Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

woda pod kolumną kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kwietnia ( moment zakupu ) borykam się z kłopotami spowodowanymi wodą. Już dwukrotnie wymieniany był moduł UPC, który został po prostu był przez lata zalewany wodą. Padła w końcu elektryka. Po wymianie modułu ( na szczęście używany, niewielkie pieniądze ) auto pojeżdziło..2 dni. Po deszczu wysiadły przerywacze, pełna dyskoteka.

Elektryk obszedł moduł i przerywacze działają obecnie już niezależnie. Lali wodę na kabinę, filtr kabinowy, wycieraczkowy, itp...Dostęp do modułu zabezpieczono dodatkowo folią.

Wczoraj zauważyłem już ( po nocnych intensywnych opadach ) wodę kapiącą pod kolumną kierownicy, dokładnie tam, gdzie w folii znajduje się moduł. Woda wręcz kapała po przewodach prosto na lewą nogę. Folia i kable były mokre.

Gdzie może leżeć przyczyna ?? Przepływowość rynienek była sprawdzana, po myciu woda nie dostawała się do wnętrza. Podejrzewam jeszcze filtr wycieraczkowy. Szyba osadzona jest chyba dobrze ( nie było wymiany ), auto nie było nigdy bite. Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie jeszcze szukać ??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Trudno bedzie to wytłumaczyc ale... Jeśli to wersja z wewnetrznym obiegiem powietrza (przycisk obok regulacji intensywnosci nawiewu 4 lub 6 biegów) to przyczyna może byc rozszczelnione połaczenie obudowy wentylatora z przegroda czołową meganki.Poprostu wentylator aby ciagnąć powietrze z kabiny musi mieć do niej otwór :-D a że ten otwór zaczyna się około 1 cm ponad dnem podszybia to jeśli uszczelnienie nie trzyma to podczas jazdy, przy przechyłach auta lub w czasie ulewy woda może sie tamtedy dostawac i lecieć własnie wprost na główna skrzynke z bezpiecznikami.Rozwiazanie : trzeba wymontowac wszystko z podszybia czyli wycieraczki, kanały nawiewu i sam wentylator.Uszczelnic to miejsce np.silikonem i powinno byc po kłopocie.Dodam ze otwor jest wielkości kilkanaście na kilkanaście centymetrów.. I jeszcze jedno : mozliwe ze jedynie odpływy ( z podszybia do wnetrza błotników ) sa niedrożne ale czy wtedy te Twoje testy z laniem wody nie wykazałyby tego..? w razie pytań GG 580791

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna może byc rozszczelnione połaczenie obudowy wentylatora z przegroda czołową meganki.

Potwierdzam, to będzie prawdopodobna przyczyna. U mnie, niestety, jest to samo. Szczelinę pod wentylatorem starałem sie uszczelnić silikonem bez wymontowania tegoż wentylatora, co nie do końca wyszło z powodu utrudnionego dostępu - jeszcze trochę kapie. W kabinie warto sprawdzić, czy woda kanałami powietrznymi nie przedostaje się również na stronę pasażera - u mnie tak właśnie jest. Trzeba niestety wyjąć dywaniki i odpiąć wykładzinę po obu stronach - zbierająca się tam woda może te miejsca doprowadzić po pewnym czasie do ruiny, mimo dobrego zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Trudno bedzie to wytłumaczyc ale... Jeśli to wersja z wewnetrznym obiegiem powietrza (przycisk obok regulacji intensywnosci nawiewu 4 lub 6 biegów) to przyczyna może byc rozszczelnione połaczenie obudowy wentylatora z przegroda czołową meganki.Poprostu wentylator aby ciagnąć powietrze z kabiny musi mieć do niej otwór :) a że ten otwór zaczyna się około 1 cm ponad dnem podszybia to jeśli uszczelnienie nie trzyma to podczas jazdy, przy przechyłach auta lub w czasie ulewy woda może sie tamtedy dostawac i lecieć własnie wprost na główna skrzynke z bezpiecznikami.Rozwiazanie : trzeba wymontowac wszystko z podszybia czyli wycieraczki, kanały nawiewu i sam wentylator.Uszczelnic to miejsce np.silikonem i powinno byc po kłopocie.Dodam ze otwor jest wielkości kilkanaście na kilkanaście centymetrów.. I jeszcze jedno : mozliwe ze jedynie odpływy ( z podszybia do wnetrza błotników ) sa niedrożne ale czy wtedy te Twoje testy z laniem wody nie wykazałyby tego..? w razie pytań GG 580791

 

 

Mam pytanie uszczelniał ktoś to miejsce w modelu z klimą?? :-( Nie mam pojęcia jak to rozebrac :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!