Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przygasającymi światłami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem, że na biegu jałowym (silnik prawidłowo rozgrzany) delikatnie przygasają światła, zegary, oświetlenie wewnętrzne (wydaje mi się, że następuje to w momencie spadków obrotów). Czy Ktoś może mi napisać czym to jest spowodowane? Za pomoc z góry dziękuję.

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat rzeka, był wielokrotnie, pewnie zaraz posprzątają. Generalnie jak nie ma innych objawów a po podkręceniu o 100-200obr się normuje to nic nie ruszać, jeździć. Chyba , że regulator napięcia grosze do tego altka kosztuje to można się pobawić. Do mnie (Bosch) 139zika. Przede wszystkim skontroluj napięcie ładowania, jak OK, nie grzebać w sprawnym !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Sytuacja wygląda tak. Napięcie na akumulatorze 12,7V, po uruchomieniu silnika waha się maksymalnie do 14,4V, gdy włączam wszystkie odbiorniki tj. światła, ogrzewanie szyby, zapalniczkę i jeszcze uruchamia się wentylator napięcie spada do 12V a nawet poniżej. Czy to oznacza, że alternator niesprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a AQ jakiś sensowny czy staroć? Generalnie jeżeli nie brakuje ci prądu na rozruch to nie dłubałbym. Dowiedz się ile do Ciebie kosztuje regulator napięcia, jak 20zika to wymień dla spokoju. Jak więcej olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator raczej dobry. Od chyba dwóch lat nie mam problemów z uruchamianiem, nawet w najgorsze mrozy zapalał od razu. Ten regulator spróbowałbym wymienić, tylko jaki mam alternator nie wiem. Czy na samym altku są jakieś symbole, czy mogę to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam mały lub duży problem z światłami otóż taki, że czy zrobię 1 km zatankować czy zrobię ponad 100 zauważyłem, że światła świecą raz mocniej raz słabiej sprawdzałem na instalacji to to raz jest 10V a raz 14V i nie za bardzo wiem w czym może tkwić problem dzieje się tak jak i na postoju (biegu jałowym) i podczas jazdy. Akumulator nadaje się do wymiany... może być, że regulator napięcia zdechł? a może coś z instalacją albo przekaźnikami, spotkał się już ktoś z takim problemem?

Ładowanie waha się miedzy 14,1 a 14,4V.

Dzięki za pomoc!

dodano 05.12.2010r

Wczoraj całkiem padła mi bateryjka więc zakupiłem nową i dziwna spawa bo problem znikł, być może sprawa znajdowała się w akumulatorze który w ogóle nie trzymał napięcia ale teraz spokój na jakiś czas.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety problem powrócił a jutro czeka mnie ponad 400km spacerek, oby tylko ten regulator wytrzymał od rana do wieczora bo nowy już mam a idzie na naprawy blacharsko lakiernicze i przy okazji wymieni się owy regulator i naprawi przekładnie od wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markar74, auto aktualnie na blacharce stoi więc nie mam za bardzo do niego dostępu ale pogadałem z elektrykiem i doradził mi coś takiego:

Odkręć masę z akumulatora całkowicie ją wyciągnij dokładnie pooczyszczaj klemę i oczko które przykręcasz do karoserii następnie weź lutownice i dokładnie zalutuj miejsca zaznaczone na zdjęciu czyli tam gdzie przewód przechodzi z kabla na klemę i oczko potem oczyść masę na akumulatorze i karoserii przykręć i to wszystko przesmaruj smarem miedzianym. Podobnie z masą silnika odkręć ją przeczyść miejsca styków i przesmaruj smarem miedzianym. Napisz jakie rezultaty.

6b7b655a.jpg

2e2f4e45.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Czynności, o których piszesz (czyszczenie, smarowanie, dokręcenie) wykonałem już wcześniej (poza lutowaniem). Wymieniłem kilka dni temu akumulator i wydaje mi się, że przygasanie ustąpiło (nie jeździłem od tego czasu po zmierzchu dlatego nie wiem tego dokładnie). Z ciekawości pomierzyłem napięcie ładowania i wszystko w normie poza jednym. Gdy włączę wszystkie odbiorniki (światła, nawiew, ogrzewanie szyby, odtwarzacz CD) to spada do 12,4V. Wyczytałem, że gdy spada poniżej 12,7V należy sprawdzić wydajność alternatora. Pojechałem do elektromechanika, ale ten zapewne będąc zawalony robotą zbył mnie mierząc tylko napięcie ładowania i mówiąc, że wszystko jest pięknie. Pojadę do innego. Pytałem też w sklepie o regulator napięcia, do mojego 55zł. Na razie tego nie ruszam, najpierw do sprawdzenia alternator (prąd ładowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorze jest taki czarny plastik. Trzeba odłączyć akumulator, potem odkręcić przewód od alternatora i zdjąć ten mały. Po zdjęciu tej osłony z alternatora ukaże się regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem. U mnie w DTI jest taki.

post-5573-1292750469_thumb.jpg

post-1-1292750469_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!