Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RZECZOZNAWCY


Dario

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się podzilić pewnymi obserwacjami o pracy rzeczoznawców pracujących w firmach ubezpieczeniowych likwidujących szkody. Moja druga połówka parę dni temu kupiła peugota 307. Nie fart 2 dni temu facet wjechał na nią passatem no i problem. Szkoda zgłoszona przyjezdza facet na oględziny masakra - ani dzień dobry nic, nie wiadomo jak się odezwać. Koleś najpierw szpachlomierz w reke i mierzy tu coś tam coś itp. wymyśla cuda zamiast oceniać szkode. W końcu niewytrzymałem i mówię, człowieku co to mnie obchodzi, że przedni błotnik był lakierowany jak uszkodzony jest tył.

 

Idziemy na tył auta pokazuję słupki tylne które wciśnęło od klapy, a on do mnie gdzie ja widze uszkodzenia. Normalnie myślałem, że nie wytrzymam. I tak dalej wyglądły mniej więcej te oględziny. Krew mnie zalewała, pare razy pojechałem po gościu ale starałem się powstrzymać.

 

W związku z tym ma pytanie do forumowiczów jakie mieliście doświadczenia z takimi gościam??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj z jakiej firmy był ten "rzeczoznawca". Mi w służbowym PZU nie robiło, aż takich ściem gdy naprawiałem z AC- chociaż idealnie też nie było. Zmartwienia za co ma zapłacić PZU zostawiłem znajomemu warsztatowi ,który wszystko negocjował. Tu pan z PZU tylko przytakiwał opiniom blacharza i wypłacili bez problemów to co się należało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet był z ....:))) nie podaję konkretnej nazwy aby nikt nie poczuł się obrażony:)))) to nie firma nawala tylko tacy ludzie - rozmowa skończyła się na tym, że jutro autko wiezione jest do serwisu peugota i zobaczymy jak pan rzeczoznawca będzie podskakiwał o ile wogóle mu na to pozwolą:))))) sory ale dla mnie porażka. To ja , konkretnie moja kobitka ma błagać na kolanch pana żeby łaskawie wpisał daną część do wymiany. Auto nowe, a on szpachel chce mi ładować. Obsuwa!!! Jutro napisze jak było w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całkiem niedawno też miałem przygodę z rzeczoznawcą skasowałem moją 19 :cry: miałem ją równe pół roku. A co do samej wyceny to rzeczoznawca również zaczął od pomiaru grubości lakieru (przy okazji się dowiedziałem ze autko lakierowane było) następnie zaczął wszytsko opisywać i cykać zdjęcia. Po oględzinach spisałem protokół, rzeczoznawca pomógł mi go napisać tak żeby ubezpieczyciel się nie doczepił do niczego. Ogólnie byłem zadowolony z pracy owego pana miły uprzejmy kulturalny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie byłem zadowolony z pracy owego pana miły uprzejmy kulturalny. :)
To miałeś dużo szczęścia. Ja nie mogę tak powiedzieć w tym przypadku. Jakieś pięć lat temu też miałem wypadek tu brutalnie wóżek widłowy (nie miał hamulców, wyleciał z placu który był na górce i uderzył mnie w bok). Wtedy rzeczoznawca był ok pomógł mi itp. nie mogę powiedzieć ale dziś ten to mnie z równowagi wyprowadził.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu miałem naprawę z OC w ASO fiata (lekko zarysowany bok w busie- wgniecenie blachy na długości około 5 cm i głębokości około 3 mm). Blacharze powiedzieli, że mogą mi wyciąć i wstawić cały płat, albo zaszpachlować wgniecenie. Wytłumaczyli, że w przy opcji pierwszej karoseria auta ucierpi bardziej. Przystałem na drugą opcję- 4 lata minęły i wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest podobnie. do wymiany klapa tył, zderzak, belka pochłaniająca, podłoga bagażnika - do prostowania, poza tym prostowanie podłużnicy, słupków tylnych i naciąganie bryki, trochę ja zawinęło ale gorsze widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w 2001 roku kupiłem clio wtedy aby dostać kredyt na autko musiałem mieć opinię rzeczoznawcy bo auto było używane. Rzeczoznawca się znalazł z firmy u której wykupowałem pakiet ubezpieczeń (obowiązkowy przy kredycie) ocenił wartość auta na 14000zł. ok auto kosztowało 12000 w porządku.

Po miesiącu miałem stłuczkę pojechałem do tej firmy i ten sam pan rzeczoznawca po miesiącu czasu ocenił wartość auta przed wypadkiem na 10000 gdzie uciekło 4 tyś złotych? to wykazało że pan prywatnie robił oceny pod klienta a służbowo pod swoją firmę wzorowy pracownik firmy ale z tego co wiem został zwolniony ciekawe dlaczego, wszystko zakończyło się dobrze dzięki panu B. Szczepanikowi właścicielowi serwisu który naprawiał mi samochód tak że jeszcze miałem na drobne dodatki :-P no i samochód zastępczy :)

nie podaję nazwy firmy bo większość forum by się obraziła :-P nazwa zaczyna się na "P" i jest 3 literowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario, powiem ci że zbyt nerwowy jesteś i pochopnie postępujesz :)

 

Wstawiając autko do serwisu stracisz jeszcze więcej.

