Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana tulei cylindra


peprin

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich <szukaj>

mam duży problem z moją Renią i może ktoś udzieli mi jakiś porad:)

ale zacznę od początku:

zaczęło się od tego ze zniknął mi płyn z chłodnicy( :shock: )i przybyło strasznie oleju ( :cry: )werdykt to uszczelka pod głowicą,jako że mam coś o tym pojęcia wymieniłem uszczelkę pod głowicą,śruby mocujące głowice, głowica po planowaniu, no i przestał płyn z chłodnicy ubywać.

jednak że auto dalej kopciło,strasznie się dusiło (spadek mocy), i silnik pracuje nierównomiernie (tragicznie). problem mnie przerósł więc oddałem auto do mechanika,on powiedział ze rozrząd musiałem przestawić. po dwóch dniach zadzwonił i wesoły nie był:

a więc tak, rozrząd był dobrze ustawiony (jednak niczego nie poprzestawiałem) sprawdził go i wydaje się ok, problemy z silnikiem nie znikły, ale stwierdził ze są do wymiany pierścienie,dokładnie powiedział tak:

sprawdziłem kompresje silnika mieści się w normie,kopci bo pali olej,nierówno pracuje bo świece są zalewane (olejem) do tego spaliny krążą w silniku i dlatego go dodatkowo dusi. na dowód odpalił auto,i na odpalonym silniku wyją bagnet do sprawdzania poziomu oleju,kopciło sie tam z niego jakby z tłumika(spalinami) i dodatkowo po wyjęciu bagnetu silnik zaczął troszkę bardziej równo pracować (twierdzi ze dostaje powietrze i dlatego tak się dzieje).

a więc postanowił mu się temu bardziej przyjrzeć: mój silnik to 14. e , mokre tuleje cylindrów, a wiec doszedłem do wniosku ze mogę to sam zrobić i tu są pytania:

1. czy po rozebraniu od góry głowicy silnika i od dołu miski olejowej, odkręceniu korbowodów da rade wyjąć tuleje wraz z tłokami od góry bez wyciągania całego silnika z auta?

2. czy jeśli wymieniam tuleje, czy trzeba wszystkie 4 wymienić czy wystarczy "którąś" (uszkodzoną)

3. przy odkręcaniu korbowodów,trzeba każdorazowo wymieniać panewki czy wystarczy tylko ocenić ich stan i ewentualnie zmontować razem?

4. a może by wystarczyło wymienić tylko pierścienie na tłokach plus moze uszczelki tulei cylindrów?

5. a może źle myślę, może to coś innego?

z góry dziękuje wszystkim za pomoc i przepraszam jeśli mój post jest za długi ale chciałem jakoś tak bardziej dokładnie opisać tą przypadłość<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Powinno się wymieniać wszystkie naraz bo potem możesz mieć problem z doborem pierścieni. Pierścienie masz nominał i nadwymiar i musiał byś kupić 2 komplety żeby przy następnej wymianie pasowały.

3. Ja nie wymieniałem na nowe, dałem stare tylko sprawdziłem czy nie są uszkodzone. Ważne żebyś sobie zapisał gdzie które powinny być. Nie wolno pomieszać.

4. Można spróbować z nadwymiarem, ale najpierw trzeba sprawdzić czy któraś tuleja nie jest porysowana. W innym samochodzie miałem taki przypadek że uszkodził się tłok i pęknął pierścień. Po tym palił olej w dużych ilościach

5. Nie koniecznie muszą to być tuleje albo pierścienie, ale jak kopci przez bagnet to raczej masz pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka:)

odnośnie twojego posta mam pytanie:

co do ad2 to czy mogę zmienić np. tylko jedną tuleje cylindra jeśli okaże sie uszkodzona? i nierozumię czemu miałbym kupować dwa komplety pierścieni?

co do ad4:

to znaczy? piszesz nadwymiarem czyli oddać tuleje do szlifu i potem założyć do tego pierścienie nadwymiarowe? dobrze rozumie? czy jeśli okaże się tuleja w dobrym stanie to tylko dać pierścienie nadwymiarowe?

i pytanie czy mogę mieszać to znaczy, jeśli np. trzy tuleje okażą się dobra i zmienię tylko pierścienie, a czwarta będzie np do szlifu( jeśli idzie oddać tuleje do szlifu oczywiście bo nie wiem, myślę że skoro tuleje idzie demontować to może lepiej je wymienić na nowe niż szlifować?) i założyć pierścienie o nadwymiarze?

i czy ktoś wie , jeśli odkręcę miskę olejową i z góry ściągnę głowice, to uda mi się odkręcić poszczególne korbowody wraz z tłokami i wyciągnąć od góry wraz z poszczególnymi tulejami, bez zdemontowania silnika z auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same tuleje bardzo ciężko jest dostać i ciężko je wymienić.

