Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - ubytek płynu chlodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

:shock: Jak widać jestem weri hepi, pojawił się problem z moim autem - ubytek płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Użyłem już opcji "SZUKAJ" i akurat nic dot. Megane II i podobnego problemu nie znalazłem.

 

Poruszałem już na forum problem mokrego środka od strony pasażera (forum Mechanika/OGÓLNE - Powódź od strony pasażera).

 

Ale po kolei. :-D

Zaczęło się od zagrzania się silnika podczas jazdy. Naturalnie od razu zahamowałem.

Okazało się, iz brakuje mi płynu chłodniczego, który wymieniłem jak nakazuje książka serwiowa przy 120.000 km, czyli około poł roku temu (obecnie mam 160.000 km).

 

Dolałem aż 4 litry !!! :shock:

 

Na chwilę obecną, raz w tygodniu muszę dolać 1 L do zbiornika wyrównawczego.

 

Mam kilka pytań:

 

1 - jak wspomniałem poruszałem już problem (i tak zapchanego) odpływu klimatyzacji. Jak się okazuje, schowek pod nogami pasażera jest ciągle mokrawy pomimo, iż klima jest odepchana.

Pytanie: czy płyn chlodniczy (np. z nagrzewnicy) może wnikać do środka?

 

8-) Domyślam się, iż dotarcie do nagrzewnicy wymaga rozkręcenia pół samochodu ...

 

Schowek jest "mokrawy" akurat na ilość płynu, który dolewam.

 

2 - gdzie szukać i jakich innych przyczyn ubytku w Megane II?

 

Powiem szczerze nie uśmiecha mi się wizyta w ASO i uswiadamianie, że "uuuuu chłopie, postoi u nas z 2 tygodnie i wymienimy pół Meganki II phase 1 na specjalne zamówienie bo teraz phase 2" :)

 

Dzięki za pomoc!

 

Pozdrawiam,

mry_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim przykładzie napiszę tak: płyn chłodniczy ubywać może poprzez nieszczelną pompę wody. Nie widać tego póki nie dostaniesz się do pompy. Co do wody w środku od strony pasażera, to sprawdź proszę czy jest bez zapachu. Jeśli woda jest czysta i bez wonna to jest to woda z pod parownika. Wydawać by się mogło, że przepchanie odpływu od sroplin załatwia sprawę lecz tak nie jest. Wg mnie sprawa jest źle opracowana. Odpływ który wychodzi na zewn samochodu w środku samochodu ma kształt kołnierza o średnicy kilku centymetrów ale jego górna część jest zakrótka i niestety nie dolega wystarczającą dokładnie do wanienki parownika. Trzeba wywalić zawartość samochodu pod nogami pasażera i uszczelnić ten niedopracowany patent. Ważne: nie mylić odpływów z podszybia z odpływem klimy. Nie widać go bez demontażu osłony termicznej rury wydechowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Sprawdzenie jest proste. Jeśli ten płyn w schowku jest słodkawy w smaku (weź kroplę na palec i posmakuj - nie otrujesz się :)) to znaczy, że płyn chłodniczy. Jeśli bezsmakowe, to klima lub deszcz.

Pisałeś, że się przegrzał. Sprawdź spaliny czy białe. Bąbelkować nie musi. Jeśli płyn w schowku jest bezsmakowy, a kopci na biało - uszczelka pod głowicą poleciała.

Możesz jeszcze sprawdzić czy gdzieś po bloku nie leci. Także organoleptycznie.

Opisz spostrzeżenia. Będziem dalej kombinować.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn w schowku bardzo smakowy :) mniam mniam.

 

Ale tak na serio, auto nie kopci na biało.

Dzisiaj wymieniłem płyn chlodniczy oraz dolałem środka uszczelniającego. Wstępna diagnoza była trafnie ujęta przez Koszałka Opałka :), prawdopodobnie cieknie pompa wody pomimo, iż była wymieniana 40000km temu. Cóż.

 

Na chwilę obecną czekam na rezultaty użycia tzw. uszczelniacza. Jeżeli pomoże, dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A ja mam takie pytanie mam renault megane 1.9dti. Moj przypadek jest taki jak jest zimny to kopci na bialo i spaliny dziwnie smierdza lecz bylem u mechanika sprawdzal jakims dziwnym przyrzadem czy nie ma spalin w ukladzie chlodzenia i mowil ze nie ma spalin wiec to raczej nie uszczelka pod glowica.Plynu ubywa ale bardzo malo jakis litr na 5000km mechanior mowi ze to moze ubywac bo pompa nieszczelna.Denerwuje mnie ten smrod spalin jakby olej albo cos takiego od czego to moze byc. Proszeo odpisanie z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
A ja mam takie pytanie mam renault megane 1.9dti. Moj przypadek jest taki jak jest zimny to kopci na bialo i spaliny dziwnie smierdza lecz bylem u mechanika sprawdzal jakims dziwnym przyrzadem czy nie ma spalin w ukladzie chlodzenia i mowil ze nie ma spalin wiec to raczej nie uszczelka pod glowica.Plynu ubywa ale bardzo malo jakis litr na 5000km mechanior mowi ze to moze ubywac bo pompa nieszczelna.Denerwuje mnie ten smrod spalin jakby olej albo cos takiego od czego to moze byc. Proszeo odpisanie z gory dziekuje

 

Takie objawy może dawać padnięta turbina przepuszczająca do spalania porcję oleju na początku pracy silnika, a wtedy trzeba regenerować turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam,

jestem swiezo po wymianie uszczelki pod glowica koszt jedyne 600zł robocizna + czesci szok. u mnie objawy byle nastepujace 1. ubytek w duzych ilosciach plynu chlodniczego, 2. dymienie z tlumika na bialo, 3. specyficzny zapach spalin . pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!