Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupiłbyś Megane/ Scenic III jeszcze raz?


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mnie naszło, żeby o tym pogadać. Być może na forum Megane nie przystoi krytykować tego auta, ale staram się byc obiektywny i nie utorzsamiać z autem.

 

Zrobiłem swoją 30 tys. kilometrów. I mam takie spostrzeżenia:

+ no jedzi, dość dynamiczny silnik

+ ładna - bez wątpienia

+ cena/wartość przy zakupie bardzo dobra

+ hands free

+ spalanie jak na 180 KM bardzo kulturalne

+ idealny kompromis pomiędzy komfortem, a pewnością prowadzenia

 

Minusy:

- działanie klimatyzacji - niedorobiona, przegrzewa nogi, bez AC ustawiona na 19 z AC ustawiona na 23 żeby osiągnąć temperaturę komfortową - czyli tą samą

- masakryczne działanie automatycznych wycieraczek. Są tylko z nazwy - w 70% przypadków się mylą:albo głupieją, albo nie włączają się wcale jak ich trzeba- tak ma każde renault którym jezdziłem - niech się francuzi zapiszą na korki do Forda

- beznadziejne audio - ARKAMYS za którego się dopłaca gra bardzo słabo

- beznadziejne zgłaśnianie radia wraz z prędkością. Działa binarnie, a nie liniowo - tj. prz przekroczeniu 100 km/h robi głośniej, poniżej ciszej. na innych poziomach prędkości - brak jakiejkolwiek zmiany. Kolejna prosta sprawa, niedorobiona przez francuzów.

- po przesiadce z focusa trochę rozczarowują właściwości jezdne (no ale wiedziały gały co brały)

 

Ano po ponad roku używania auta mogę w tym momencie z pełną świadomością powiedzieć że nie kupiłbym go drugi raz...

Powyższe uwagi to faktycznie to duperele, ale jednocześnie banalne do uniknięcia! Wystarczy lepszy soft (do radia, klimy i wycieraczek).

Ale nie kupiłbym jej drugi raz z innego powodu:

1. liczyłem, że po jakimś czasie od wypuszczenia auta na rynek, jakiś tuner będzie umiał ją podkręcić, bez żadnych boxów itp. Nie da się - i tu przewage mają niemcy...

2. Kupiłbym RS

3. Poza tym to po roku już się trochę auto znudziło :mrgreen:

No ale jeszcze się pobawię przez 1,5 roku leasingu zanim pójdzie do ludzi :-D

 

A Was co gryzie w Waszych modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma inny model - Scenica. Pewne rzeczy potrafią denerwować i to bardzo.

Wycieraczki - jedna długa, druga krótka i ich kiepskie działanie.

Czujnik działa jak trzeba - "3. duża kropla" i zawsze działa "jak trzeba". Gorzej z dokładnością wycierania...

Czego mi brakuje to przednich czujników parkowania.

 

Co do tego radia i pogłośnienia, to mam inne obserwacje. Głośność stopniowo wzrasta od około 70 km/h co 1 lub dwa stopnie w zależności od ustawienia.

 

Teraz kiedy jest mokro i pada deszcz, a na drodze jest błoto, cały tył jest w błocie...

Po całym dniu jazdy trzeba czyścić światła z tył, bo ich nie widać. Natomiast z przodu przydałyby się spryskiwacze reflektorów. Taki luksus.

 

Klimatyzacja - działa jak trzeba (inna kubatura auta), ale jeżdżąc sama czasami denerwuje mnie brak opcji "dual", zawsze trzeba dwoma guzikami zmieniać temperaturę. A może jest opcja sterowania guzikiem kierowcy dla obu stref?

 

Gdybym kupowała ten sam samochód jeszcze raz, bo pewnie by tak było, to dokupiła bym xenony oraz skórę. Totalnym marzeniem byłaby dla mnie możliwość zamówienie silnika 2.0 Tce ;-)

 

Ogólnie Autko raczej mi się nie znudzi przez 4 lata, lubię je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za krótko jeżdżę, by definitywnie oceniać. Ale na tą chwilę, tak, kupiłbym, ale trochę inaczej.

