Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Coupe 1.6 8v gotujący się płyn


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu gotuje się płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym. A co w tym najdziwniejsze temperatura na wskaźniku jest w połowie skali. Wentylator wtedy się jeszcze nie załącza. Wymieniłem termostat i termowłącznik wentylatora w chłodnicy, więc to na 100% jest ok. Byłem też u mechanika który stwierdził iż uszczelka pod głowicą jest ok i nie to jest przyczyną. Co może być nie tak ? Wiem że są tam jeszcze 2 dodatkowe czujniki przy termostacie, czy może to być przyczyną? Ewentualnie jak je sprawdzić ? A może niesprawna lub zacinająca się pompa, o ile to w ogóle możliwe ?

 

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest świeży, to nie.

Gotowanie może świadczyć o tym, że pompa ma za małą wydajność, albo nie ma nadciśnienia w układzie.

Brak nadciśnienia jest najczęściej wywołany przez uszkodzony korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiłbym nieszczelność i brak właściwego ciśnienia a przez to niższą temp. wrzenia.

Edytowane przez pawelp2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od pewnego czasu gotuje się płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym. A co w tym najdziwniejsze temperatura na wskaźniku jest w połowie skali

Nie wiem jak u kolegi, ale w mojej megance jak wskaźnik jest w połowie skali to temperatura silnika ma ok. 83*C więc do wrzenia (gotowania) trochę brakuje i w tej sytuacji pozostaje tylko przedmuch do układu chłodzenia, bo w innych sytuacjach temperatura jechała by do góry. Nie musi to być przedmuchana uszczelka pod głowicą, bo wtedy "gotowanie" z upływem czasu szybko by się nasilało,ale może to być jakieś małe pęknięcie. Ja z podobnym problemem mam do czynienia od paru lat. Żeby nie mieć problemów z ubytkami płynu jeżdżę na układzie bezciśnieniowym (tak jakby niedokręcony korek) z podłączoną butelką. Opisywałem to na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc. Póki co wszystko wróciło do normy... Przynajmniej mam taką nadzieję. Zrobiłem tylko kilka krótkich tras. Nie wiem co było przyczyną...Wymieniłem pompe wody (raczej była sprawna) ale tak profilaktycznie oraz założyłem nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście zalałem nowy płyn i dobrze odpowietrzyłem układ. Na razie wszystko jest ok, temp w normie, nie wyrzuca płynu. Dziś wybieram się w dłuższą trase ok 800 km, mam nadzieje za dojądę :) i wróce :) Ciekawe czy taki banał jak korek zbiorniczka mógł być przyczyną wszystkiego ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam wszystkich jestem nowy na tym forum i szukam pomocy otóż mam problem z moim autem renault megane I sport/coupe 1.6benzyna.Po przejechaniu od 7km strasznie skacze mi skazówka temperatury wody od 3 kreski do maxa na czerwone pózniej znów opada i tak ciagle.Sprawdzalem wode termometrem i miala 50stopni a skazówka była na czerwonym.gdy odkrecilem lekko korek od zbiorniczka wyrównawczego to woda zaczela bulgotać i podnosic sie mocno do góry a weże były coraz cieplejsze i tak przez jakis czas i potem znów zaczela opadac do swojego poziomu.prosze o pomoc

 

Skoro już to raz napisałeś to po co ten drugi post, nikt Ci szybciej nie odpowie.

To jest niezgodne z Regulaminem forum. Drugi Twój post poleciał w kosmos.

Stosuj też małe i duże pl-literki tak jak się je używa w zdaniach.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Po przejechaniu od 7km strasznie skacze mi skazówka temperatury wody od 3 kreski do maxa na czerwone pózniej znów opada i tak ciagle.Sprawdzalem wode termometrem i miala 50stopni a skazówka była na czerwonym

W jakim tempie jeździ ta wskazówka (czas między 3 kreską a max) i gdzie kolega mierzył tą temperaturę termometrem?

gdy odkrecilem lekko korek od zbiorniczka wyrównawczego to woda zaczela bulgotać i podnosic sie mocno do góry a weże były coraz cieplejsze i tak przez jakis czas i potem znów zaczela opadac do swojego poziomu

Za każdym razem tak się dzieje? Jeżeli tak, to połączenie z szalejącym wskaźnikiem sugeruje przedmuch do układu chłodzenia (przyczyna - uszczelka pod głowicą, pęknięcie głowicy lub tulei cylindra, a jak jest gaz to nieszczelna instalacja gazowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak za kazdym razem nie mam w gazie auta.jak jezdzilem bez termostatu to było wszystko ok

 

Dodano: 28 lis 2011 - 21:35

mierzylem termometrem laserowym na werzu co idzie od chlodnicy ten gruby

 

Dodano: 28 lis 2011 - 21:44

woda tez sie nie gotuje nie ubywa ani nic nie mam juz pomysłów co moze być

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzylem termometrem laserowym na werzu co idzie od chlodnicy ten gruby

Jak kolega to mierzył z większej odległości, to mogą być przekłamania.

tak za kazdym razem nie mam w gazie auta.jak jezdzilem bez termostatu to było wszystko ok

Jak kolega jeździł bez termostatu, to duży obieg był stale otwarty i ewentualne pęcherzyki "powietrza" wędrowały sobie swobodnie do zbiornika wyrównawczego i przez korek na zewnątrz - nie wypierały płynu z bloku silnika i blok miał chłodzenie. Jak jest termostat, to przy zimnym silniku termostat jest zamknięty i pęcherzyki gazu nie mogą być na bieżąco usuwane z bloku i gromadząc się w nim powodują wypieranie płynu z bloku pozbając go jednocześnie płaszcza wodnego - stąd mogą być perturbacje ze wskazaniem temperatury. Najprościej byłoby przeprowadzić test na obecność CO2 w płynie, ale nie wszędzie to robią (wiem to z własnego doświadczenia), dlatego na własny użytek wymyśliłem test z butelką i opisałem go ze szczegółami na forum - chyba to jeszcze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!