 

Zaczne od początku. Przy oględzinach powinieneś siedzieć cicho i czekać do końca, później poczekać aż dostaniesz wycenę. Dopiero wtedy możesz określać co ci się niepodobna i ew. wezwać na dodatkowe oględziny i dyskutować. Jeśli uważasz że autko po naprawi może być ryzykowne możesz ubiegać się o szkodę całkowitą, możesz również wziąć swojego rzeczoznawcę i kosztami obciążyć ubezpieczyciela.

 

Nie jest ważną rzeczą czy auto było malowane czy szpachlowane itp. Ustawa o OC mówi jasno, że auto ma być doprowadzone do stanu identycznego jak przed kolizją. Jeśli wartość naprawy przekracza wartość rynkową auta ubezpieczyciel może odstąpić od naprawy i wypłacić w/w wartość. teraz co do wypłaty całości ubezpieczyciel będzie od tego uciekał i wyceniał wrak na jakieś pieniądze, mogą cię ***** i muszą wypłacić 100% a wrak mogą sobie zabrać chyba że przystaniesz na zatrzymanie wraku na części za jakieś pieniądze.

 

Dodam że jeśli naruszone są słupki drzwi, podłużyce i różne elementy nośne karoserii to auto po naprawie nie będzie takei jak przed !

 

 

Teraz jeśli wstawisz do serwisu, to niestety 99% zrobi tak ze wpiszą wymianę elementu a tylko zaszpachlują. Jęśli chcesz tego uniknąć nie podpisuj im pełnomocnictwa do wypłąty odszkodowania. Podpisz im pełnomocnictwo do rozmów i negocjacji, zastrzeż sobie że przed malowaniem chcesz suto zobaczyć jak jest naprawione, czyli odbiór auta w etapach. w przeciwnym razie zostaniesz wysterowany i tyle twojego.

 

 

A jesli nei wierzysz w to co pisze zajrzyj do temetu Stłuczka i poszukaj moich fotek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motyl dziekuje za radę, zdecydowałem się na serwis z tego względu ze potrzebne mi są badania geometrii autka itp. a przy okazji bedzie dokładne obejrzenie auta na podnośniku itp. spokajnie narazie sytuacje kontroluje, nikt nie dostanie żadnego pełnomocnictwa wszelkie decyzję podejmuję ja. Narazie to pan rzeczoznawca wie, że nie trafił na leszcza który jak pokorny baranek poszpachluje i nic nie będzie mówił. Otóż z prawem mam sporo doczynienia więc damy radę:)))) w każdym razie dziekuje za sugesti, jak coś tam przypomni ci się to pisz trzeba zjednoczyć siły:)) Wiem ze ubezpieczyciel pokrywa wszelkie koszty badań itd. a potem w ciągu 30 dni od zgłoszenia ma być niby odszkodowanie, tak więc zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 30 dniach od zgłoszenia dostaniesz przekaz lub na konto "kwote bezsporną" czyli taką na którą nie musisz przedstawiac żadnych dokumentów.

 

Druga sprawa że rzeczoznawca ogląda go powierzchownie i określa straty oraz podaje ceny według jakiegoś tam programu. To Likwidator szkody podejmuje najważniejsze decyzje w porozumieniu z kierownikiem działu. Nie ma co robić pochopnie akcji zryw, powoli nękać i wszystko odzyskasz. Powiedz mi tylko jaka to firma z ktorej chesz to odszkodowanie i to z OC jak rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż dziś po wizycie w serwisie wszystko się odmieniło. Pan rzeczoznawca przemówił ludzkim głosem))))) dzis już nie miał żadnych obiekcji. Czasami tak nie wiele trzeba, żeby zmienić swoje nastawienie)))) Autko z powrotem zostało odholowane do mnie do garaż i teraz czekamy na ruch firmy ubezpieczeniowej. Postaram się na bieżąco przedstawiać kolejne wydarzenia. pozdro Motyl firmy narazzie nie podaję zbyt duzo ludzi ma dostęp do tego portalu więc narazie zostanę anonimowy.

 

[ Dodano: 2007-09-06, 13:24 ]

Do dziś nie otzrzymałem odszkodowania za peugota. Juz zaraz dwa miesiące mijają a tu kasy jak nie widać ...... teraz kręcą, że niby poświadczenia z policji o wypadku nie mają. Tak się akurat składa, że to już sprawdziłem pismo wysłane dwa tygodnie temu, a ubezpieczyciel wali w ....... te ich 30 dni to wielki pic na wodę.

 

[ Dodano: 2007-09-28, 09:36 ]

wkońcu dostałem pieniądze z ubezpieczalni po tak dlugim czasie. teraz jestem na etapie pisania pozwu do sadu, poniewaz ostro polecieli sobie z cenami czesci i nie tylko. Postaram sie na bierzaco informawac co dalej sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!