Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja LPG - przewody ...


markar74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zauważyłem niedawno, że dość ziszczony mam przewód od reduktora do kolektora (spękania, wciśnięte opaski - jak na zdjęciu). Moje pytania do Was:

1. Czy pora aby je wymienić? Czy mogę zająć się tym sam (wymieniałem niedawno "rurki" w układzie chłodzenia)? Czy trzeba zakręcać jakiś zawór przed tą robotą? Czy muszą być to jakieś specjalne do instalacji gazowych, czy wystarczą te same co w układzie chłodzenia? Czy opaski (zaciski) też jakieś odpowiednie do gazu?

2. Na zdjęciu element nr 1 to silniczek krokowy? a nr 2 co to za pokrętełko?

post-21372-1298627392_thumb.jpg

post-1-1298627392_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym sam nie grzebał (w przewodach może być gaz), pojedziesz do gaziarza to pewnie zrobi ci to za 50 zł. Co do tej śruby (jaką masz instalkę), to sądzę że do regulowania mieszanki, ew. do obrotów na gazie (ale to chyba to samo)..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody wymieniasz sam, kupujesz u gaziarzy, cena 6-9zł z metra (nie pamiętam średnicy przewodu), dawno kupowałem więc cena może już inna. Ucinasz na takie same długości i wymieniasz, nic prostszego. Opaski najzwyklejsze ze sklepu motoryz. Na focie to nr2 to pokrętło gazu, ustawia sie mieszanke na wysokich obrotach .

Orfeusz77, no i co z tego jak w przewodach będzie ciut gazu, jak wykręci przewody to sie ulotni. Lepiej wymienić przewody niż się martwić że kiedyś w trasie pękną i wtedy to dopiero się bedzie ulatniac:)

 

PS Przewody jak w układzie chłodzenia i nic nie musisz zakręcać, elektrozawory masz na parowniku, dodatkowy gdzieś przed i o ile masz butle po 2003r to i na butli pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układzie chłodzenia i nic nie musisz zakręcać, elektrozawory masz na parowniku, dodatkowy gdzieś przed i o ile masz butle po 2003r to i na butli pewnie.

 

A jak ta kwestia wygląda w sekwencyjnej instalacji, również można bez ryzyka samemu wymienić przewody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sekwencji też można samemu wymienić przewody. Tylko, że trudniej. Od parownika idzie jeden przewód na listwę rozdzielającą. Na nim powinien być umiejscowiony filtr fazy gazowej. Filtr też wypada co jakiś czas wymienić. Od listwy wychodzą cztery cienkie przewody na poszczególne cylindry. Tu już jest ciasno.

Jeśli chciałbyś wymienić filtr fazy ciekłej(ten przed parownikiem) to obowiązkowo zakręć zawór przy butli. W przewodach będzie trochę gazu i należy to robić na dworze lub w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. Na pewno bez otwartego ognia typu palący się papieros w pobliżu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makuli dzięki za informację chodzi mi właśnie o wymianę tego grubego przewodu od parownika do listwy wtryskowej, faktycznie jest tam filtr, korci mnie popróbować samemu. Te filtry powinny być chyba wymieniane podczas okresowych przeglądów instalacji? Jak często powinno się to robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr fazy gazowej służy do wyłapywania cząstek stałych aby nie zabrudziły wtrysków. Koszt takiego filtra to ok 8-30 PLN. Częstotliwość wymiany powinna być co ok 10 tys km, podczas przeglądów okresowych. W warsztacie krzykną za wymianę ok 50 PLN doliczone do pozostałych czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Edit

Przewód kupiłem. Boję się jednak odkręcić opasek na przewodzie 1. O ile ten dłuższy odcinek przewodu (2) już odkręcałem wcześniej o tyle co do krótszego (1) nie mam pewności. Czy śmiało mogę to rozkręcać? I jeszcze razpytam: czy na zdjęciu to silniczek krokowy od gazu?

 

przewody.jpg

 

Dodano: 17 paź 2011 - 14:09

Byłem u gaziarza na regulacji. Przy okazji wymienił mi te przewody (za darmo :) ). Już wiem, że mogłem to zrobić sam bez żadnych obaw. Dowiedziałem się, że jest to silniczek krokowy, ale go się nie czyści. Zapłaciłem 20zł. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek jak najbardziej można czyścić, ale te silniczki się po prostu zacierają i czyszczenie nic nie daje.

W dziwnym miejscu masz zamontowanego krokowca (pomijam już miejsce instalacji reduktora).

Powinien być raczej zamontowany jak najbliżej miksera.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!