Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nawiew w megane 96 z klima- jakie tranzystory


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam megane rocznik 96 z klima i jak niektórzy na tym forum mam problem z nawiewem. Działa tylko na 6 biegu. Sprawdziłem wszystko i sprawa oczywista spalone ranzystory mocy [ dwa tranzystory PNP w układzie darlingtona]

Wymieniłem te dwa tranzystory i nawiew odżył, działał elegancko..............przez dwa dni :)

Spaliły się ponownie i mam pytanie możliwe że u mnie ktoś już kombinował wcześniej z tymi tranzystorami i wstawił zamienniki, chciałbym się dowiedzieć jakie wy macie tranzystory chodzi mi o nazwę producenta i typ spisany z obudowy.

 

Naprawa nie jest trudna i jak dowiem sie jakie to mają być oryginalnie tranzystory i wymienię to napiszę oraz objaśnię wszystko na forum (po co mam pisać teraz jak nie wiem jakie mają być oryginalne tranzystory)

 

Pozdrawiam lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka!

to z tranzystorami jest tak ze spokojnie możesz stosować zamienniki (odpowiedniki) w zasadzie istotne są prądy, napięcia i częstotliwości pracy tranzystora. także nie muszą to być oryginalne. jeśli podasz w sklepie typ tranzystora i poprosisz o troszkę mocniejszy to bez problemu Ci dobiorą. problem może pojawić się w momencie wlutowywania gdyż mogą mieć inny układ wyprowadzeń to znajdziesz w katalogach. problem możesz zapodać na www.elektroda.pl albo tam poszukać. pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale aby dobrać zamiennik trzeba znać oryginał dopiero później dobrać taki sam lub większy

Jakbym znał jaki był pierwotnie w oryginale montowany to bym dał sobie radę

A z drugiej strony wole mieć taki jak w oryginale a nie mocniejszy, wole aby spalił sie tranzystor za 4 zł a nie coś innego drozszego

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalily sie bo (moze) sie za bardzo grzaly? (warto znow je wymienic i sprawdzic czy sie nie grzeja na potege). Moim zdaniem (zagooglowalem za darlingtonem bo juz zapomnialem co to jest - jaki wstyd :)) musisz miec dwa tranzystory 'darlingtonowskie' (np. BC517 ale to jest chyba NPN ale zapewne sa jego komplementarne odpowiedniki).

Warto taki ukladzik jak znow zmontujesz na starych tranzystorach pomierzyc jakie jest napiecie wejsciowe, wyjsciowe (wzmocnienie pradowe beta) :) No i oczywiscie czy nie ma zimnych lutow itp. - to sie moze zdarzyc kazdemu!

Nie wiem czy w czyms pomoglem. Mam nadzieje, ze nie rozczarowalem :) Ale co racja to racja, schemat by sie przydal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jasne ze spaliły sie bo sie grzały ten tranzystor co proponujesz BC517 to nie ta klasa tranzystorów on sie tu nie nadaje zupełnie .... skąd wziąłeś w ogóle tego BC517 ?

Tu potrzebne są tranzystory mocy w obudowie T0-3 o prądzie około 16A i mocy ponad 100W a w dodatku PNP

Zimny lut tu raczej nie wchodzi w grę, bo w ogóle by nie działało...

Chciałbym poznać konkretny typ tranzystora oryginalnego

 

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że jako drugi stopień radę powinien dać 2N3055. Jego parametry NPN/115W /Ic 15A/ TO3 itd (lub jego odpowiednik PNP) . Sciślej : http://www.datasheetcatalog.com/datasheets.../0/2N3055.shtml i do wyboru.

Niestety pierwszy tranzystor w darlingtonie tez nieco większej mocy ze względu na małę wzmocnienie prądowe rzędu 20 czyli któryś z BD'ków mocy 35/40W np http://www.ortodoxism.ro/datasheets2/5/0w5...jawgeif3p7y.pdf z katalogu datasheetcatalog.com :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Tranzystor 2N3055 odpada, ze względu na inny rozkład wyprowadzeń no i trochę mały, w każdym bądź razie nie działa na tym tranzystorze. Pierwszy tranzystor nie może być mniejszy rzędu 35/40 W bo sie spali, muszą być dwa takie same tranzystory.

Chciałbym poznać konkretnie aby ktoś jeśli może lub ma taki moduł spisał z niego jakie ma tranzystory. Takie dywagacje ten z może ten to nic nie wnoszą...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy tranzystor nie może być mniejszy rzędu 35/40 W bo sie spali, muszą być dwa takie same tranzystory.

 

A wiesz wogóle jak działa układ Darlingtona?? Chyba nie bardzo skoro piszesz takie bzdury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Tydzień temu naprawiałem u siebie nawiew i profilaktycznie zanotowałem typ tranzystorów mocy tam występujących.

T1829-1 MEXICO szt 2.

Moja Megane jest też z 96r i z klimą więc powinny być takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do motyl

 

Dokładnie wiem jak działa układ darlingtona

Jeszcze raz napiszę dla wyjaśnienia:

Są tam dwa tranzystory ktory każdy jest w sam sobie tranzystorem typu darlington, wiec nie można tu mówic o pierwszym lub drugim stopniu bo to wszystko zawarte jest w strukturze samego tranzystora.

 

Dzieki 02CM za pomoc

Piszesz że T1829-1 MEXICO szt 2, u mnie były tranzystory seri BDX, ale jak pisłaem u mnie mogł ktoś wczesniej grzebac tam. Muszę porównać noty katalogowe tych tranzystorów

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystko i sprawa oczywista spalone ranzystory mocy [ dwa tranzystory PNP w układzie darlingtona]

 

 

Są tam dwa tranzystory ktory każdy jest w sam sobie tranzystorem typu darlington, wiec nie można tu mówic o pierwszym lub drugim stopniu bo to wszystko zawarte jest w strukturze samego tranzystora.

 

 

TO kolego LUK pisz precyzyjniej następnym razem. Z pierwszej wypowiedzi można mylnie wywnioskować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!