Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renaul Megane III vs Skoda Octavia


pit22

Rekomendowane odpowiedzi

Do jamnika wkładają tylko 1.9 dci i 1.4 tce jako najmocniejsze silniki. Jeśli reno będzie kiedyś lepiej dbało o klienta na pewno zadba o lepszą gamę silników.

P.S. Skoda ostatnio mocno dostała po pupie. Mam znajomego w telekomunie i kiedyś opowiadał mi jak tpsa kupowało samochody. W skrócie mieli przetarg, ale z góry ustawiony. Zakupili oktavie, romstery i fabie. Jakież było zdziwienie kiedy okazało się, że zamiast silnika 1.6 tdi jest... 1.6 mpi. Oszczędności tego stopnia, że nawet gaz sobie darowali. Oczywiście nie wszystkie silniki zakupili benzynowe. Z drugiej strony prezesi i zarząd, jeździ Mercedesami <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec zeszłego roku również szukałem nowego auta w tej samej klasie, lecz w znacznie szerszym gronie marek. W końcu zdecydowałem się na Megankę GT z 1.4TCE. W mieście pali mi średnio 9,5-10l, chociaż może też znacznie więcej. Na początku byłem zachwycony z mocy, teraz jak już przyzwyczaiłem się to chciałbym więcej, więcej, więcej i jeszcze więcej <ok> . Wydaje mi się, że mocy jest ciut za mało, ale to wynik apetytu, który rośnie w miarę jedzenia. Samochód nie jest zawalidrogą (chociaż jedynka mogłaby być krótsza). Elastyczność bardzo dobra. Cieszę się, że nie zdecydowałem się na wersję 1.6, do combi to wg mnie zdecydowanie za słaby silnik (mocno subiektywne odczucie). Z HB sobie radzi, ale do budy combi to trochę za mało kucyków oraz momentu.

 

Powiem dlaczego wybrałem Megankę:

- wygląd (kwestia gustu)

- wyposażenie w standardzie (żaden inny producent nie oferował tyle co Renault)

- cena

- po latach aut pochodzenia niemieckiego, chciałem spróbować czegoś innego

 

Napiszę także dlaczego nie zdecydowałem się na Octavię:

- wygląd (kwestia gustu) oraz powszechność aut na drogach

- cena nie adekwatna do tego co dostajemy. Skodzie chyba wydaje się, że są VW

- wyposażenie standardowe bardzo mizerne (np. brak automatycznej klimatyzacji)

 

PS

Gdyby była wersja 2.0tce w combi i kosztowała niewiele więcej od 1.4tce to sam bym zdecydował się na nią. Zawsze lepiej mieć więcej niż mniej kucyków :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd i walory użytkowe to oczywiście kwestia gustu i zapotrzebowania, moim zdaniem megane wygląda o niebo lepiej od skody.

Patrząc tylko w cennik wygrywa renault, jednak z własnego doświadczenia wiem że po odpowiednich negocjacjach można oba auta kupić za podobną kasę.

Natomiast porównanie od strony czysto mechanicznej moim zdaniem wygrywa skoda.

1. Lepiej się prowadzi (mam tu na myśli głównie kręte drogi i duże prędkości, ze skodą doświadczenie mam małe, raptem kilkaset kilometrów ale miałem toledo III i leona II na tym samym podwoziu a nimi nalatałem po kilka tysięcy)

2. Samo zawieszenie jest bardzo wytrzymałe i po kilkudziesięciu tysiącach miałem zero problemów ( z renault nie wiem jak będzie, bo to mój pierwszy raz z tą marką)

3. Skrzynia biegów ( renault to totalna padaczka, mam dwie renie i obie mają skrzynię super nieprecyzyjną co przy dynamicznej jeźdie mnie dobija, tutaj grupa vw ma rywala chyba tylko w hondzie)

 

Co do samego silniczka 1.4 tce to ja jestem w niebo wzięty (poza skrzynią biegów), mógłby łykać około litra mniej na trasie i w mieście ale tragedii nie ma. Tak jak pisał przedmówca mocy mi już trochę brakuje ale to raczej normalne. Ile by jej nie było to po jakimś czasie będzie mało. Może w przyszłości jakimś wirusem będzie się można poratować.

 

Moim zdaniem jeżeli oba auta podobają Ci się w równym stopniu to powinieneś Pojeździć każdym z nich i brać to w którym lepiej się czujesz. W końcu to wybór na dłuższy czas a w aucie będziesz spędzał sporo swojego czasu. Jeżeli jesteś przeciętnym zjadaczem chleba a nie kolejnym Robertem Kubicą to z mechanicznego pukntu widzenia oba auta są jak najbardziej OK. Co do awaryjności to wszystkie samochody się psują.

 

Ja wziąłem Renault z dwóch powodów:

1. w skodzie sprzedawca mnie olał (dwukrotnie, raz jak chciałem kupić oktavie a drugi raz jak myślałem o kupnie yeti - może dlatego że zamiast w garniaku przyszedłem w szortach i klapkach)

2. w Zamościu mam bardzo ograniczony wybór nowych samochodów/dilerów a nie chce mi się jeździć z każdą duperelą do Lublina

3. auta są OK, dobrze się w nich czuję, choć w dluższej trasie moim zdaniem fotele koleos/megane są niewygodne (mam 187cm wzrostu i ponad 100 kg wagi, tutaj grupa vw moim zdaniem też była lepsza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. w skodzie sprzedawca mnie olał (dwukrotnie, raz jak chciałem kupić oktavie a drugi raz jak myślałem o kupnie yeti - może dlatego że zamiast w garniaku przyszedłem w szortach i klapkach)

 

Cytuję, bo dużo napisałeś, a ja chcę się odnieść tylko do tego.

Masz rację. A żeby było ciekawiej, chodziłem po salonach w okresie letnim, więc specjalnie ubierałem się tak, jakbym był na plaży <ok> Właściwie pozytywie mogę ocenić reakcję na klienta w jednym salonie Forda i dwóch Renault - w końcu (najszybciej w Fordzie, właściwie po dwóch, trzech minutach) ktoś się mną zainteresował. W pozostałych (a choćby Seat) nawet nie zauważyli tego "lumpa" co wszedł :( W Skodzie byłem umówiony przez OCP - to inna bajka.

 

Przykre jest to, jak ludzi się ocenia po wyglądzie. No ale takie czasy :(

 

Skoda dawała mi największy rabat. Ale wybrałem Renault, a czemu - napisałem wcześniej.

Zapewne Skoda się nieco lepiej prowadzi, ale nie oszukujmy się - jak ktoś ma rodzinę z rocznym dzieckiem i jest odpowiedzialnym człowiekiem - nie zauważy za bardzo tej różnicy ;)

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze dodać, że jeżeli tylko macie możliwość bierzcie autko na jazdę próbną na dystans conajmniej 100 km bez przerw. To dużo powie o tym jak wygodny jest samochód jak trzeba w nim spędzić kilka godzin. Czasem się można dogadać i diler da autko na weekend, to jest idealna sytuacja do dobrego przetestowania samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!