Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pilnować Gazowników


Gość wojtekgzk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtekgzk

Witam ponad miesiąc temu założyłem sekwencje BRC do mojej reni scenic 2.0, płaciłem 2800zł

Już na drugi dzień jak auto było nie rozgrzane gasło po przełączeniu się na gaz i czasami na wolnych obrotach myślałem że mu przejdzie ale po tygodniu jazda do serwisu na reklamacje, serwisant wykręca sięł że kable złe, świece słabe (wymienione na nowe dzień przed LPG) jednak podłączyli komputer i wgrali nowy program, po regulacji auto już nie gasło, ale było szarpnięcie przy wyprzedzaniu jak miałem ok 3700obr.

 

Ponownie do serwisu, i tym razem stara gadka że niby wina kabli, świec, filtrów...(oczywiście to wszystko mogłem u niego kupić :-D ) jednym słowem wszystkiego tylko nie instalacji :)

zaczełem kłócić się o swoje i w końcu szef nakazał pracownikowi podłączyć laptopa do auta żeby zgrac program w czasie jazdy...

jeździliśmy renią godzinę po mieście i w trase, ekonomicznie i na maxa

(przy okazji przekonałem że moja renia wyciąga prawie 200km/h :) ) a komp cały czas wgrywał program...

Pracownik przyznał że wgrywanie programu do gazu prawidłowo powinno sie odbywać w czasie jazdy a nie w serwisie a roboty mają tyle że nie mają czasu na jeżdzenie każdym autem...

 

Od tego czasu autko chodzi jak pszczółka pali 10.5 litrów gazu przy jeździe z włączoną klimatyzacją i nawet nie wiem kiedy przełącza się na gaz ;-)

 

Morał z tego taki żeby nie dawać się zbywać gazownikom!!! w końcu jest się klientem nie tylko przy zakładaniu instalacji jak się płaci grubą kasę, ;-) tylko przez cały okres trwania gwarancji!!!

Pozdrawiam Gazowników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wgrywanie programu do gazu prawidłowo powinno sie odbywać w czasie jazdy a nie w serwisie

 

Chyba raczej kalibracja ustawień, a nie wgrywanie programu. Nie zmienia to jednak rzeczy, że gazownicy notorycznie tego nie robią. Autokalibracja w warsztacie i wynocha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też u nich zakładałem 3 tygodnie temu. Wszystko było w porządku ale dziś parę razy zgasł mi przy jeździe na gazie jak zwalniałem np. przed zakrętem i miałem wciśnięte sprzęgło. Nie wiem czy to wina dzisiejszych upałów czy coś trzeba podregulować. Jutro do nich zadzwonię.

A tak przy okazji to co pokazuje ci komputer pokładowy (jeśli masz) przy jeździe na gazie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Współczuję Wam koledzy problemów z instalacjami gazowymi. Niestety paproków jest w tym kraju dużo i dodając do tego fajansiarskie instalki kłopot mamy pewny. Niestety instalki BRC nie dość, że drogie, to jeszcze absolutny badziew. Stare rozwiązania, fatalne oprogramowanie i kupa innych problemów powodują, że jeśli nie dziś, to niebawem będziesz obgryzał pazury.

Przed montażem trzeba poszukać dobrej instalki i dobry zakład.

Swoją drogą kalibruje się podczas jazdy, ale nie z prędkością 200 km/h, tylko do 60-70 km/h.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Widzę, że kolega GazMajster to strasznie nie lubi BRC dziwne.

Ciekawy jestem co kolega zakłada i na jakiej instalacji jeździ.

Swoją droga widziałem instalacje BRC zamontowaną przez serwis we Włoszech.

Polscy gaziarze to wiocha (przepraszam za sformułowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomel, dlaczego psioczymy na BRC? bo jest droższa i gorsza np od STAG 300

Dlaczego gorsza? bo nie można jej tak wysterować jak staga mimo że posiada identyczne funkcje nie wysterujesz jej tak dokładnie ja staga, dlatego dla mnie jest gorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

I ro9bak powiedział cała prawdę.

Tomel. Masz rację, ale generalizując temat gazowników. Tak naprawdę, to mało jest fachowców od gazu, lub nie chce im się pracować. W naszym zakładzie, którym kierowałem kiedyś też tak było. Powiedziałem dość. Instalka założona, a potem kombinowanie i oganianie się od reklamacji, których jak wszędzie było pełno na placu. Wprowadziłem pewne zmiany w organizacji pracy i ludzi, i okazało się, że można zrobić dobrze i mieć święty spokój. Robota zrobiona, ludzie zadowoleni, klienci także, a plac serwisowy pusty. Chcieć to móc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam BRC. Po 120kkm wymieniłem reduktor na nowy - fachowce stwierdzili że już czas bo membrany są do kitu. W zestaw naprawczy nie chciałem sie bawić. Wymienili reduktor, powiedzieli że za ok. 2-3 kkm do regulacji. Przejeździłem lato, zrobiłem ok. 4 kkm i zaczęła przygasać na luzie. Pojechałem, wyregulowali i jakiś czas był spokój. Ale teraz znowu gaśnie jak wrzucam na luz. I nie wiem: kable, świece, czy znowu konieczność regulacji...

Trafia mnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do BRC tez nie mozna generalizować. Jest wiele ludzi, którzy jeżdzą na tych instalacjach i bardzo sobie chwalą.

Generalnie przy żadnej instalacji nie ma pewniaka i nie ma reguły, ja jak zakladalem swoja to slyszalem "zalozysz, zapomnisz" a jednak okazalo sie ze po 2 tygodniach bylem w warsztacie bo sie zle na gaz przestawial..

GazMajster to sie czesciej sprawdza w druga strone. Ci co nie jezdzili Fiatami mówią nigdy Fiatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GazMajster.

Widze, że jest z mojego kochanego miasta Skierniewice. Dawno tam nie byłem i wpadłbym abyś zobaczył i ocenił sposób montażu mojej instalacji KME Diego.

Pozwiem szczerze popsuli mi sterownik wtrysków i potem cwaniakowali.

I nie uważam ich za majstrów.

Z drugiej strony jest pewien problem. W warsztatach zakładają gaz, mają przebicie na montażu 5-6 stówek i często ryzyko, ze spierniczą część za 4 tysiące.

I tak jest że potem ciężko dochodzić swojego. Nawet bardzo ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Racja Tomel. Oczywiście możesz podlecieć do Skierniewic w których mieszkam. Nie lubię tego miasta, bo tu dziwne zwyczaje ludzi. Jestem Łodziakiem.

Oblukać mogę, polecić także, ale raczej ci nie pomogę przy ustawianiu/kalibracji, bo już nie siedzę w montażach. Ale zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!