Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na co zwrócić uwagę kupując Megane w dieslu


cziken

Rekomendowane odpowiedzi

No toście namieszali i rozpaliwowali temat. (taka alegoria od "rozwodnili", a że nie o wodzie było....)

Pomimo wszystkich za i przeciw, też użytkuję już 3 diesla i to głównie w mieście, procentowo prawie tak jak w 1 poście podano. Przez te wszystkie lata doszedłem do wniosku, że tylko diesel, benzyny już nigdy więcej nie kupię, przynajmniej świadomie. Jedynie co te diesle różni miedzy sobą to to, że obecny jest 1,5 litrowy, bo przeważnie do miejskiej jazdy. Poprzednie 1,8 i 1,9l. (ten drugi nawet nadal w moim posiadaniu a użytkuje 2 kierowca, przebieg ponad 200 tkm i nie sprawiał aż do nadal problemów) Kiedyś też byłem sceptycznie do tego nastawiony, dopóki własnego diesla nie zakosztowałem. <szukaj>

A co do potencjalnych kosztów, gdybym na to miał z tej strony patrzeć, to kupiłbym sobie rower, tańszy w utrzymaniu i niskie koszty remontów, nawet kapitalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie bo posiadam i diesla i zgazowaną benzynę. Po przejściu z diesla na benzyniaka sprawdzam czy czasem nie zapomniałem spuścić ręcznego hamulca takie jest wrażenie wolnego przyśpieszenia (120 km). Kiedy wsiadam w diesla (147 km. 330 Nm) wiele aut zostaje w tyle <szukaj> . Ale stojąc na skrzyżowaniu błoga cisza w benzynie i rechot diesla również czyni różnicę. I do tej pory nie wiem , którą Reńkę wolę bardziej lewą czy prawą. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co zwrócić uwagę kupując Megane w dieslu

 

na swoje wymagania ! jeśli oczekujesz cudów czyli niski przebieg świetny stan techniczny za małe pieniądze to się nadziejesz i renault pozostanie w twojej głowie jako samochód na F którego się nie kupuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Miałem takie jakie chcesz kupić MII 1.5 dCi z 2007, sprzedałem w grudniu na przebiegu 80.000 tys.km, kupiłem MIII też 1.5 dCi.

Tylko takie rozwiązanie jest najlepszym kompromisem ekonomi i osiągów.

Jak ci to obojętne ile razy jeździsz na stacje i ile i za ile tam tankujesz to sobie kup benzynę. Jedyny plus jak dla mnie to możesz uzbierać więcej punktów na stacjach o ile je zbierasz.

Moje problemy z MII to wątki z klimą, jest o tym na forum, reszta piko bello.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Widzę, że dyskusja zaczęła odbiegać od tematu.

no więc tak

uwagę trzeba zwrócić na ogólnie pracę silnika jeżeli jest to silnik 1.9 dci to kultura pracy tej jednostki jest zadowalająco wysoka i nie powinno być słychać żadnych "stuku puku" powinien pracować miękko i przyjemnie dla ucha bez wyraźnego klekotu jak w TDI.

Trzeba zobaczyć czy turbo nie jest mokre i przy dodaniu gazu na ciepłym silniku nie kopci jak parowóz oczywiście, każdy diesel puści dyma ale w granicach łatwo zauważalnej tolerancji.

koniecznie sprawdź zawieszenie, końcówki drążków olej bo to i tak trzeba wymienić ale zwróć uwagę na maglownicę i poduszki amortyzatorów.

warto przyjrzeć się zawieszeniu silnika. Poduszki silnika lubią się wybić a to wydatek rzędu kilku stów. Warto zasięgnąć pomocy w sprawdzeniu poduszek mechanika.

Sprawdź podnośniki szyb oraz taśmę poduszki powietrznej kierowcy. Kierownica powinna chodzić cicho bez żadnych zgrzytów w okolicach przełączników świateł. w końcu to wspomaganie elektryczne więc powinno iść jak po maśle cicho!!

koniecznie sprawdź suchość podłogi po stronie pasażera i kierowcy często zapycha się układ odprowadzania skroplin z parownika kilimy oraz zatykają się kanały na podszybiu od lisci i zalewa tapicerkę od środka co powoduje uszkodzenie układów elektrycznych.

Wracając do elektryki silnika należy sprawdzić ogólny stan przewodów wiązek elektrycznych zdarza się ze mają tendencję do gnicia co powoduje różnego typu kłopoty.

co do "rudego " raczej bym się nie przejmował samochód posiada podwójny ocynk i część elementów z tworzywa sztucznego i aluminium więc z rdzą nie ma problemu w tych samochodach nawet z początku produkcji 2002r.

Układ wydechowy po mimo długoletniej pracy utrzymuje swoje parametry zarówno estetyczne jak i samej pracy czasami zrywa się mocowanie tylnego tłumika ale to sporadyczne przypadki.

Warto samochodem wjechać na geometrię, gdyż zdążały się przypadki wykrzywienia się czopu tylnej belki, który jest nie wymienialny i trzeba wymieniać cała belkę a to spory wydatek.

Odradzam również silniki 1.5 dci w wszystkich wersjach mocy. Jak diesel to tylko 1.9 dci najlepiej 120 konny. 130 ma filtr fap odradzam. Ewentualnie jak szczęście pozwoli można kupić 2.0 150 km. ale ciężko z tym silnikiem na polskim rynku.

Jest to bardzo dynamiczny silnik z niskim spalaniem.

Ogólnie bardzo przyjemny samochód do jazdy zarówno po mieście jak i w trasie. Wbrew pozorom hb ma spory bagażnik i jest łatwy przy załadunku.

Zwróć uwagę również na układ hamulcowy powinien być zaskakująco czuły i sprawny w porównaniu do innych pojazdów w końcu ma najkrótszą drogę hamowania w swojej klasie około 34 metry ze 100km/h

 

Wiadomo albo i nie co do diesla to motory są dosyć wymagające w samym użytkowaniu i trzeba wiedzieć jak się z nimi obchodzić. Jak wiemy co jak gdzie i z czym to nie będzie sprawiał kłopotu czy to w mieście czy na trasie.

Samochód w bardzo przyzwoitych wersjach wyposarzenia w stosunku do proponowanej ceny na rynku wtórnym.

Wydatek około 25 tyś zł pozwoli nam zakupić samochód w roczniku 2007/8 czyli po lifcie, w którym to kilka elementów uległo poprawie.

należy się spodziewać przebiegu w granicach 120/170 tyś.

Mam nadzieję ze trochę to pomoże w dokonaniu zakupu.

 

Posiadam ten samochód od 2003 roku do dnia dzisiejszego i jestem MEGAN ZADOWOLONY zrobiłem nim 240 TYŚ.

Wymieniałem elementy zawieszenia drążki, końcówki po 60 tyś. maglownicę po 120 tyś, koło pasowe rozrządu po 170 tyś.

czujnik położenia wałka rozrządu po 30 tyś. turbo po 190 tyś odmówiło posłuszeństwa. Po za tym samochód jest OK.

a i wymieniałem olej i elementy eksploatacyjne co 20 tyś kl samochód po chipie na 155 km z hamowni. Zrobiony w 2006 roku.

Edytowane przez wirusx26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!