Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] 1.9 dci 102KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy i mam pytanie.

Posiadam scenica 1.9 dci 102KM. po przekręceniu kluczyka - przed rozruchem - słychać cały czas jakieś ciche buczenie. wyczytałem, że to pompa paliwowa i że po ok 15 sek powinna zgasnąć.. tyle tylko tylko, że u mnie ona buczy dotąd aż nie odpalę silnika. W sumie nie mierzyłem ile ona buczy..Czy to normalne? A jeśli nie, to co może być przyczyną? Dodam, że właśnie niedawno pompę wymieniałem, bo mi siadła. Przedtem było tak samo (tak samo buczało). z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekf83, u mnie też tak jest, niby powinna się wyłączyć po jakimś czasie, ale zanim się wyłączy ja już odpalam auto, nie mam powodów, żeby trzymać je na zapłonie dłużej niż 8 sekund - tyle grzeją świece żarowe, później się wyłączają i włączają po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Śmiem przypuszczać że nie ma takiego podgrzewacza w silniku 1.9 dci 105 hp...

 

A propos buczenia to buczą grzałki nurkowe podczas niskich temperatur gdy załączą sie wszystkie 3 dają ostro...

 

Poniżej info z innego forum:

 

Witam.

Powodem buczenia objawiającego się przy niskich temperaturach są na bank wspomniane wyżej grzałki nurkowe.

Przerabiałem to zeszłej zimy i fakt faktem chłopaki z servisu zajmującego się tylko Reniami mieli małego zagryziaka z moją lalką i akurat mieli też clio z takimi samymi objawami (sam słuchałem te clio) ale doszli do tego.Bo objawy są takie że pod maską za bardzo nie słychać a wewnątrz auta jest to słyszalne, ale po odpięciu przewodów od grzałek robi się spokojnie.Sprawdziłem też w inny sposób, gdy akurat występuje buczenie złapałem za wąż wodny przy grzałkach to czuć wibracje na tym wężu.Słyszalne jest prawie że tylko wewnątrz auta dlatego że wyjście wodne z bloku grzejącego idzie do nagrzewnicy auta która jest wewnątrz auta.Oczywiście po zagrzaniu się silnika grzałki przestają grzać i buczenie milknie.Podniesione wolne obroty do około 1000 obr/min świadczą o pracy grzałek.

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam, że czegoś takiego nie ma, dlatego zapytałem wyżej gdzie mógłby się on znajdować.

Odnośnie buczenia, też się spotykam już któryś raz z tą teorią o grzałkach nurkowych, ale nie wiem w jaki sposób mogą buczeć świece żarowe - bo w końcu to ten sam wynalazek.

 

Sprawdźcie jeszcze, czy nie buczy czasem czujnik przy lusterku wewnętrznym, jest tam mała turbinka, która buczy po zabrudzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Sprawdziłem u siebie- filtr paliwa niepodgrzewany bez możliwości wymiany wkładu-koszt filtra 120 zł.:P

 

Ktoś wie jak z tymi grzałkami...z buczeniem... u mnie buczy im zimniej tym bardziej co może świadczyć o podpinaniu się kolejnych grzałek (max 3 są załączane) no i daje równo cos jak czajnik elektryczny słyszalne tylko w środku.

 

Dodatkowo może ktoś wypowie się na temat pstrykania,cichego strzelania z okolic alternator-napinacz paska (ten na sprężynie) u mnie lubi sobie czasem popstrykać....

 

U mnie czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez możliwości wymiany wkładu-koszt filtra 120 zł.:P

niestety :P Tak to u nas jest :-|

 

Grzałki nurkowe nie buczą na włączonym zapłonie, musi być spełnione kilka warunków, żeby się włączyły, uruchomiony silnik to jeden z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić ten filtr na ten z wymiennymi wkładami???

Jaki kolor ma kostka do podgrzewanego filtra? Bo mam luźną zieloną na 2 przewody w tych okolicach-pod filtrem...

Co do grzałek to w istocie tylko na pracującym silniku i to nie od startu lecz chwile po starcie...

A jak z tym pstrykaniem,gdzieś znalazłem że to sprzęgiełko alternatora lub ten napinacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić ten filtr na ten z wymiennymi wkładami???

a nie wiem, raz na 120tys km można zapłacić te 120zł i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz na 120tys km można zapłacić te 120zł i mieć spokój.

Fakt...:P aczkolwiek w instrukcji jest wymiana co 60 tys lub co 2 lata...ja wolę częściej trudno...

Kabelki o których pisałem są od podgrzewanego filtra...tylko podgrzewanego filtra brak..he he może kiedyś był....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam podgrzewanego. Sprawdź czy w ogóle ten bajer działa, podłącz żarówkę 12V i obserwuj. Jak nie działa to nie ma się co bawić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!