Jakiś czas temu w Intercarsie były nawet komplety tuleja, tłok, pierścienie do tego silnika i kosztowało to ok. 300 zł.

Przy takim remoncie warto wymienić panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do AD2 to będziesz musiał kupić drugi komplet pierścieni bo będziesz miał różne tuleje cylindrów. Czyli kupujesz i wymieniasz jedną tuleję + komplet nowych nominalnych pierścieni. Mija trochę czasu i padają inne pierścienie i wydajesz kasę znowu na komplet pierścieni bo te które masz(nominał) nie będą pasować i trzeba nadwymiar do pozostałych tulei.

Co do AD4 to dokładnie Ci nie odpowiem bo trzeba pomierzyć tuleje i sprawdzić jakie pierścienie masz obecnie założone (nominał czy nadwymiar). Jak tuleja będzie w dobrym stanie to można ją szlifować, ale jeśli masz aktualnie założone pierścienie nadwymiarowe to nie ma sensu bo tuleja będzie do wywalenia. Czyli jeśli masz nominał dajesz do szlifu i zakładasz nadwymiar. Jeśli masz nadwymiar to wywalasz tuleję i dajesz nową + nowe pierścienie nominalne.

 

i pytanie czy mogę mieszać to znaczy, jeśli np. trzy tuleje okażą się dobra i zmienię tylko pierścienie, a czwarta będzie np do szlifu( jeśli idzie oddać tuleje do szlifu oczywiście bo nie wiem, myślę że skoro tuleje idzie demontować to może lepiej je wymienić na nowe niż szlifować?) i założyć pierścienie o nadwymiarze?

Do nowych tulei nie możesz dać pierścieni nadwymiarowych, do używanych możesz ale to wypadało by pomierzyć.

i czy ktoś wie , jeśli odkręcę miskę olejową i z góry ściągnę głowice, to uda mi się odkręcić poszczególne korbowody wraz z tłokami i wyciągnąć od góry wraz z poszczególnymi tulejami, bez zdemontowania silnika z auta?

Korbowody odkręcisz, tłoki wyjmiesz od góry. Co do tulei to Ci nie powiem bo nigdy nie wyciągałem. Taniej było wymienić blok ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie dokońca rozumie was. myślałem że jeśli w silniku mam "mokre" tuleje cylindra to znaczy ze łatwo je zdemontować (myślałem że po odkręceniu korbowodu wyjdą razem z tłokiem od góry). czy one są jakoś na silę prasowane albo coś do bloku silnika? z tego co pisze w książce to nie powinno to stanowić jakiegoś problemu (wymontowanie tulei, no przypuszczam ze mogą być one jakos troche przypieczone ale to chyba nie powinno stanowić problemu). dlaczego kolego twierdzisz że lepiej wymienić blok silnika? wydawało mi się ze lepiej jest wymienić same ewentualnie tuleje a nie blok ( czytaj lepiej to znaczy taniej:D <szukaj><ok> )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem blok w lanosie 1,5 16V, tam tuleje nie są "mokre". Wtedy składałem z dwóch silników jeden bo drugi już miałem wcześniej. Stary blok miał przejechane co najmniej 500kkm bo nawet nadwymiar już był za mały( nie wiem czy czasem już nie drugi nadwymiar <szukaj> ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiedzmy że prawie rozumie <szukaj> tylko wydawało mi się ze mówiąc tuleje "mokre" to chodzi oto że są one luzem wstawione w bloku a nie wtłaczane za pomocą jakiejś siły w korpus bloku. dołączam rysunek mojego bloku silnika na którym widać że tuleja jest, jakby to powiedzieć osobną częścią niżeli blok a nie wtłaczana i będąca integralną wraz z blokiem częścią silnika. mam pytanie czy rozbierając poszczególne korbowody muszę zmieniać później przy montażu panewki na nowe czy mogę zamontować ta które są obecnie już zamontowane??

 

bloksilnik.jpg

 

ps. pierwszy raz dodaje zdjęcie do postu także nie wiem jak to się robi i dodałem to w załączniku jak i pod tym linkiem który widnieje w poście:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy rozbierając poszczególne korbowody muszę zmieniać później przy montażu panewki na nowe czy mogę zamontować ta które są obecnie już zamontowane??

 

Możesz dać stare tylko koniecznie w tych samych miejscach. Nie wolno zamieniać miejscami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!