Jak wspominała klarabuch, z 2.0 TCe. To po pierwsze. I z automatem i podgrzewanymi siedzeniami.

 

O wycieraczkach - zapominam, że mam - dla mnie tryb auto pracuje dobrze. nie idealnie, bo ja MUSZĘ mieć super czystą szybę :mrgreen:, ale wystarczająco dobrze. Klima też ok, nie mam żadnych problemów (zobaczymy, co będzie latem). Tak więc czujnik deszczu - ok, piórka - nie ok.

 

Radio... Wychodzę z założenia, że jak będę chciał się rozkoszować muzyką, to pójdę do filharmonii. To co jest w standardzie mnie w zupełności wystarcza.

 

Brakuje mi też rolet z tyłu - to duży minus, bo tu nic praktycznie nie da się zrobić (wiem, da się, ale... no właśnie). I poduch. Nawet na zamówienie, ale jakby były, to bym je miał u siebie. Ale nie ma...

 

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaraz stuknie już 30000 tyś. km i 17 lutego minie dwa lata więc coś mogę już powiedzieć o aucie:

PLUSY:

- klimatyzacja u mnie pracuje super, szybko nagrzewa jak i chłodzi poza tym świetna funkcja czysta szyba zapomniałem, że w samochodzie parują szyby :-P

- czujnik zmierzchu i wycieraczek - co do pierwszego to według mnie ustawiony jest dobrze (włączanie między światłami dziennymi, a mijania) co do wycieraczek to bardzo wygodna sprawa zapominam, że mam manetkę przy kierownicy czasem tylko potrafi nie wychwycić, że już nie kropi i parę ruchów wycieraczki zaczną pracować na sucho i za szybko,

- czytelność elektronicznego prędkościomierza, kupując auto z takim rozwiązaniem obawiałem się, że to nie wygodne ale szybko się przekonałem, że jest to bardzo fajne rozwiązanie,

- rozruch silnika przyciskiem start/stop, według mnie w porównaniu z tradycyjnym kluczykiem jest bardziej funkcjonalne,

- funkcja bluetooth w radio,

- podgrzewane fotele,

- fakt dynamiczny silnik - czasem przy pełnym załadowaniu brakuje trochę mocy,

MINUSY:

- za duże spalanie w mieście i za duży rozstrzał między oszczędną jazda, a szybką, (oszczędnie 6.1 L/100 do 13 L/100 po mieście)

- piszczące hamulce przy lekkim hamowaniu,

- bardzo słabe i nie dopracowane dywaniki wnętrza mają za mały rant i cała gromadząca się woda wniesiona na butach do auta spływa sobie na dywanik i dalej gromadzi się w schowku w podłodze robiąc mały basen :-P,

- głośno pracujące zawieszenie,

- miękki lakier co objawia się odpryskami i rysami

czy kupił bym auto jeszcze raz z pewnością tak ponieważ tych plusów jest więcej, a poza tym auto ma świetną stylistykę, teraz bym się zastanowił nad innym silnikiem (czyt. mocniejszym) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1.5 roku powiedziałbym tak. Za cenę około 60000 zł (po upustach) jeden z lepszych wyborów. Czy oryginalna kwota = 73000 zł to adekwatna cena? Wydaje mi się, że nie. Z powodów, które dodałbym od siebie:

- słaby zasięg wycieraczek, zwłaszcza zostawiają dużo w prawym górnym narożniku przedniej szyby.

- praca automatu trochę niedopracowana

- czujnik zmierzchu zawodzi w bardzo pochmurne dni (zostawia tylko dzienne, mimo deszczu i bardzo ponurej pogody)

- dynamika silnika 1.6 110KM w stosunku do paliwożerności

- średnio precyzyjna skrzynia biegów

- dziwne sporadyczne odgłosy dobiegające z różnych stron :mrgreen:

- głośne zawieszenie

 

to te główne wady, reszta wspomniania przez innych aż tak mnie nie denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klarabuch, Wystarczy nacisnąć i przytrzymać przez chwilę AUTO na panelu klimy, i masz dwie jednakowe temperatury.

