Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane a auta niemieckie.


pharma1977

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś zastanawiałem się nad zakupem VW Golf albo BMW.padło na Audi A4.Po roku(intensywnej)jazdy przejrzałem koszty,spalanie i sprzedałem swoją archiwalną limuzynę.Byłem fanatykiem marki.Ale kasowo podupadłem i kolejno miałem Kangoo,Clio II i teraz Megane.I powiem wszystkim,że nie chcę już VW,BMW(*),Audi.Ze względu na wszystkie koszty.Tak naprawdę częściej reperowałem i za dużo droższe części niemieckie auta(Passata B5,Golfa III)niż te niedoceniane francuzy.

Nie gloryfikuję marki Renault,że robi bezawaryjne superbryki,bo tak nie jest,ale zdecydowanie i stanowczo stwierdzam,że na klarowny i profityczny podryw można się również skutecznie wybrać białą Meganką,tym bardziej , że to wychodzi taniej. :)

 

Mała korelacja spalania na trasie:

Skoda Octavia I z 2005 roku 1,9tdi(101 km)-ok.6,5 litra ON(super diesel w swojej klasie)

Renault Megane II z 2005 roku 1,5 dCi(105 km)-ok.4,5 litra ON.

 

jest różnica dla osoby kalkulujacej.A wiem co piszę bo Octavię miał mój ojciec i często jeździłem.

 

*(Będziesz Miał Wyyydaaatki)

Edytowane przez pharma1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o spalanie, to mam odmienne doświadczenia.

Jeździłem trochę Octavią II 1,9 TDI 105 KM i na trasie bez problemu mieści się w 5 l ON.

Kolegi teść ma Passata B6 1,9 TDI 105KM, a teściowa B5 1,9 TDI 100KM, spalanie oscyluje w obu w granicach 5,5-6,5 na trasie.

W firmie mamy sporo VW z tymi silnikami, Caddy 1,9 TDI 105 KM na trasie pali 5-7l w zależności od obciążenia, T5 około 1-1,5l więcej.

Silniki są dość głośne, ale oszczędne.

Zastanawia mnie co trzeba zrobić, żeby mieć takie spalanie, bo Octavia I jest najlżejsza i najmniejsza z wyżej wymienionych aut.

Proponuję udać się do mechanika i sprawdzić co się dzieje z autem.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem dlaczego bronisz moim zdaniem niesłusznie niemieckich marek. Jeździłem omegą przez 1.5 roku i sprzedałem ze względu na koszty. Jakby się przyjrzeć tak naprawdę wydatkom nie tylko na paliwo to diesle są strasznie drogie. Kolega podał spalanie jakie miał. Co do octavii to na pewno jest cięższa od megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu jestem obiektywny.

Mam Megane z LPG, jest OK i na Diesla raczej nie zamienię.

Jeżeli chodzi o masę, to pisałem w porównaniu do aut, które ja wymieniłem.

Nie porównuj kosztów utrzymania Omegi, do Megane, bo to nie ma sensu.

Koszty utrzymania Omegi możesz porównać do Safrane, a są one podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jeszcze jest kwestia nogi . Faktycznie Ocavia I pod moją nogą mogła palić więcej . Przyczyna - orałem nią nie z tej ziemi - bardzo szybko . Poza tym jeździł jednak częściej ktoś inny , a więc silnik był nastawiony pod kątem innego człowieka i innego stylu jazdy . Ale ogólnie moim zdaniem te diesle 1,9 z koncernu Audi są świetne . Może i najlepsze w swojej klasie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę pharma1977 , przed scenikiem miałem audi a4 1,9TDI ( 90hp motor 1Z) i muszę przyznać że z silnika byłem baardzo zadowolony , trochę mocniejsze jednostki czyli 110 konne ( afn) były już na pompowtryskach ( choć nie wszystkie ) i były już bardziej awaryjne, czułe na jakość paliwa itp. Ojciec od paru lat jeździ passatem B4 1,9TDI 90hp i nic nie musi robić, tylko wymiany eksploatacyjne. W audi jedynym minusem jaki zauważyłem to przednie aluminiowe, wielowachaczowe zawieszenie, ale w renówkach mamy tylne belki skrętne Każdy samochód sie psuje, każdy będzie wciągał inne ilości paliwa , to wszystko zależy kto i jak użytkuje i dba o auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja planuję migrację w przeciwnym kierunku, z Renault na Niemca albo Japońca. 180-konny Merc spali mi z 15l gazu na setkę, ale radość z jazdy będzie o wiele wyższa niż kulanie się 90-konną Meganką. Może i części do Merca są droższe, ale auto zadbane nie będzie się tak często psuć jak nawet bardzo zadbane Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś tylko się nie zdziwił :)

Kuzyn miał kilka Mercedesów, bo preferuje tę markę, a ostatnio rozgląda się za Jaguarem.

Prawda jest taka, że obecnie auta mają bardzo podobną trwałość, bez względu na markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

 

Nie przepadam za mercami . Ale to tylko kwestie estetyczne . Nie wiem jak z mechaniką , itd . Natomiast co do trwałości aut to się zgadzam . Przykładowo Sharan , Galaxy , Alhambra , choć to 3 różne marki i różne ceny osiągają na rynku to były robione chyba nawet do 2000 roku w tej samej fabryce w Portugalii . Inaczej - Opla Movano produkowano w GB przez Renault , a Opel wykonywał w Niemczech analogicznego dostawczaka firmowanego jako Renault .

 

mało kto wie , że samsung produkuje na Rynek azjatycki auta na licencji Renault . Natomiast Renault jest właścicielem Infinity oraz Nissana .

 

A Citroen I Peugeot to już też chyba jedno konsorcjum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Master, Opel Movano i Nissan Interstar były i są robione we Francji w Batilly (fabryka Renault).

Renault Trafic, Opel Vivaro i Nissan Primastar są robione w hiszpańskiej fabryce Nissana i angielskiej fabryce GM.

Samsung Motors należy do koncernu Renault-Nissan :)

Konstrukcjami wspólnymi Samsunga i Renault są Fluence, Koleos i Latitude.

Citroen i Peugeot to koncern PSA już od ponad 30 lat.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!