Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli zapalające się światło


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Patrząc na Opla Corse mojego ojca, spodobała mi się jedna rzecz. Po otwarciu drzwi, światełko na podsufitce zapala sie u niego tak delikatnie, powoli rozjaśniając się, aż osiągnie maxymalne natężenie światła. Analogiczna sytuacja przy zamykaniu auta - światełko przyciemnia sie, aż wreszcie zgaśnie.

Wiem, że to może szczegół, ale chyba rozumiecie, że może się coś takiego spodobać, a sprawa, mam nadzieje, nie powinna być bardzo skomplikowana do zrobienia. No i moje pytanie - jakieś pomysły odnośnie tego, jak wykonać taki bajer?

Kolejna rzecz - chciałbym oświetlenie wnętrza zmienić na diody zamiast żarówki. Jaki typ lampki jest zamontowany w podsufitce? Moje auto to Megane Classic.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że gaśnie powoli również w naszych megankach (przy włączonym zapłonie). Jeżeli chodzi o powolne zapalanie to ja chyba wole jak od razu jest jasno w aucie kiedy wsiadam do niego np. w nocy. To oczywiście moje skromne zdanie :-> Nie wiem, z którego roku jest twój clasic ale przewaznie jak wyciągniesz lampkę, to tam montowana jest taka podłużna rurkowa żarówka chyba 5W. Taka jak np. w oswietleniu tablicy rej. Pozdro...!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megance zapala sie i gasnie od razu bez przyciemniania. Mam takie przyciemnianie w Focusie i tez mi sie to podoba (taki bajer a cieszy), myslalem zeby zrobic cos takiego w megane, ale nigdy sie nie interesowalem jak. Jak ktos ma jakis pomysl jak, o ile w ogole sie da, to tez chetnie sie dowiem i moze sobie zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie powolne chyba wygaszanie :) Ale mam :)

Zrobic to mozna bardzo latwo przy pomocy opornika i kondensatora, wystarczy dobrac odpowiednia stala czasowa i cieszyc sie plynnie narastajacym na zaroweczce napieciem. Z wygaszanie jest podobnie, po prostu rozladowujemy przez uklad RC z kondensatora i tada :)

 

-> Obrazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka! Myślałem, że we wszystkich jest tak samo. U mnie, jak zapłon jest wyłączony to po otwarciu drzwi zapala sie od razu, a po zamknięciu gaśnie ale dopiero po mn. 10 sek. Przy włączonym zapłonie zapala się od razu ale gaśnie stopniowo(ściemnia :) ) Nie zawsze to wszystko okazuje sie praktyczne. Jak np. w nocy wsiadam do auta z wyłączonym silnikiem i zamykam drzwi to właśnie przez te mn. 10 sek. czuję się jak na scenie- wszyscy do okoła mnie widzą a ja nic! Oj to takie krępujace! :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kszy-hu, jak chcesz zeby Ci zgasla lampka jak tylko siedzisz to wkladasz kluczyk i zapodajesz do pozycji 2giej na chwile (tej przed odpaleniem auta) i juz, mnie to dziala. Gasnie ladnie (przyciemnia sie), wyjmujesz kluczyk lub dajesz w pozycje 1sza i taadaaaa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie zamontowałem taki układ w swojej megi. Działa to tak:

1. otwierasz drzwi - rozjaśnia się

2. zamkniesz - 7 sekund się świeci i przez 7 sekund gaśnie

3. po przekręceniu kluczyka nie czeka 7 sekund tylko od razu się ściemnia

Fajny efekt bo podpiąłem jeszcze światełka pasażerów z tyłu. Ten układ kosztuje na allegro 16 PLN. Ten sprzedający ma jeszcze układy z innymi funkcjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA taki układ zrobiłem sam. Schemat miałem z forum lub strony o Fiacie Uno. Dodatkowo jeszcze światełko zapala się po rozbrojeniu alarmu i odblokowaniu centarlnego zamka z pilota oraz gaśnie gdy alarm uzbrajam. Kosztowało to mnie kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!