Co do samego auta, plusy-minusy, mam go za krótko aby móc coś powiedzieć.

Jestem jeszcze zafascynowany nowością i wszystko mi się podoba, no może wszystko ale to są pierdoły i przyzwyczajenia z innych aut.

Może to śmieszne, ale zauważyłem że przy znacznej prędkości (za którą jest już znaczny mandat), słyszę świst powietrza, tak jakby jakaś uszczelka w drzwiach nie była dobrze dopasowana. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupiłbym jeszcze raz. Jak dla mnie minusy nie przesłoniły jeszcze plusów:)

Plusy to:

-dynamiczna sylwetka,

-elastyczny i dynamiczny silnik (1,4 TCe),

-sprawnie działająca automatyczna klima,

-hand free,

-składane elektrycznie lusterka z opcją automatyczną,

-czujniki cofania,

-tempomat i ogranicznik,

-elektroniczny prędkościomierz,

-przyzwoite audio (po zamontowaniu głośników wysokotonowych Herza),

-automatyczne wycieraczki (czasami rzeczywiście potrzebują bodźca do działania),

-dzienne i automatycznie uruchamiane światła,

-sztywne, ale zarazem w miarę komfortowe zawieszenie,

-bardzo dobre wyciszenie silnika,

-mocowany dywanik kierowcy, fajny patent i nic się nie przesuwa pod nogami.

 

Minusy:

-głośna praca zawieszenia (o ile silnika prawie nie słychać, to słychać szum toczenia opon, opływające powietrze i pracujące zawieszenie przy przejeżdżaniu przez dziury),

-przymarzające wycieraczki w pewnych charakterystycznych warunkach, moim zdaniem wada konstrukcyjna umiejscowienia wycieraczek poniżej deski rozdzielczej gdzie szyba się nie rozgrzewa, w MII było tak samo i tu nic nie poprawili a wystarczyło by na tym kawałku gdzie są wycieraczki dać elektryczne podgrzewanie,

-brak zamykanych schowków w drzwiach (jakie były w MII), a te w podłodze są praktycznie nie potrzebne i mało użyteczne,

-słaba widoczność do tyłu podczas cofania (dobrze że są czujniki), ale fajna, dynamiczna sylwetka ma swoje wymagania,

-brak rolet w tylnych drzwiach,

-czasami lekko skrzypiąca tapicerka drzwi głównie zimą,

-to co mnie najbardziej denerwuje to dość nisko zawieszony przedni zderzak i po jednej z każdej strony wystającej plastikowej listwie poprzecznej przed przednimi kołami, nie wiem po co to jest i co to daje, ale na pewnie łatwo to urwać, wystarczy wjechać zderzakiem nad jakikolwiek krawężnik, nie musi bardzo wysoki i słychać te listwy jak szorują o krawężnik. Myślę że prędzej czy później się to urwie.

 

I to chyba tyle. Jakbym miał kupować jeszcze raz to na pewno tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz, jak dla mnie, na minus. Cupholder dla kierowcy. Płytki i jak włożę coś wyższego (a choćby powiększoną colę z macdonalda) to muszę wykonywać niezłą ekwilibrystykę. Niby nie wywaliłem kubka jeszcze, ale chyba tylko dlatego, że podświadomie wyginam mocno rękę.

 

P.

