Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spalanie oleju po hamowaniu silnikiem


rustu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem trochę nietypowy, dlatego zakładam nowy wątek.

 

Silnik 1.4 E7J 764

Najkrócej jak się da opisać to gdy hamuję silnikiem a później dodam gazu, to w lusterku widzę niebieski dym (spala olej).

Dodatkowo zauważyłem:

- 'wielkość' chmury dymu uzależniona jest od poziomu oleju - im wyższy tym chmura większa (mam nieszczelność przy misce olejowej i muszę dolewać czasem olej stąd ta obserwacja)

- po świecach NIE widać, aby w czasie normalnej jazdy olej również był spalany (jestem tego pewny, gdyż silnik jest po remoncie i kompresja jest dobra na wszystkich garach).

 

Pytanie co jest przyczyną. W necie wyczytałem, że winą prawdopodobnie są uszczelniacze zaworów, gdyż przy hamowaniu silnikiem (zamknięta przepustnica) robi się podciśnienie i zaciąga olej. Czy ktoś może fakt ten potwierdzić, bądź podpowiedzieć co i w jaki sposób jeszcze sprawdzić żeby dobrze zdiagnozować problem ?

 

Zaznaczę, że sytuacja występuje od wcześniejszej wymiany oleju (jakoś VI.2010). I tutaj jeszcze ciekawostka: w serwisówce pisze, że pojemność układu to 3,5dm3 (bez wymiany filtra) lub 4dm3 (z wymianą filtra). Przy wcześniejszej wymianie oleju wlałem niecałe 4dm3 (z wymianą filtra, olej dość długo ściekał tzn w układzie były tylko małe resztki starego oleju) to wtedy kopcił dość mocno. Teraz gdy wymieniałem to wlałem 3,5dm3 i kopcił już mniej. Przy dolewkach jest różnie (zależy ile wleję).

 

ps. co do poziomu oleju to nie wiem nigdy dokładnie ile go mam, gdyż bagnet który miałem miał urwaną rączkę, a obecnie posiadam bagnet z silnika ECO i o dziwo ma inaczej zaznaczone poziomy max i min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki E7J 764 i E7J 624 (ECO) pod względem mechanicznym są identyczne.

W silnikach E7J występowały dwa typy bagnetów oleju (nie licząc wariacji w stylu plastikowy czy metalowy).

Krótki dla silników, które mają bagnet z przodu silnika i długi jeżeli bagnet jest z tyłu.

Jeżeli silnik w twoim aucie i ten z którego pochodzi bagnet miały go w tym samym miejscu, to powinno być OK.

Wracając do tematu, to zużyte uszczelniacze są bardzo możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx za info o bagnetach.

 

Wracając do głównego wątku - problem jest o tyle ciekawszy, że uszczelniacze były wymieniane (jakieś 30k km temu). Ich zużycie jest więc mało prawdopodobne - co najwyżej się nie dotarły dobrze.

Niemniej zauważyłem ślady oleju na odmie - czy poprzez nią olej może dostawać się z klawiatury do przepustnicy ? Czy mogę ją bez obaw zatkać żeby to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za silnikiem powinien być trójnik, do którego powinien dochodzić wężyk od odmy.

Sprawdź ciśnienie sprężania i zrób test olejowy.

Możliwe, że to jest wina pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie raczej nie puszczają bo:

1 - są w miarę nowe (jakieś max 30tyś km)

2 - kompresja jest dobra (ale jeszcze sprawdzę bo badana byla jakieś 7tyś km temu)

3 - na elektrodach świec nie ma śladu oleju, a wydaje mi się że gdyby pierścienie puszczały to by było widać

 

A że się zapytam bo nie wiem - o co chodzi z tym testem olejowym ?

 

Gdzie jest odma to wiem, tylko czy mogę ją bez obaw zatkać ?

 

acha i mam wogóle odłączone obecnie recyrkulację spalin - może to mieć wpływ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E7J 764 nie ma recyrkulacji spalin :roll:

Odma jest po to, żeby wyrównywać ciśnienie w silniku, więc się jej nie zatyka.

