Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dT stracił moc


mati18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dawno mnie tu nie było ale potrzebuje pomocy.

 

Ostatnio moja meganka (silnik F8Q z turbo) jest strasznie zamulona. Dzisiaj z mechanikiem z rodziny głowiliśmy się pół dnia i nie możemy dojść co jej jest :-(

 

Do rzeczy: samochod trzeba bujać i gnieść do oporu żeby zebrać się z miejsca, czuje każdą górkę... najgorzej jest na niskich obrotach, powyżej 2tys. (jak ciągnie turbo) jakoś się turla.

Wymieniłem filtr paliwa, układ paliwowy szczelny, układ dolotowy sprawdzony, pół roku temu były regenerowane zawory, sprawdzane wtryski, nie kopci, nie bierze ani grama oleju. Nie jest to wina turbo, przewody od intercoolera robią się twardsze po dodaniu gazu. Samochód pali na dotyk i pracuje równo, cichutko, bez drgań. Jedyne co zauważyłem to minimalnie wolniejsze schodzenie z obrotów. Jest to silnik starszej konstrukcji i chyba komputera nie ma sensu podłączać. Oprócz sterowania wtyskiem (działa) jest tam jeszcze jakaś elektronika do sprawdzenia? Ma ktoś jakieś pomysły?

Padło podejrzenie na zapchany katalizator ale podmuch z wydechu jest dość mocny.

Co o tym sądzicie? Co jeszcze sprawdzić? Wycinać katalizator?

Aha - oczywiście nie jest to też wina złego paliwa.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!