Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Tour 1.5, dci z ESP czy bez ?


kolrobkol

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo będziemy dopłacać do autopilota <szukaj>

a na poważnie, to chyba warto, nigdy nie wiadomo co nam się przytrafi na drodze i czy akurat ten głupi ESP nie uratuje nam dupy. Jednak z drugiej strony podobnie jak na nartach, autem jeździ się głównie głową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loOol no tak wlasnie mi sie wydawało... ale kolega zacząl temat od pytania:

"Witam, czy warto dopłacać do dynamica, aby mieć ESP ?"

Stąd zacząłem sie zastanawiac czy trzeba mieć "dynamica" żeby dokupić ESP <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomeko, no właśnie, to kolrobkol, wprowadził pewnie w błąd zarówno Ciebie, jak i siebie. ESP można domówić w każdym megane 5d i GT, a w coupe chyba jest w każdej opcji wyposażenia w std. W wersji privilege esp było również w standardzie w 5d i GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam w swojej MIIphI K9K i mogę powiedzieć że WARTO, tylko z rozwagą. Nie zawsze jesteś w stanie być sprawniejszy od ESP. Nie jestem super kierowcą (gaz i hamulec jednocześnie to dla mnie zbyt dużo) ale bokiem na ręcznym mogę śmigać setkami metrów i kilka razy mi cztery litery uratowało. Przecież zawsze można wyłączyć, jak komuś przeszkadza. Oczywiście zawsze jest jakieś ALE - w moim przypadku - prowokuje mnie do jego załączenia :-D.

Trzeba pamiętać też że na lodzie święty boże nie pomoże - kiedyś jak zwykle zimą próbowałem go zmusić no i na śniegu wyślizganym wjechałem w zaspę (spoko to było pod Tesco :-D - w środku miasta między autami tego nie robię). Na szczęscie kolega jechał za mną i starą vitarka 4x4 mnie wyciągnął. Zakończyło się na kupie śmiechu...

Pamietaj:

Im bardziej ślisko, tym gorsza skuteczność ESP. Moim zdaniem najlepiej się sprawdza na suchej i mokrej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłby w standardzie to ok ale żeby tyle do tego dopłacać to nie warto. ESP to system, który bardziej poprawia samopoczucie psychiczne niż faktycznie na drodze. Wieloma autami już jeździłem i w żadnym ESP nie działało dobrze. W większości samochodów działa stanowczo za wcześnie nie pozwalajać pojechać dynamicznie (pół biedy jeżeli jest możliwość wyłączenia), natomiast w zimie na śliskim jego skuteczność jest praktycznie zerowa. W sumie lepiej kupić dobre opony - zapewnią większą granice bezpieczeństwa. Największą tragedią są auta które mają ESP bez opcji wyłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie i tu ocieramy się o offtopic, bo mało kogo stać na nowy samochód prywatnie. A jak stać to zastanawia się czy dołożyć parę tysi na bezpieczeństwo w kwocie 75kPLN (czyli jednak nie do końca stać moim zdaniem). Ponieważ kupiłem auto za 1/3 ceny nowego i mam ESP - to uważam że warto mieć. U mnie na fakturze kosztowało w 2003 roku 6400PLN!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli kogoś stać na dopłatę to nawet nie powinien się zastanawiać i brać ESP.

Kombiak będzie miał tendencje do zarzucania tyłem przy gwałtownej zmianie obciążenia (szczególnie zimą), w takiej sytuacji ESP może uratować cztery litery.

 

Poza tym nawet jeżeli jest się super wyszkolonym kierownikiem to nie znaczy, że ktoś inny kto będzie naszego autka używał też taki jest (np żona, dziecko, znajomy). Szkoda autka jak sie okaże że żona nie potrafiła opanować wyprzedzającego ją tyłu autka i sie zatrzymała w rowie ( żony też szkoda ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!