Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy warto zainwestować w zakup 1,4


Liber

Rekomendowane odpowiedzi

Zadam proste pytanie, najlepiej do tych co takowy mieli bądź maja. Jak się spisuje jednostka 1,4. Widziałem takową w kombi na alledrogo. Wiem że 1,6 lepszy, ale KZFR mnie skutecznie odstrasza.

Jestem przed zakupem autka dla siebie i mam mętlik w głowie. Chciałem ponownie zakupić megi I ale chyba czas na coś nowszego. Myślałem nawet o CC : ) ale rodzina i dziewczyna skutecznie mi to z głowy wybili. Podobno w CC mając 30 lat wygląda się żałośnie <ok>

No i mnie przekonali : )

Dodam że chodzi o silnik 100KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor 1.4 w mieście może styknie. Przy takiej budzie, w trasie może być ciężko. Z drugiej strony jeździłem MIpI Classic z silnikiem 1.4 75KM i jakoś dawało się wyprzedzać ciężarówki ;-)

Uważam, że nie ma co demonizować KZFR (nie mówię, że to nie problem) i uważam, że 1.6 to optymalny silnik do tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurtka, bez przesady. 1.4 jak każdy silnik rownież ma elementy, które sie mogą zepsuć. Cewki, wtryski, przeguby, elektronikę i wiele wiele innych... Jak masz 3-dyszki na karku to przejedź się najpierw i zobacz czy za fajerką takiego "potwora" nie będziesz się czuł na 6-dyszek... Moim zdaniem skoro myślałeś o CC to bedziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liber, KFZR jest montowany dopiero w silnikach MII/SII, W MI/SI nie były stosowane, no może gdzieś pod koniec produkcji.

Jak bym miał coś radzić to bierz 1,6/16 V 105-110 KM. Silnik mocniejszy i naprawdę fajnie się zachowuje. Kupisz 1,4 nic nie zyskując, zużycie paliwa praktyce takie same, a przyjemność z jazdy dużo mniejsza. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,4 16V z 2004 roku i nie narzekam. Poprzednio 1,4 8V i tylko 78 KM dawało radę a teraz 98 KM to jednak jest lepiej. Da rade wyprzedzać tak jak każdym benzyniakiem (nie mówię tu o dużych mocach rzędu 200 czy 300 albo lepiej konnych) w czasie wyprzedzania należy zredukować bieg ale 1,4 16V idzie do 7000 obrotów a od 2750 już płynnie wchodzi na obroty. Tak więc jak wyprzedzam i jest ciasno bieg w dół i do końca ciągnę - wciska w fotel. Kiedyś kumpel ze na jechał (zresztą nie jeden) to nie wierzyli że to jest silnik 1,4 i ma tylko 98 KM. Przy dieslach jest inaczej tam jest większy moment obrotowy i wyciska już przy niższych obrotach ale nie lubią wysokich obrotów, natomiast ten silnik lubi wysokie obroty i ładnie wciska przy założeniu że masz 2750 na obrotomierzu. Na niższych obrotach dla zachowania równowagi zużycia paliwa jeździsz w mieści pomalutku i spokojnie. Ja jestem zadowolony z tego motorku. Fakt kiedyś miałem problem z cewką (jedną) i ktoś mi poradził nie kupuj drogiego oryginału a kup zamiennik. Więc kupiłem, po trzech miesiącach znowu. Po kolejnych 3 miesiącach znowu ale sprawdzam i patrze, że to zawsze ta sama cewka. więc oddałem do reklamacji. Kupiłem komplet oryginalnych świec Denso i jeżdżę już 4 rok bez problemów.

PS.

Miałem też okazję przejechać się Megane III w wersji kombi z silnikiem 1,4 16V z turbo o mocy chyba 130 KM i powiem Ci, że byłem pod wrażeniem tak samo jak ci moi kumple jadąc moja meganką. Naprawdę wciska, a jak już wsiadłem do swojej to chciałem wysiąść i sprawdzić dlaczego stoi ... :-/, a ona jednak jechała - tylko że wolniej <ok> niż ta nowa wersja :( Jednak technologia idzie do przodu. Sprawdź sobie dokładnie wykresy z hamowni są gdzieś na stronie producenta Renault i tam widać jak wygląda porównanie 1,4 i 1,6. 1,4 nieco niżej (wcześniej) łapie moment, moc i trzyma dłużej zanim zacznie tracić, spadać moc niż 1,6. I jeszcze jedno 1,6 ma blokadę na 6000 a 1,4 wkręca się do końca - przynajmniej mój. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak przejadę się tym 100KM, bo mnie ciekawi jak to jedzie.

Nie jestem fanem szybkiej jazdy.

Ciekawi mnie wasza opinia co sadzicie o ludziach 30-33 lat jeżdżących cabrio : )

Nie wyglądają dziwnie? nie wyglądają żenująco?

Mam 30 latek na karku i 30 tyś do zainwestowania i długi długi czas CC chodziło mi po głowie.

Fakt wybite zostało mi takie autko, ale też dlatego że pracuję za granicą i potrzebuję bagażnika od czasu do czasu.

A dlaczego nie chcę KZFR - wystraszyły mnie opinie o nim.

Wiem że inne silniki też się psują : ) ale ryzyko trzeba minimalizować <ok>

Więc jaka jest wasza opinia o Cabrio. Czy to już kilka latek za późno na taki zakup?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nikogo opinii nie ganię ale jeśli ktoś się przesiadł z 50-75KM na 98 będzie zadowolony. Przejście na mniejszy silnik/moc raczej będzie wiązało się z rozczarowaniem. Może z tego wynika że komuś 1.4 leży, a komuś innemu nie. Ja radzę się przejechać przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh, Masz rację, dlatego też tam opisałem sytuację że miałem okazje przejechać się nowym meganem z silnikiem 1,4 z turbo to chyba coś 130 KM czy więcej (nie pamiętam) i jak wsiadłem do swojej megi to mówię co za żeleźniak :-/ . Ale kumple co jeździli starszymi autami z silnikiem 2,0 o mocy około 130 KM jak wsiedli do mojej mego to jednak nie wierzyli że to 1,4 i jedynie 98KM. Po prostu ładnie się zwijało i te 1,4 na drzwiach to tylko jakiś chwyt marketingowy.

Tak więc nie ganie nikogo za większa moc ale uważam że te 100KM z tym motorkiem wystarczy i trzeba pamiętać że to nie diesel i przy wyprzedzaniu zredukować na mniejszy bieg i do dech - idzie jak burza bez ograniczenia. Nawet na 2-gim biegu wyciska 90 km/h. A na wyższych obrotach wkręca się ładnie, aż miło <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad roku jeżdżę taką właśnie wersją (1,4 98KM, 2003r). Autko sprawuje się całkiem nieźle i w mieście i na trasie. Ale oczywiście sam powinieneś się autkiem z takim silnikiem przejechać aby nabrać przekonania :-> Ja sobie chwalę tą wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!