Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z automatyczną skrzynią


DeV

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z skrzynią biegów, dodam że automatyczną, a to boli niestety. W moim Renault Scenic z 2000 r. coś się dzieje ze skrzynią, a objawia się to tak. Jadąc ( dodam że nie zawsze ) około 100-120 jak skrzynia przejdzie już na tzw. najwyższy bieg, czasami potrafi "zeskoczyć" o jeden bieg w dół i na pulpicie włącza się kontrolka od skrzyni, że coś jest nie tak. jak się zatrzymam, włączę nautralny i znowu ruszam to znika i wszystko zaczyna się dziać od nowa. Czy ktoś może wie, o co może chodzić ?

PS. Biegi przełączają się bez problemu, nic nie szarpie i wycieków nie ma.- tylko ten spadający bieg.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a auto przypadkiem nie jest mniej zwawe? moze skrzynia przechodzi w tryb awaryjny? sprawdzales stan oleju w skrzyni? ciezko mi cokolwiek doradzic bo sam mam manuala i moja wiedza ogranicza sie do opowiesci kuzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak ten bieg spada, to skrzynia przełącza się w tryb awaryjny i dopóki się nie zatrzymam i dam na bieg nautralny to cały czas w tym trybie zostaje. Wtedy auto jest słabsze i głośniejsze. już 3 lub 4 osoba mi mówi że to prawdopodbnie olej , nie zostaje mi nic innego jak udać się do serwisu i spróbować. Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł, to będę wdzięczny.

 

[ Dodano: 2007-01-16, 14:24 ]

Może się to komuś w przyszłości przyda więc napiszę.

Byłem w serwisie no i szukali,szukali i wkońcu znaleźli. Okazało się że w wiązce przewodów elektrycznych idących ze sterownika skrzyni biegów do silnika był uszkodzony wtyk pinowy przy sterowniku. No i raz się stykał i było dobrze, a czasami nie i była lipa. Taka pierdołka.

 

[ Dodano: 2007-01-16, 14:26 ]

Może się to komuś w przyszłości przyda więc napiszę.

Byłem w serwisie no i szukali,szukali i wkońcu znaleźli. Okazało się że w wiązce przewodów elektrycznych idących ze sterownika skrzyni biegów do silnika był uszkodzony wtyk pinowy przy sterowniku. No i raz się stykał i było dobrze, a czasami nie i była lipa. Taka pierdołka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie.

Czy ktoś może mi blżej określić lokalizacje tego wtyku?

Mam podobny problem ze swoją skzynią, również mi zrzyca jeden bieg w dół i zapala sie kontrolka "EKG".

Byłem na kompie i tam wykryto błąd w pamięci odnośnie predkości na jakiej ma zmieniać biegi.

Bład został wykasowany ale problem pozostał.

Mechanik może sie podjąc poszukania tej usterki ale dopiero po urlopi czyli około 24.sierpnia.

Problem w tym, że ja też wybieram sie na zasłużone wakacje z rodziną i mam zamiar troche kilosów nabić, a męczy mnie ciągłe gaszenie auta na światłach by błąd wykasować na jakiś czas.

Bede wdzięczny za wskazówki, a nawet mile widziane fotki.

Wszystkim odpoczywającym dobrej pogody życzę, tym co dopiero będą odpoczywali również.

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2009-08-14, 14:46 ]

Witajcie.

Chicałbym sie podzielić z Wami swoją Historią dotyczącą sytuacji opisanej wyżej.

Otórz jak sie okazało te same objawy, wcale nie muszą oznaczać tej samej usterki.

Będąc w desperacji nasilajacych sie objawów opisanych wyżej, skusiłem sie na wizyte w ASO Renault w Bydgoszczy.

Umówiwszy sie wcześniej udało mi sie ustalić, że samo podłączenie pod kompa kosztuje 110 zeta.

Liczyłem sie z faktem, że raczej na tym sie nie skończy.

Gdy już zjawiłem sie na ul. modrzewiowej i tam zgłosiełem do serwisu, kazano mi czekać bo Pana, który sie tym zajmuje chwilowo nie ma.

Zjawił sie po chwili -jakieś 10 min.- i już jechaliśmy na jazde próbną, gdzie szczególowo opisałem mu objawy, które akurat w tej chwili sie nie ujawniały, stwierdzeieni Pana było , że prawdopodobnie kłopotem jest nie skrzynia lecz wtryski, jednak nie chciał wyrokować dopóki nie podłaczy pod kompa auta. Mina mi troche zrzedła bo domyślałem sie, że zaczną sie kombinacje i bedą próbowali mnie słono skasować.

Podłączyli w końcu auto pod kompa ja tym czasem oglądałem Scenica Grand- super fura-po około 15 minutach odbyła sie jazda próbna bez mojego udziału tym razem, i znowu pod komputer.

Za chwile kolejna próbna jazda i znów komputer.

Po około 30 minutach przyszełd Pan który zajmował sie moim autem.

Wręczył mi liste błedów jakie wykryto w aucie i jakie skasowano, były to kłopoty z przepustnicą i brak danych o predkości zmiany biegów.

Pan stwierdził, że przyczyną jest prawdopodobnie LPG i zalecił jeździć jakiś czas na beznynie i dopiero potem zrobić próbe na gazie.

Zrobiłem jak kazał dwa dni śmigałem na benzynie potem na gaz i EUREKA kłopot zniknął auto jeździ sprawnie i bez kłopotów.Wróciłem z nad morza z wakacji z rodziną i bez kłopotu, nawet wiecej mniejsze spalanie mi wyszło niż oczekiwałem.

Teraz UWAGA jeszcze jednym pozytywnym aspektem tej sprawy jest rachunek z ASO.

Zapytawszy sie Pana gdzie mam sie udać z kwitami by zapłacić za usługe, odpowiedział, że NIE MA POTRZEBY I MAM JECHAĆ.

Dwa razy sie pytałem czy aby na pewno stanowczo stwierdził, że mam jeździć na benzynie a jak problem wóci to jeszcze raz podjechać.

Także wielki szacun dla ASO Renault na modrzwieowej w Bydgoszczy.

Wiem, że może i długi i nudny ten opis ale czuje obowiązek by choć tak im "zapłacić" za pomoc w potrzebie. Tak czy owak DUUUUUUUUUUUŻŻŻŻŻŻŻŻŻYYYYYYYYYYYYY plus dla ASO.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!