Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gasnący silnik podczs jazdy (1.6 benzyna)


ciupa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu podczas normalnej jazdy gaśnie silnik. Dzieje się to niezależnie od warunków atmosferycznych, czasu jazdy (raczej po kilku, kilkunastu minutach niż zaraz po ruszeniu) oraz od prędkości/obrotów silnika (bywały przypadki, że gasł przy 20 km/h, ale zdarzały się przy 50km/h i po 20 min jazdy). Dodatkowo zauważyłem, że przy letnich upałach były czasami duże problemy z uruchomieniem silnika (czasami trzeba było "piłować" kilka minut - nie ciągle ale w "globalu" żeby w końcu odpalił). Teraz czasami też się zdarzy, że trzeba próbować 3-4 razy, ale to naprawdę rzadkość w porównaniu z latem.... Wiązałem to ze starymi świecami i filtrami, ale po ich wymianie niewiele się poprawiło... Nie wiem za bardzo co z czym to powiązać (akumulator, przewody, jakiś czujnik... nie wiem), dlatego mam zamiar wybrać się do mechanika. Tyle że zanim trafię do jakiegoś "fachowca" chciałbym najpierw zaciągnąć informacji od prawdziwych znawców tematu na temat potencjalnych przyczyn takiego zachowania oraz możliwości tego naprawienia.

 

Za odpowiedź z góry serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam.

 

Darek

 

P.S. Jeżeli coś napisałem niejasno lub nieprecyzyjnie to z chęcią przedstawią dodatkowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym sprawdził to Impulsator czyli czujnik położenia wału po rozgrzaniu powinien mieć ~250Ω (Om) nie niżej tej wartości (u mnie po rozgrzaniu pokazywał zakres 250 - 280omów) jeśli jest sprawny to warto sprawdzić w jakim stanie jest wtryskiwacz bo u mnie właśnie był on problemem ponieważ się zacinał i nie podawał ani benzyny ani gazu. Jeśli nie on to sprawdziłbym w jak wygląda przepustnica czy jest zasyfiona, również sprawdziłbym kopułkę i palec rozdzielacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji kable w jakim są stanie, jeśli ty ich nie wymieniałeś, cewki. Ale gaśnie tobie, że jedzieś i np na światłach spadaja obroty czy jak?? Mi sie tak działo w poprzednim aucie i był to czujnik położenia wału.

W 1.6 nie ma kopułki i palca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekajcie, nie tak szybko od razu wszystko wymieniać. Powtórzę swoją kwestię także i na tym poście, bo już pisałem ją przy innych. Zacznij od tego: zrestartuj komputer, czyli rozłącz akumulator na około 5 minut, (wystarczy klemę +), podłącz ponownie i bez dotykania pedału gazu odpal, niech pochodzi z 5 minut, (w tym czasie komputer powinien sam sobie dostroić obroty i spalanie). Jak to nie pomoże to mogą to być przewody, cewka, itd. Spróbuj najpierw właśnie restartu, to przecież nic nie kosztuje, a potem wydawać kasę. Aha, nie napisałeś czy masz inst. gazową, jeśli tak, to trzeba pamiętać: sprawdzać stan płynu chłodniczego, jego niedobór może zakłócić pracę parownika a tym samym pracę silnika, auto gaśnie lub znacznie spadają obroty, choć po kilku chwilach powracają do normy, częściej wymieniać świece najlepiej razem z przewodami. Kiedyś można było zmienić same świece albo przewody, teraźniejsze produkcje polegają na tym, że jedna firma utrzymuje drugą, (świeca dostaje przebicia, leci także przewód i na odwrót), no, chyba-że inwestujesz dużą kasę z markowe części. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!