Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto?


Yoyek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych właścicieli autek marki Renault. Podjęliśmy demokratyczną decyzję z małżonką o zakupie rodzinnego autka i wybór padł na Scenica II. <szukaj>

Upatrzyłem autko, które spełnia nasze oczekiwania i wybieram do właścicieli się zobaczyć je z bliska.

http://moto.allegro.pl/renault-scenic-2-0-...1446241555.html

 

Trochę poczytałem już na Forum, ale chciałbym jeszcze doświadczonych poprosić o opinię na temat tego autka i ewentualnie podpowiedzi o co zapytać w trakcie oględzin i na co zwrócić szczególną uwagę.

Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoyek, Jedno co moge napisać i potwierdzić, to bardzo dobry wybór jeśli chodzi o model. Scenic to naprawdę bardo wdzięczne autko, szczególnie dla rodziny. Wygodne przestronne wnętrze, pomimo, że gabarytowo do gigantów nie należy. W moim odczuciu jest bardziej przestronny jak np.Laguna w wersji Gt.

Co do oceny samego egzemplarza, jest to trudne. Fotki tak zrobione, że niełatwo coś z nich dokładnie wyczytać. O weryfikacji na ich podstawie zamieszczonych w opisie dodatków całkowicie można zapomnieć.

Owszem, można potwierdzić, że jest: 6 biegowa skrzynia, fotochromatyczne lusterko wsteczne, climatronik, oraz brak: podłokietnika pomiędzy fotelami, kierownicę z tworzywa bez skóry, i jeszcze kilku drobiazgów, których też nie ma w opisie. Wynika z tego, że to wersja expresion (lub jakaś jej odmiana) czyli taki środkowy poziom w skali wyposażenia. Z zewnątrz, patrząc na listwy boczne, czy też zderzak przedni, jak i składane stoliki za oparciami przednich foteli, jest wysoce prawdopodobne, że rocznik podany w ogłoszeniu pokrywa się z tym co przedstawiono.

Cena moim zdaniem jest adekwatna do tego co widać i co naobiecywał sprzedający. (ESP,ASR)

Niestety to wszystko co można z tych fotek wywnioskować.

Moja rada, poprosić sprzedającego o podanie numeru VIN i sprawdzić historię auta w ASO. Niektóre podają takie dane telefonicznie. (lista dilerów z nr telefonów na stronie Renault Polska) Jak zdobyte dane nie będą budziły zastrzeżeń, zabrać auto na przegląd przed zakupem do ASO, na tzw. ścieżkę zdrowia. Koszt 200- 300 zł, ale warto te pieniądze wydać za rzeczowe i dokładne oględziny. Auto już na polskich tablicach więc nie powinno być z przejazdem problemów. Ważne by sobie taką wizytę wcześniej umówić z działem serwisu.

A na co zwrócić uwagę <szukaj> Przede wszystkim na działanie elektroniki i wszystkich podzespołów elektrycznych, nawiew, ogrzewanie, podnoszenie szyb, sterowanie lusterek, ich ogrzewanie, czy nie wyświetlają się jakieś komunikaty świadczące o nieprawidłowościach, a także czy obydwie karty są sprawne i czy auto je rozpoznaje. Niestety komunikaty w tych rocznikach jeszcze nie były po polsku i nie ma możliwości zmienić języka. (dopiero w Ph II jest to możliwe) Reszta jak przy każdym innym aucie, obojętnie jakiej marki ale tu już serwis powinien wykryć mankamenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gojgien za obszerną odpowiedź. Widziałem już tego Scenica i pomimo dobrze wróżących zdjęć i rozmowy z właścicielką auto okazało się wielką klapą. Pojechałem tam z bratem i kolegą, którzy dobrze znają się na mechanice i sprawach blacharskich i dość szybko wykryli, że autko musiało być dość mocno tłuczone z tyłu, prawdopodobnie też z przodu. Z tyłu miało wystrzelone poduszki. Cztery szyby zmieniane. Silnik zalany olejem, pracował nierówno itp. itd.

Oczywiście nie zrażam się tym i uparcie szukam dalej. Utwierdzam się w przekonaniu, że Scenica chcę mieć. <szukaj> Spodobał mi się po bliższych oględzinach. Siedzi się bardzo wygodnie, wysoko. Przestronny, te wszystkie schowki, świetne auto dla rodzinki.

Przy okazji chciałem zapytać, czy dla Sceników i innych Renault to typowe, że numer VIN odkleja się, przesuwa, marszczy za szybką. Wygląda to jakby ktoś przy tym grzebał, ale widzieliśmy jeszcze ze dwa, czy trzy inne w komisie i też tak miały. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoyek, naklejka z numerem VIN pod szyba na europejskim rynku nie jest wymagana, wiec jej stan nie jest ważny. Jest w takim miejscu, że jest podatna na wilgoć z szyby i czasami jest pomarszczona. Ja u siebie nawet mam ją zasłoniętą, by ciekawscy nie podpatrywali sobie numerka na parkingu. (mogę nie chcieć by dzwoniąc do ASO nabywali wiadomości o aucie) Tu sposób zamaskowania:

19012011004.th.jpg 19012011005.th.jpg

i opis: http://megane.com.pl/co-dzis-zrobiles-dla-...2200.htm#224429

Nawet ta naklejka na prawym środkowym słupku nie jest ważna, choć czasami diagności właśnie z niej korzystają przy przeglądach.

Ważny jest numer VIN wybity na stałym fragmencie karoserii.

W sceniolu drugim mam takowy z lewej strony silnika, za prawą przednią lampą, a przed łapą silnika, poniżej wlewu płynu do zbiorniczka spryskiwaczy. Ten numer należy sprawdzić przy zakupie. Foto poglądowe:

1702201100.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!