Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na luzie i podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki oto problem.

 

Samochód podczas dłuższej jazdy tak z 50 kilometrów dziwnie się zachowuje. Gdy jad np. 80 km/h i dość mocno hamuję i wrzucam na luz lub wciskam sprzęgło chcąc zmienić bieg to auto gaśnie. Czasami zdarza się też tak, że podczas jazdy samo wrzucenie na luz lub wciśnięcie sprzęgła powoduje że obroty spadają, jakby odbijały się na chwilę od zera i znów spadają i auto ponownie gaśnie.

 

Po takim incydencie auto ma problem z odpaleniem. Odpala od razu jeśli dodam sporo gazu, ale bez dotykania pedału gazu nie chce odpalić. Gdy odpali przez chwile muszę przytrzymać gaz bo jak nie to znów obrotu spadają do zera, choć nie gaśnie momentalnie tylko jakby próbował podjąć walkę utrzymania silnika na chodzi. Migaja 2-3 kontrolki i jak nie przygazuje to gaśnie.

 

W czym może być problem?

 

Czy problemem może być piszczący pasek klinowy? bo właśnie będę go w ten weekend zmieniał. Zmieniam też filtr i olej, gdyż właśnie wybiło 10 000 km od ostatniej zmiany.

 

Megane to 1.6 wersja 75 KM

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy odpowiada za utrzymywanie obrotów biegu jałowego..zwłaszcza po rozgrzaniu silnika....

 

Czyszczenie lub wymiana-szczerze w czyszczenie nie wierzę...:P

 

Możesz odłączyć i zobaczyć jak auto sie zachowuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

witam forumowiczów,

mam od niedawna Megane I 1.6 z 1998.

Kiedy odpalam to nawet mimo mrozów nie ma problemu, zaczyna się kiedy przejadę kawałek, nawet 100-200m, kiedy zdejmę nogę z gazu od razu spadają obroty do 0 i gaśnie.

Kiedy odpalam ponownie muszę dodać gazu i trzymać na wyższych obrotach, wtedy piszczy coś, tak jakby pasek. Rozrząd powinien być ok bo był wymieniany ok 20 tys temu.

Usterka zaczęła się w sumie podczas mrozów chociaż wcześniej słyszałem już taki pisk po wjechaniu w kałużę. Jeśli ktoś ma pomysł od czego zacząć poszukiwania to proszę o radę.

Jest jeszcze jeden mały myk, korek wlewu oleju trzyma dość luźno i już dwa razy wypadł podczas jazdy, czy może mieć to wpływ na pracę silnika?

a jeśli juz mowa o tym silniczku krokowym to gdzie go szukać?

Edytowane przez Dilon69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli juz mowa o tym silniczku krokowym to gdzie go szukać?

 

 

Silniczek krokowy znajduje się tutaj:

 

I tak jak kolega sergap nie wierzę w czyszczenie, lepiej kupić nowy a koszt nowego silniczka to od 80- 100 zł.

post-39566-0-04353700-1328633976_thumb.jpg

Edytowane przez deiw_20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzięki za wskazanie tego silniczka ale jeszcze go nie wymieniłem, chcialem kupić ale pytają mnie o kod silnika zaczynający się od K..., wie ktos gdzie tego szukać?

a tymczasem meganka przestała gasnąć odkąd temperatura jest powyżej zera, ale zaczęła przeginać w drugą stronę, czasem po przejechaniu niewielkiego odcinka, na biegu jałowym zaczynają strasznie rosnąć obroty i potrafia dojsc nawet do 3 tyś.Pomaga odłączenie akumulatora, na jakiś czas jest spokój, potem znów to samo. Czy to też może być wina tego silniczka? Zastanawiam się czy to nie wpływ paska który się ślizgał ale ostatnio pękł, założyłem oba nowe więc zobaczymy czy to coś zmieni.

Edytowane przez Dilon69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

ja zauważyłem taki objaw że obroty (żadko ale zdarza się) spadają prawie do zera i wracaja na 750 przy dojeżdzaniu do skrzyżowania kiedy samochód toczy sie max 20km/h i wrzucam na luz. Potrafią tak sobie falować aż nie dodam troszke gazu.. Krokowca czysciłem w maju i wyglądał dobrze. Mała dziurkę w wężyku podcisnienia zakleiłem tasmą. Przepustnicy jeszcze nie ruszałem. Sytuacja żadka i tylko przy małej prekosci dojazdowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!