Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przygasającymi światłami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem, że na biegu jałowym (silnik prawidłowo rozgrzany) delikatnie przygasają światła, zegary, oświetlenie wewnętrzne (wydaje mi się, że następuje to w momencie spadków obrotów). Czy Ktoś może mi napisać czym to jest spowodowane? Za pomoc z góry dziękuję.

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat rzeka, był wielokrotnie, pewnie zaraz posprzątają. Generalnie jak nie ma innych objawów a po podkręceniu o 100-200obr się normuje to nic nie ruszać, jeździć. Chyba , że regulator napięcia grosze do tego altka kosztuje to można się pobawić. Do mnie (Bosch) 139zika. Przede wszystkim skontroluj napięcie ładowania, jak OK, nie grzebać w sprawnym !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Sytuacja wygląda tak. Napięcie na akumulatorze 12,7V, po uruchomieniu silnika waha się maksymalnie do 14,4V, gdy włączam wszystkie odbiorniki tj. światła, ogrzewanie szyby, zapalniczkę i jeszcze uruchamia się wentylator napięcie spada do 12V a nawet poniżej. Czy to oznacza, że alternator niesprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a AQ jakiś sensowny czy staroć? Generalnie jeżeli nie brakuje ci prądu na rozruch to nie dłubałbym. Dowiedz się ile do Ciebie kosztuje regulator napięcia, jak 20zika to wymień dla spokoju. Jak więcej olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator raczej dobry. Od chyba dwóch lat nie mam problemów z uruchamianiem, nawet w najgorsze mrozy zapalał od razu. Ten regulator spróbowałbym wymienić, tylko jaki mam alternator nie wiem. Czy na samym altku są jakieś symbole, czy mogę to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam mały lub duży problem z światłami otóż taki, że czy zrobię 1 km zatankować czy zrobię ponad 100 zauważyłem, że światła świecą raz mocniej raz słabiej sprawdzałem na instalacji to to raz jest 10V a raz 14V i nie za bardzo wiem w czym może tkwić problem dzieje się tak jak i na postoju (biegu jałowym) i podczas jazdy. Akumulator nadaje się do wymiany... może być, że regulator napięcia zdechł? a może coś z instalacją albo przekaźnikami, spotkał się już ktoś z takim problemem?

Ładowanie waha się miedzy 14,1 a 14,4V.

Dzięki za pomoc!

dodano 05.12.2010r

Wczoraj całkiem padła mi bateryjka więc zakupiłem nową i dziwna spawa bo problem znikł, być może sprawa znajdowała się w akumulatorze który w ogóle nie trzymał napięcia ale teraz spokój na jakiś czas.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety problem powrócił a jutro czeka mnie ponad 400km spacerek, oby tylko ten regulator wytrzymał od rana do wieczora bo nowy już mam a idzie na naprawy blacharsko lakiernicze i przy okazji wymieni się owy regulator i naprawi przekładnie od wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, auto aktualnie na blacharce stoi więc nie mam za bardzo do niego dostępu ale pogadałem z elektrykiem i doradził mi coś takiego:

Odkręć masę z akumulatora całkowicie ją wyciągnij dokładnie pooczyszczaj klemę i oczko które przykręcasz do karoserii następnie weź lutownice i dokładnie zalutuj miejsca zaznaczone na zdjęciu czyli tam gdzie przewód przechodzi z kabla na klemę i oczko potem oczyść masę na akumulatorze i karoserii przykręć i to wszystko przesmaruj smarem miedzianym. Podobnie z masą silnika odkręć ją przeczyść miejsca styków i przesmaruj smarem miedzianym. Napisz jakie rezultaty.

6b7b655a.jpg

2e2f4e45.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Czynności, o których piszesz (czyszczenie, smarowanie, dokręcenie) wykonałem już wcześniej (poza lutowaniem). Wymieniłem kilka dni temu akumulator i wydaje mi się, że przygasanie ustąpiło (nie jeździłem od tego czasu po zmierzchu dlatego nie wiem tego dokładnie). Z ciekawości pomierzyłem napięcie ładowania i wszystko w normie poza jednym. Gdy włączę wszystkie odbiorniki (światła, nawiew, ogrzewanie szyby, odtwarzacz CD) to spada do 12,4V. Wyczytałem, że gdy spada poniżej 12,7V należy sprawdzić wydajność alternatora. Pojechałem do elektromechanika, ale ten zapewne będąc zawalony robotą zbył mnie mierząc tylko napięcie ładowania i mówiąc, że wszystko jest pięknie. Pojadę do innego. Pytałem też w sklepie o regulator napięcia, do mojego 55zł. Na razie tego nie ruszam, najpierw do sprawdzenia alternator (prąd ładowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorze jest taki czarny plastik. Trzeba odłączyć akumulator, potem odkręcić przewód od alternatora i zdjąć ten mały. Po zdjęciu tej osłony z alternatora ukaże się regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem. U mnie w DTI jest taki.

post-5573-1292750469_thumb.jpg

post-1-1292750469_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!