Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie po zmianie biegów


knq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kolejny problem ze swoja Megane. Czasami po zmianie biegow, juz po puszczeniu sprzegla (chwile po) samochod mocno zaczyna szarpac. Jest to tak mocne, ze az slychac jak tlumik prawie sie urywa. Trwa to chwile. Wczoraj np po redukcji samochod mocno szarpal przez jakies 3 sekundy. Nie dzieje sie to jednak zawsze.

Osobiscie podejrzewam siadajace sprzeglo (ale wtedy przy szarpaniu obroty robilyby sie wysokie?), ew. cos z wtryskiem paliwa/gazu? Prosze poradzcie cos, bo juz na prawde zaczynam miec dosc swojej Meganki...

 

 

"alt" się kłania-popraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio jeździłem na benzynie. Wtedy przy przyspieszaniu czuć takie delikatne szarpnięcia (nie zawsze, dość rzadko i są one naprawdę delikatnie wyczuwalne - jakby w ułamku sekundy nie podano paliwa). Jednak na gazie nie da się kompletnie jeździć... Nawet na biegu jałowym przy przegazowaniu obroty są mało stabilne - przegazuje a przy opadaniu wskazówka opada prawie do samego dołu i dopiero się podnosi. Po ruszeniu i zmianie biegu wygląda to mniej więcej tak jakby samochód chcial jechać raz do przodu raz do tyłu, a szarpanie jest naprawdę bardzo mocne. W momencie szarpania tłumik szarpie tak jakby miał sie urwać i dochodzą z niego dźwięki jakby strzały.

Poduszki wykluczyłem. Ja obstawiam cewki, ewentualnie zawór EGR, a swoją drogą muszę jechać do gazownika na zmianę filtra gazu i regulację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo właśnie, może źle szukasz, być może wina w gazie - źle wyregulowana, lub problem z kablami, świecami, cewkami..bo to w sume taki typowy objaw właśnie dla gazu (jest czulszy).

I z tego co wiem ale nie masz zaworu EGR..., to chyba bardziej diesli dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to auto z podpisu, to tam nie ma zaworu EGR.

Po kolei do sprawdzenia: świece zapłonowe, przewody i kopułka z palcem.

Warto też wymienić filtr powietrza, jak już od dawna siedzi w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u gazownika, gazownik stwierdzil, ze to cos z ukladem zaplonowym :) Czyli do sprawdzenia mam: swiece zaplonowe, przewody WN (te obie rzeczy wymienialem rok temu, a jezdze malutko - mozliwe, ze padly?), kopulka, palec... Mam pytanie w czy w moim aucie sa cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!