Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Tour 1.5, dci z ESP czy bez ?


kolrobkol

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo będziemy dopłacać do autopilota <szukaj>

a na poważnie, to chyba warto, nigdy nie wiadomo co nam się przytrafi na drodze i czy akurat ten głupi ESP nie uratuje nam dupy. Jednak z drugiej strony podobnie jak na nartach, autem jeździ się głównie głową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loOol no tak wlasnie mi sie wydawało... ale kolega zacząl temat od pytania:

"Witam, czy warto dopłacać do dynamica, aby mieć ESP ?"

Stąd zacząłem sie zastanawiac czy trzeba mieć "dynamica" żeby dokupić ESP <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomeko, no właśnie, to kolrobkol, wprowadził pewnie w błąd zarówno Ciebie, jak i siebie. ESP można domówić w każdym megane 5d i GT, a w coupe chyba jest w każdej opcji wyposażenia w std. W wersji privilege esp było również w standardzie w 5d i GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam w swojej MIIphI K9K i mogę powiedzieć że WARTO, tylko z rozwagą. Nie zawsze jesteś w stanie być sprawniejszy od ESP. Nie jestem super kierowcą (gaz i hamulec jednocześnie to dla mnie zbyt dużo) ale bokiem na ręcznym mogę śmigać setkami metrów i kilka razy mi cztery litery uratowało. Przecież zawsze można wyłączyć, jak komuś przeszkadza. Oczywiście zawsze jest jakieś ALE - w moim przypadku - prowokuje mnie do jego załączenia :-D.

Trzeba pamiętać też że na lodzie święty boże nie pomoże - kiedyś jak zwykle zimą próbowałem go zmusić no i na śniegu wyślizganym wjechałem w zaspę (spoko to było pod Tesco :-D - w środku miasta między autami tego nie robię). Na szczęscie kolega jechał za mną i starą vitarka 4x4 mnie wyciągnął. Zakończyło się na kupie śmiechu...

Pamietaj:

Im bardziej ślisko, tym gorsza skuteczność ESP. Moim zdaniem najlepiej się sprawdza na suchej i mokrej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłby w standardzie to ok ale żeby tyle do tego dopłacać to nie warto. ESP to system, który bardziej poprawia samopoczucie psychiczne niż faktycznie na drodze. Wieloma autami już jeździłem i w żadnym ESP nie działało dobrze. W większości samochodów działa stanowczo za wcześnie nie pozwalajać pojechać dynamicznie (pół biedy jeżeli jest możliwość wyłączenia), natomiast w zimie na śliskim jego skuteczność jest praktycznie zerowa. W sumie lepiej kupić dobre opony - zapewnią większą granice bezpieczeństwa. Największą tragedią są auta które mają ESP bez opcji wyłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie i tu ocieramy się o offtopic, bo mało kogo stać na nowy samochód prywatnie. A jak stać to zastanawia się czy dołożyć parę tysi na bezpieczeństwo w kwocie 75kPLN (czyli jednak nie do końca stać moim zdaniem). Ponieważ kupiłem auto za 1/3 ceny nowego i mam ESP - to uważam że warto mieć. U mnie na fakturze kosztowało w 2003 roku 6400PLN!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli kogoś stać na dopłatę to nawet nie powinien się zastanawiać i brać ESP.

Kombiak będzie miał tendencje do zarzucania tyłem przy gwałtownej zmianie obciążenia (szczególnie zimą), w takiej sytuacji ESP może uratować cztery litery.

 

Poza tym nawet jeżeli jest się super wyszkolonym kierownikiem to nie znaczy, że ktoś inny kto będzie naszego autka używał też taki jest (np żona, dziecko, znajomy). Szkoda autka jak sie okaże że żona nie potrafiła opanować wyprzedzającego ją tyłu autka i sie zatrzymała w rowie ( żony też szkoda ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!