Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Paląca się kontrolka awari silnika i nie wchodzi na obroty


wideo5

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem megane przed dwoma miesiącami. serwisowana do końca stan OK. na komputerze wyrzuciło tylko awarię pierwszej sondy lambda. wymieniłem ją na nową NGK ale komunikat pozostał. po założeniu gazu sekwencyjnego zauważyłem sporadycznie że auto w czasie jazdy potrafiło przerwać i zapalały się wtedy kontrolki Serv, Stop o raz silnik z napisem Stop. powtarzam że zdarzało się to sporadycznie a przed założeniem gazu nie "zauważyłem" takich objawów. przed kilkoma dniami była demontowana głowica oraz odpięty akumulator na 3 dni. i w tej chwili cuda - nawet po skasowaniu błedu w komputerze zapala się na stałe kontrolka awari silnika przy obrotomierzu a przy raptownym naciśnięciu gazu auto przerywa, nie chce wejść na obroty i w tym czasie zapalają się na 3-4 sec. kontrolki Stop oraz silnik z napisem stop. silnik na biegu jałowym schodzi co jakiś czas do 300-500 obrotów na min by nagle wskoczyć bez powodu na 2000 obr. nie muszę tłumaczyć jak jest stresujące wyprzedzanie gdy nagle na 3 sekundy gaśnik silnik. Aha na zimnym silniku te objawy są o wiele mniejsze, a na zozgrzanym tragedia - jedynie na benzynie daje się jakoś jechać. pomocy - mam już opłacone wczasy a ten samochód nie jest w tej chwili pewnym środkiem transportu.

 

[nastepnym razem prosze nie zakladac kilku podobnych tematow. DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na regulację tej instalacji, bo pewnie mapy sie już porozjeżdżały. Wcześniej odepnij akumulator i po ponownym podpięciu pojeździj trochę na benzynie.

Czy ta instalacja może pochodzi z firmy KME?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już doszedłem do ładu. przyczyna może wydać się prozaiczna ale jednak. zdemontowałem wszystkie cewki które okazały się dość mocno zabrudzone olejem, jak się okazało mechanicy przy odkręconym korku wlewu oleju odpalali silnik i olej poszedł górą i zalał cewki. Druga sprawa to tumany zamienili jedną ze świec na starą wypaloną NGK z całkiem inną ciepłotą. Znalazłem na stole u nich oryginalną świecę oraz wyczyściłem wtryski i jest OK. Nigdy bym na to nie wpadł że z powodu głupiego przebicia cewki czy też świecy komputer moze głupieć wyświetlając komunikaty serwisowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wideo5 piszesz że wyczyściłeś wtryski w swojej megi,to może podpowiesz mi jak je wyjąć żeby nic nie pourywać.Też bym sprawdził czy nie są zasyfione bo dużo jeżdżę na gazie i rono nie zawsze chce za raz odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wideo5, miałem dokładnie to samo tylko w silniku 1.4. Wymień świece (tylko sprawdz żebyś kupił dobre) - zapraszam do wątku "1.4 16V szarpanie..." tam masz to wszystko opisane ze szczegółami http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=1622

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!