Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LICZNIKI DO MEGANE Z ANGLIKA???


piszu

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam taką zagwozdkę... Chce sobie w koncu zrobic te biale tarcze (wiadomo - plexi, diody, etc) ale chce jednoczesnie zachowac swoje stare zegary i -odpukac- nie naruszyc czegos przy pracach wiec postanowilem dokupic nowe zegary. To co proponuja na allegro do mojej wersji to czysty bandytyzm. 150 zl za uzywany komplet zegarow... skandal. jednakze znalazlem zegary od scenica i meganki w wersji angielskiej. nie roznia sie chyba niczym (nie wiem jak kostka) procz mil na predkosciomierzu. jednakze w koncu mam zamiar wymieniac tarcze czyli wstawic nowe z kilometrami. i tu sie rodzi pytanie: czy wskazowka w anglikach jest wyskalowana tak samo? wszak obok mil są tam tez kilometry... i drugie pytanie: czy bedzie to mozna podlaczyc bez zadnych przeszkod?

jesli ktos sie zna prosze o odpowiedz :)

Po co ten Caps Lock w temacie ?? - Krzychu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przebiegu nie liczy czasem komputer? mi sie wydaje ze wyswietlacz to tylko info ktore podaje komputer... cyfry mamy takie same, to nie jest z arabskiej Meggie :) no ale moge sie mylic, chociaz hmm... no na moj gust wyswietlacz nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojj nie wiem wydaję mi się, że komputer przekazuje tylko do licznika impuls który to on interpretuje na własny sposób czyli albo mile albo km, bo w przypadku gdy zajmował by się tym komp moduły musiały by się różnić a w wer ang jak i kontynentalnej moduły (komp) są takie same, zwróć też uwagę na to, że gy przekładasz licznik od innego samochodu przebieg jest taki jak był w tym liczniku w poprzednim samochodzie, wiec wydaję mi się, że to jednak kwestia zestawu zegarów, wiem, że w samochodach ściąganych z Anglii przekładają właśnie zegary a nie komputery sterujące :) ale możliwe, że wystarczy przebić soft w zegarach i będą naliczać w km, no i to nie jest tylko wyświetlacz zestaw zegarów to jednak coś bardziej złożonego aniżeli wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale wydaje mi się że będzie co impuls komputera naliczał mile a nie km, czyli przejedziesz km a on naliczy 1 milę mogę się mylić ale tak mi się wydaje bo licznik z tego co wiem zapamiętuje przebieg po odłączeniu zasilania, czyli ma jakąś pamięć wewnętrzną, dalej jeśli ustawiałbyś ten licznik na swój stan km to można sie zapytać fachowca o to naliczanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg zapisywany jest w EEpromie :) co do km/h i m/h to sprawa wygląda następująco.

 

Impuls przychodzi ze skrzyni biegów i dla każdej wersji jest taki sam. to soft interpretuje sobie odpowiednio go dalej i nalicza mile bądź kilometry :) Nie wiem dokładnie ale chyba jest szansa przestawienie z mil na km bez zmiany softu tylko konfiguracją, ale tu już się w tej wersji nie zagłębiałem, zmniejszałem tylko przebieg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim razie jest ktoś kto wie jak to zrobić? tzn czy na pewno zmiana tej konfiguracji wystarczy i jak to zrobic, ew. jak zrobic soft? no i czy da sie do zrobic samemu czy to jest ekstra platne...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

zeby zamienic mile na km lub km na mile trzeba na wylaczonym silnoku przytrzymac przycisk od komputera i nie puszczajac go wlaczyc silnik (sprzeglo + przycisk start) i trzymac przycisk od kompa dopuki km nie przeskocza na mile

tak jest w sceniku ale podejrzewam ze i megane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megi I PH II po podłączeniu licznika z anglika prędkość jest wskazywana dobrze. Tarcza jest odpowiednio wyskalowana, choć po zmianie podświetlenia nie za dużo widziałem w nocy ze skali km. Wiele razy się złapałem, że jadę po mieście ~70-80 tyle że w milach. Każda następna mila jest naliczana na wyświetlaczu po przejechaniu 1,6 km. Jest możliwość zmiany tylko przez zmianę softu w liczniku. Robią to zakłady elektroniczne zajmujące się zmianą stanów licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!