Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zablokowany silnik


efek

Rekomendowane odpowiedzi

Rzadko wywala uszczelkę tak od razu... Mój swego czasu palił na 2 gary... ALE PALIŁ! A tu nic? Może zatarty na amen?

 

[ Dodano: 2011-01-21, 18:34 ]

Nie lej od razu nafty w cylindry, bo 1. przy odpalaniu zap... katalizator i sondę, po 2. nie pozbędziesz się jej potem tak łatwo (wokół będzie pełno dymu), a po 3. nafta przeniknie do oleju i będziesz miał dodatkowo wymianę. Nafta to ostateczność, takie metody stosowano w latach 60. Nie twierdzę, że to są złe metody, ale poczekałbym na twoim miejscu. Spróbuj kluczem pokręcić koło rozrządu po zdjęciu osłony. Chodzi o to, żeby go tylko ruszyć... A potem ewentualnie próbować odpalić.

 

[ Dodano: 2011-01-21, 18:38 ]

Pytanie może banalne, ale czy ty masz w ogóle olej na bagnecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pchania, jak długo auto stało to mogły przyrdzewieć klocki do tarcz/bębnów, spróbuj na luzie czy pchniesz, jak na luzie się bujnie, to obawiam się, że obróciło panewki i wał się skrzywił. Możliwe, że kanaliki miały drobiny/skropliny wody i zamarzły, nie miał smarowania. U mnie kiedyś w VW K70, miałem identycznie, próbowaliśmy odpalić na hol, tłok wyszedł bokiem. Uważam, że trzeba rozebrać silnik, żeby nie było większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak może sie wał skrzywić? to nie plastelina co najwyżej to pęknie ale jak peknie na główniej stopce to i tak odpali tylko ze bedzie bardzo walił, co do tego oleju to ja juz nie wiem ale jesli go nie było to amen w pacierzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niby może silnik odpalić z pękniętym wałem korbowym? To fizycznie niemożliwe. Mogą być zakleszczone pierścienie na tłokach lub panewki na wale. Tylko od czego? Rdza raczej nie, chociaż nie jest niemożliwe. Przegrzanie? Brak smarowania? Może to tylko błachostka- akumulator rozładowany lub rozrusznik, sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisz w Google hasło 'zablokowany silnik' jest trochę wyników m.in na forum passata i mercedesa :shock: -ktoś pisał o uszkodzonych zębach na kole zamachowym;

może znajdziesz jakieś inne podpowiedzi :mrgreen:

powodzenia i daj znać co było przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niby może silnik odpalić z pękniętym wałem korbowym?

 

 

jeszcze byś sie zdziwił, jak mówie jeśli pęknie na głównej stopce to odpali i bedzie chodził tylko bedzie strasznie walił, robiłem już 2 razy taki przypadek, szkoda ze nie nagrałem bo bym wstawił, a może poprostu rozrusznik złapał i cos mu sie stało i blokuje choć zamach ma duze koło takze recznie by to jakoś ruszył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa wyglądała tak, że posypały się pierścienie na 2 cylindrze i kawałki po prostu się zaklinowały pomiędzy cylindrem a tłokiem.

Mechanik od razu to zawyrokował jak okazało się, że po odkręceniu korka oleju, było czuć benzynę.

Generalnie przeszczep serca i pomogło.

A ze starego silnika, mechaniory wybijali tłok młotem, tak był zakleszczony.

 

A co do pękniętego wału i odpaleniu silnika, to możliwe. Miałem tak kiedyś w daci, pękło dokładnie na podporze, i motor chodził dalej tylko telepało nim jak diabli.

 

[ Dodano: 2011-04-29, 00:23 ]

suplement postu:

 

generalnie sprawa awarii wyglądała ciekawiej,

Powodem była instalacja gazowa: BRC sequent 24.

Instalacja miała w sumie 3 lata i szlag ja trafił, centralka zgniła w środku ( jakim cudem nie wiem ) do tego stopnia, że robiła jakąś zwarę, tak że nawet po wyjęciu kluczyka jeden wtrysk lał benzynę do kolektora aż do wyczerpania akumulatora .

W starym silniku, niestety pierścienie były jakie były i ponad 5 litrów wachy trafiło do miski olejowej, efektem tego było całkowite zatarcie silnika, aż do posypania się pierścieni włącznie.

Po wymianie silnika okazało się, że ciągle są problemy z odpaleniem i padającym akumulatorem, po jakimś czasie zauważyłem, że po wyjęciu kluczyka żarzą się delikatnie kontrolki na desce rozdzielczej, a przestają po wyjęciu bezpiecznika instalacji LPG, dopiero dogłębne śledztwo wykazało, że płytka sterownika ma ponadpalane piny które czasami powodują zwarcie i w/w efekty.

Generalnie dzięki felernej centralce jestem w plecy: wymianę silnika ze wszystkimi tego stanu atrakcjami, akumulator który odmówił współpracy po trzykrotnym wyładowaniu do zera, i w sumie ponad pół baku benzyny. Przy okazji w tyłek dostała pompa paliwa bo chodziła sobie na sucho po wypompowaniu benzyny o zmarnowanym czasie i nerwach nie wspomnę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!