytanie czego tu jeszcze brakuje bo dla mnie to sie wszystko odliczyło <ok> bo rozumiem że pierścień musi być w środku (w części ruchomej logika podpowiada:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie widze istotnych zmian jeśli chodzi o istnienie lub brak absu :mrgreen: no chyba że jestem ślepy ale na codzień pracuje przy mechanice wiec... laik chyba nie jestem <ok> Kwestia tylko taka że na miejscu nigdzie nie moge nic takiego zobaczyc. Takto bym dawno sobie zrobił lub odszedł od tego pomysłu i poszedł w strone hamulcy z laguny na tył :oops:

 

Póki co rozumiem że ten komplet ze zdjęcia to komplet do absu z megane, bo do belki jak widać nic wiecej mocowane nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem ryzykant to chyba zakupie "w ciemno" to co na fotce wstawiłem. Ktoś musi być pierwszy, bo to że abs działa, ale tył hamuje jakby chciał a nie mógł (skutecznosc 700-1000 a na bebnach drugie tyle no i reczny że koła blokuje) to chyba warto być pionierem i albo potwierdzić albo obalić mit o możliwości takiej hybrydy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!