Zrób jakieś zdjęcia tego silnika, bo coś mi nie pasuje z tą odmą.

Pisałeś, że wymieniałeś uszczelniacze, a nie pierścienie.

Test olejowy jest opisany w poniższym linku.

 

http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje37.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstyd :P chodziło mi o przewód pochłaniacza opar paliwa - dokładnie chodzi o to, że od pokrywy zaworów jest odłączony, a przy przepustnicy jest zatkany.

 

Silnik to na 100% jest E7J 764.

 

Co do wymienionych elementów, to po prostu był zrobiony dość gruntowny remont silnika. Wymienione były między innymi tłoki wraz z pierścieniami, tuleje jak i uszczelniacze zaworów.

Remont robił mi bardzo dobry znajomy (spec - co prawda od diesli, ale spec) przy mojej pomocy (w zasadzie to ja tam tylko przynieś, podaj, pozamiataj ;-) ). Do roboty się przykładał więc raczej nic nie zrobił na odpierdziel. Jedynie głowica była obrobiona przez firmę zewnętrzną (lekkie liźnięcie, wymiana uszczelniaczy zaworów i prowadnic).

 

Problemu o którym mowa z początku po remoncie nie zauważyłem z uwagi na ostrożne docieranie silnika (wkońcu trochę to kosztowało).

 

Wracając jednak do wątku głównego - test olejowy w całości i z należytą starannością wykonam w weekend (prawdopodobnie sobota) i napiszę co z tego wyszło.

 

ps. thx za zainteresowanie - jakoś nie wierzyłem, że ktoś podejmie wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstyd chodziło mi o przewód pochłaniacza opar paliwa - dokładnie chodzi o to, że od pokrywy zaworów jest odłączony, a przy przepustnicy jest zatkany.

Zrób zdjęcie i wklej.

Pochłaniacz oparów paliwa jest przy prawym błotniku o ile dobrze pamiętam.

Ile tego oleju auto spala ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich. A wiec szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie dlatego zakładam nowy temat. A wiec moja meganka pali prawie 1L na 1000km przy dość mocnym wciśnieciu pedału widać niebieski dym tak samo gdy zacznie się hamować biegiem powiedzmy na 3 biegu z 4.tys obrotów do 2,5 tys. obrotów i po dodaniu gazu z rury wydobywa się niebieski dym czasami potrafi tak dmuchnąć że nie widać samochodu z tylu. :) Przebieg autka to ponad 270 tyś.Km. Silnik pracuje wzorowo pomijając to spalanie oleju. Pracuje równo nie szarpie, ładnie się wkręca i nie stracił przyspieszenia. Spalanie tez jest w normie. Odpala od tak zwanego strzału. Jakieś 1000 km temu wymieniona została uszczelka pod głowica uszczelniacze zaworowe, olej mobil 1 15w40 i filtr oleju. Został też przepłukany silnik dodatkiem do przepłukiwania silników lecz spalanie oleju nie ustąpiło. Teraz myślę nad pierścieniami. Lecz nie wiem jakie pierścienie założyć ? Jak wymieniałem uszczelkę pod głowiąca sprawdzałem tuleje i żadna nie miała choćby najmniejszego progu. Wyglądały jak nowe. Wiem tyle ze nominalne pierścienie maja wymiar 75,8 mm a ponadwymiarowe są większe o 0,5 mm i moje pytanie brzmi jaka jest dopuszczalna średnica wewnętrzna tuleji, średnica tłoka i dopuszczalny luz miedzy tłokiem a tuleja ? Czy sama wymiana pierścieni coś pomoże ? Z góry dzięki za odpowiedz, Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tulei powinna pomóc.

U mnie było podobnie i przy wyciąganiu tłoka pierścienie prawie same z niego spadły.

Wewnętrzna średnica tulei cylindra 75,8 +0,03.

Średnica tłoka wg. typu nabitego na denku: A - 79,465-79,475; B - 79,475-79,485; C - 79,485-79,495.

Wymiary pierścieni: uszczelniający I 1,5 mm; uszczelniający II 1,5 mm; zgarniający 3,0 mm.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!