 

Ps. Zawieszenie faktycznie głośne. Na pewno sporo głośniejsze, niż w moim poprzednim Avensis I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze nie wiedzialem ze bede az tak odosobniony w moich "minusach". dzieki za wszystkie opinie, daja one fajny pozytywny obraz auta.

zawieszenie mi nie przeszkadza - fabryczne letnie opony są bardzo ciche. obecnie zimowki naturalnie ze glosniejsze, ale nie są jakos mocno uciazliwe.

i faktycznie cupholder jest slaby i malo uniwersalny. do tego jak cos tam stoi (wyzszego niz puszka - czyli zwykla kawa np) to zmiana biegow staje sie utrudniona i "ryzykowna"

czy klima dziala u Was naprawde bezobslugowo?ja teraz (zimą) jezdze oczywiscie bez a/c wlaczonego i mam ustawione na 19 stopni. jak załączę AC bede musial podniec do 22-23.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jimbo22, to jest chyba oczywiste, ze jak włączysz klime, to musisz podnieść temperaturę, klima i nawiew przecież działają na zupełnie innych warunkach.

Zastanów się, czy latem, jak dasz 19 stopni i nie włączysz klimy, będzie 19 stopni w aucie?

AC dmucha zawsze z ustaloną temperaturą, nawiew ma pewnie jakiś rozrzut i to 19stopni jest orientacyjne :mrgreen:

To tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i parę słów ode mnie :P

Przejechane ponad 23 tys km, trochę po mieście, trochę po naszych polskich drogach i trochę na "zachodzie". Jak na razie bez awarii :mrgreen:

 

Plusy auta:

+ dynamiczny silnik (2.0 TCE)

+ umiarkowane spalanie

+ bardzo dobrze trzyma się drogi

+ jak na razie nic nie skrzypi ani nie trzeszczy w tapicerce :P

+ dobre wyciszenie auta

+ wydajne działanie automatycznej klimatyzacji

+ pojemny bagażnik - jak na coupe :-D

+ wygodne fotele

+ stosunek ceny do osiągów auta :P

+ automatyczna regulacja głośności radia - u mnie działa bardzo dobrze :P

+ skrętne ksenony - działa to rewelacyjnie

 

Minusy (ale takie male :-D ):

- walka z kierownicą przy mocnym deptaniu na koleinach

- obmarzające wycieraczki (chyba są zaprojektowanie do "ciepłych krajów" :P )

- za szybko włączający się spryskiwacz ksenonów

- brak możliwości wyłączenia ESP (do zabawy na śniegu)

 

Co do automatycznie włączanych wycieraczek - w deszczu działają przyzwoicie, natomiast zupełnie się gubią jak przestaje padać a na szybę leci tylko syf spod kół aut poprzedzających. Ale i tak się cieszę że jest.

 

Kupiłbym ją jeszcze raz bez wahania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jimbo22, to jest chyba oczywiste, ze jak włączysz klime, to musisz podnieść temperaturę, klima i nawiew przecież działają na zupełnie innych warunkach.

To tylko moja opinia.

 

absolutnie nie prawda... audi, volvo i ford sobie radzili z tym tematem. w focusie nie ruszałem ustawienia temperatury wcale przez bardzo długie okresy czasu! tylko klikałem AC on i off, zależnie od warunków i potrzeb.

jak ustawiam na 19 stopni to oczekuje ze automat sam dobierze sobie parametry, zeby bylo te 19 stopni niezaleznie od tego czy jest AC włączone czy nie i jaka jest temperatura na zewnątrz...

oczywiście pomijam ekstrema typu oczekiwanie 19 stopni, bez klimy jak jest 25 na zewnątrz...

jednym słowem - uważam klimę w megane za niedorobioną.

 

[ Dodano: 2011-02-10, 18:31 ]

To i parę słów ode mnie <szukaj>

+ bardzo dobrze trzyma się drogi

+ dobre wyciszenie auta

 

Ja bym raczej doprecyzował: Bardzo dobrze to trzyma się Focus i BMW... Megane co najwyżej dobrze.

A wyciszenie to jedna ze słabszych stron tego modelu, ale nie zasługuje też na minus - bardziej "neutralny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie inaczej prowadzi się Megane III od Scenika III. Jechałam jednym i drugim. Wybór padł na Scenika, bo większy, ale drogi trzyma się chyba lepiej od Meganki. Na krótkich trasach 60-80 km/h w jedną stronę idealnie jedzie się na tempomacie. Jest ręcz stworzony do jazdy poza miastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!