Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubytek oleju,popsuta chlodnica


tivi92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem swiezo upieczonym kierowca, do szkoly dojezdzam meganka i martwi mnie pewna sprawa. Do auta wlozony jest drugi silnik (nie wiem ile ma przebiegu) nie byl rozbierany. Przejdzmy do sedna sprawy, pojawil sie wyciek z chlodnicy i uciekala mi woda lecz o tym nie wiedzialem. Gdy samochod zaczal szarpac przy pelnym zbiorniku gazu zdecydowalem sie otworzyc maske i zobaczylem oszroniony parownik. Wiedzac co moglo byc przyczyna poczekalem na ostygniecie silnika i dolalem wody do ukladu (silnik wczesniej rowniez chodzil na wodzie) odpowietrzylem uklad i jezdzilem bez problemu. Jednak dowiedzialem sie ze moglem przegrzac wtedy samochod, no i wlasnie. Dzis sprawdzam poziom oleju, widze ze na bagnecie jest poziom minimum. Oleju bylo wlane w polowie pomiedzy min a max przy 2tys km temu. I tu moje pytanie, czy to jest normalny ubytek oleju czy moze tamta jazda bez wody zniszczyla moj slinik? Przejechalem okolo 15km w "takim stanie"

 

nie wiedzialem czy ten temat umiescic tu czy w chlodzeniu

 

pozdrawiam, licze na szybka odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to wylej tą wodę i zalej normalnego płynu chłodzącego. Przecież to są grosze, za 35zł masz 5L zielonego K2 kulera, a przed zimą i tak musisz to zrobić. Co do oleju to między minimum a maximum masz jakiś 1L oleju, czyli u ciebie poszło pół litra na 2000km. Nie ma tragedii. Producent dopuszcza 1L na 1000km. Sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku. Co do sedna sprawy czy nie przegrzałeś silnika... jak jeździł bez płynu to bardzo możliwe jednak w twoim wypadku sądzę, że nie zdążyłeś bo zamarzł parownik i ci to uniemożliwił :)

Zalej tego płynu, dolej oleju i obserwuj. Będziemy się martwić później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaźniki nie koniecznie musiały pokazywać przegrzanie. Czujniki są w obudowie termostatu czyli wysoko, pewnie nad parnownikiem. Mogła je grzać para i coś tam pokazywały. Wentylator też nie musiał się włączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator wlaczal sie standardowo, czyli zawsze po zatrzymaniu lub wolniejszej jezdzie (miasto) wode mam zalana dlatego ze chlodnica przecieka przy prawej sciance i szkoda mi wlewac plynu podczas gdy musze dolac jakies pol litra dziennie. W sobote mam zamiar pojechac do warki, tam robia chlodnice tylko nie moge sie do nich dodzwonic i nie wiem ile zaplace jesli by musieli wymontowac ja (o ile w ogole tym sie zajmuja), wskaznik nie pokazywal mi nic nienormalnego. Dodam jeszcze, ze samochod nie kopci tak jak to bylo przy poprzednim silniku. Od przedniej strony silnika wyciekow nie widac, nie wiem jak z drugiej, ale samochod stojac nie zostawia pod soba nawet kroeplki oleju, wody tez gdyz cieknie tylko gdy samochod pracuje na obrotach 1500+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byl tak jak zwykle bywal, przed malymi kreseczkami. Jesli miales podobna sytuacje to czy silnik mocno na tym ucierpial? Jesli tak to jak drogie moga byc czesci, bo z naprawa poradzi sobie moj wujek.

 

Czy dodatkowym zrodlem utraty wody moze byc popsuty parownik i woda dostaje sie do komory spalania? Lecz z wydechu nie kapie woda ani dym nie jest jakis niepokojacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnikowi sie nic nie stało, a wskaźnik powinien sie trzymać na trzeciej kresce od dołu, no możę troszke nad kreską, jak uciebie wskazywał przed małymi kerseczkami to za wyskoka temperatura dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny dzien obserwacji, stan oleju sie nie zmienil lecz samochod gdy pochodzi okolo 5 min na wolnych obrotach z wydechu wydobywa sie bialy dym a z rury kapie woda, nie wiem czy to przez to ze samochod chodzi na gazie czy przez to ze do wymiany jest uszczelka pod glowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku wymiana uszczelki kosztowała mnie około 450 zł z robocizną.

Przy okazji była sprawdzana szczelność głowicy pod ciśnieniem.

Z tego co pamiętam, to koszt samych części nie przekroczył 200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić uszczelkę pod głowicę i klawiaturę zaworów oraz śruby do głowicy.

Przy okazji warto wymienić uszczelniacze na wałku rozrządu i uszczelniacze zaworów.

Pasek warto wymienić, kosztuje on około 40-50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!