Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - raz pali raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie niemniej jednak nie udało mi się usunąć usterki.

Problem polega na tym, iż moja megi odpala czasem normalnie przez cały dzień, a następnego dnia problem z odpaleniem występuje kilkukrotnie, przy czym zaznaczam, iż słychać, że pompa podaje paliwo, a rozrusznik kręci normalnie. Po wyczyszczeniu czujnika położenia wału problem zniknął na kilka dni. Na dniach jednak powrócił. Tym razem wyczyszczenie czujnika już nie pomogło. Świece wymienione, kable sprawdzone - są ok. Zauważyłem, że jak nie autko nie chce odpalić, to pomaga wciśnięcie gazu do oporu - wtedy rozrusznik zazwyczaj kręci krócej zanim auto odpali. Nie ma też związku z temperaturą silnika. Problem występuje zarówno na silniku zimnym jak i ciepłym, przy czym subiektywnie wydaje mi się, że częściej nie odpala na nieco nagrzanym. Zastanawiam się nad wymianą czujnika położenia wału, ale z tego co się orientowałem, rzadko dochodzi do jego awarii - w większości przypadków wystarczy przeczyszczenie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co innego może powodować takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nikt nie pomoże?

Dodam, że wymieniłem czujnik położenia wału i problem zniknął na kilka dni. Wczoraj jednak znowu był problem z rozruchem. Zauważyłem, że problem występuje też zawsze po zatankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymień filtr paliwa.

Proponuję też sprawdzić ciśnienie paliwa i błędy w komputerze silnika CLIPem.

Nie zaszkodzi zajrzeć do baku, czy czasem nie jest zabrudzony wlot paliwa.

Inną przyczyną może być cofanie się paliwa, najczęściej jest to spowodowane nieszczelnością układu paliwowego.

Można spróbować wtedy zainstalować zaworek zwrotny na wężu doprowadzającym paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie niemniej jednak nie udało mi się usunąć usterki.

Problem polega na tym, iż moja megi odpala czasem normalnie przez cały dzień, a następnego dnia problem z odpaleniem występuje kilkukrotnie, przy czym zaznaczam, iż słychać, że pompa podaje paliwo, a rozrusznik kręci normalnie. Po wyczyszczeniu czujnika położenia wału problem zniknął na kilka dni. Na dniach jednak powrócił. Tym razem wyczyszczenie czujnika już nie pomogło. Świece wymienione, kable sprawdzone - są ok. Zauważyłem, że jak nie autko nie chce odpalić, to pomaga wciśnięcie gazu do oporu - wtedy rozrusznik zazwyczaj kręci krócej zanim auto odpali. Nie ma też związku z temperaturą silnika. Problem występuje zarówno na silniku zimnym jak i ciepłym, przy czym subiektywnie wydaje mi się, że częściej nie odpala na nieco nagrzanym. Zastanawiam się nad wymianą czujnika położenia wału, ale z tego co się orientowałem, rzadko dochodzi do jego awarii - w większości przypadków wystarczy przeczyszczenie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co innego może powodować takie objawy?

 

 

Mam dokładnie tak samo jak ty.Wszystkie czujniki posprawdzane a dalej to samo.Ręcę już mi opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boban666, dzisiaj auto było sprawdzane na komputerze...Nie wykryto żadnych błędów. Teraz muszę chyba iść tropem układu paliwowego. Może to pompa paliwa nie podaje raz na jakiś czas dobrego ciśnienia?

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do odpalenia oprócz odpowiedniej dawki paliwa potrzebna jest też odpowiednia dawka powietrza, jest to chyba problem wielu meganek I, że dochodzi z czasem do tego typu problemów, skoro naciśnięcie gazu przed odpaleniem trochę pomaga to przeczyszczenie przepustnicy może rozwiązać problem, poza tym ktoś proponował, aby przed 1-szym uruchomieniem silnika po dłuższym postoju dopompować kilkakrotnie paliwo przekręcając kluczyk w pozycję 'do zapłonu'. W moim aucie staram się ponadto utrzymywać zawsze powyżej pół baku paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to przepustnicy to w październiku czyściłem cały układ dolotowy łącznie z nowym silniczkiem krokowym i uszczelką pod przepustnice.A co do tego dopompowywania paliwa to coś chyba w tym jest bo od dwóch dni przeprowadzam test z kilkukrotnym przekręcaniem kluczyka i na razie autko odpala bez problemu.Po weekendzie zacznę znowu odpalać megi normalnie i wtedy będę miał pewność że to chyba pompka siada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak kolega boban666 czyściłem niedawno przepustnicę. Próbowałem też "dopompowywać" paliwo kilkukrotnie przekręcając kluczyk, jednak to też nie pomaga. W najbliższym tygodniu czeka mnie wizyta u elektromechanika.

 

Dzisiaj sprawdzałem iskrę. Na każdym kablu była...czyli cewki można wykluczyć. Auto czeka kolejne sprawdzenie na komputerze.

Edytowane przez marek_0011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed sprawdzeniem elektryki(świece,cewka,kable,rozrusznik it.p)można jeszcze sprawdzić czy pomaga w rozruchu lekkie wciśnięcie pedału gazu, dosłownie kilka milimetrów, jeśli tak, znaczyło by, że przepustnica w momencie rozruchu nie otwiera się na czas lub otwiera się za mało. Poza tym jest cuś takiego jak kąt wyprzedzenia zapłonu, tylko nie wiem dokładnie czy w Megane I jest on regulowany i czy wpływa na zapłon. Kiedys miałem sytuacje, ze 'kopały' kable wysokiego napięcia, wymieniłem je(na Sentecha), ale nie wpłynęło to w widoczny sposób na rozruch, podobnie wymiana świec(NGK). Rozruch poprawił się natomiast po pewnym 'łopatologicznym' zabiegu rodem z auta z gaźnikiem, a mianowicie spowodałem o kilka procent większe otwarcie przepustnicy przez obrót śrubki przy przepustnicy, ok.1 obrót w lewo, jest to ok.0,5 milimetra wysokości lub nawet mniej. Mierzone na komputerze obroty po rozgrzniu ok.750, na ssaniu ok.1000-1250 w zależności od temperatury na zewnątrz. Może to komuś pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od kilku dni patent z minimalnie wciśniętym pedałem gazu przed odpaleniem działa - samochód odpala wtedy za każdym razem. Samo wyczyszczenie przepustnicy jednak nie pomaga. Czy zatem przyczyną tych kłopotów może być czujnik położenia przepustnicy? Co decyduje o poprawnym otwarciu przepustnicy podczas rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego potrzebna będzie druga osoba.

Najlepiej będzie zdjąć rury dolotowe i obserwować co się dzieje z przepustnicą przy odpalaniu.

Jeżeli nic się nie będzie działo, lub przepustnica będzie się przemieszczać w minimalnym zakresie, to może to być wina silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!