Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane a auta niemieckie.


pharma1977

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś zastanawiałem się nad zakupem VW Golf albo BMW.padło na Audi A4.Po roku(intensywnej)jazdy przejrzałem koszty,spalanie i sprzedałem swoją archiwalną limuzynę.Byłem fanatykiem marki.Ale kasowo podupadłem i kolejno miałem Kangoo,Clio II i teraz Megane.I powiem wszystkim,że nie chcę już VW,BMW(*),Audi.Ze względu na wszystkie koszty.Tak naprawdę częściej reperowałem i za dużo droższe części niemieckie auta(Passata B5,Golfa III)niż te niedoceniane francuzy.

Nie gloryfikuję marki Renault,że robi bezawaryjne superbryki,bo tak nie jest,ale zdecydowanie i stanowczo stwierdzam,że na klarowny i profityczny podryw można się również skutecznie wybrać białą Meganką,tym bardziej , że to wychodzi taniej. :)

 

Mała korelacja spalania na trasie:

Skoda Octavia I z 2005 roku 1,9tdi(101 km)-ok.6,5 litra ON(super diesel w swojej klasie)

Renault Megane II z 2005 roku 1,5 dCi(105 km)-ok.4,5 litra ON.

 

jest różnica dla osoby kalkulujacej.A wiem co piszę bo Octavię miał mój ojciec i często jeździłem.

 

*(Będziesz Miał Wyyydaaatki)

Edytowane przez pharma1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o spalanie, to mam odmienne doświadczenia.

Jeździłem trochę Octavią II 1,9 TDI 105 KM i na trasie bez problemu mieści się w 5 l ON.

Kolegi teść ma Passata B6 1,9 TDI 105KM, a teściowa B5 1,9 TDI 100KM, spalanie oscyluje w obu w granicach 5,5-6,5 na trasie.

W firmie mamy sporo VW z tymi silnikami, Caddy 1,9 TDI 105 KM na trasie pali 5-7l w zależności od obciążenia, T5 około 1-1,5l więcej.

Silniki są dość głośne, ale oszczędne.

Zastanawia mnie co trzeba zrobić, żeby mieć takie spalanie, bo Octavia I jest najlżejsza i najmniejsza z wyżej wymienionych aut.

Proponuję udać się do mechanika i sprawdzić co się dzieje z autem.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem dlaczego bronisz moim zdaniem niesłusznie niemieckich marek. Jeździłem omegą przez 1.5 roku i sprzedałem ze względu na koszty. Jakby się przyjrzeć tak naprawdę wydatkom nie tylko na paliwo to diesle są strasznie drogie. Kolega podał spalanie jakie miał. Co do octavii to na pewno jest cięższa od megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu jestem obiektywny.

Mam Megane z LPG, jest OK i na Diesla raczej nie zamienię.

Jeżeli chodzi o masę, to pisałem w porównaniu do aut, które ja wymieniłem.

Nie porównuj kosztów utrzymania Omegi, do Megane, bo to nie ma sensu.

Koszty utrzymania Omegi możesz porównać do Safrane, a są one podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jeszcze jest kwestia nogi . Faktycznie Ocavia I pod moją nogą mogła palić więcej . Przyczyna - orałem nią nie z tej ziemi - bardzo szybko . Poza tym jeździł jednak częściej ktoś inny , a więc silnik był nastawiony pod kątem innego człowieka i innego stylu jazdy . Ale ogólnie moim zdaniem te diesle 1,9 z koncernu Audi są świetne . Może i najlepsze w swojej klasie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę pharma1977 , przed scenikiem miałem audi a4 1,9TDI ( 90hp motor 1Z) i muszę przyznać że z silnika byłem baardzo zadowolony , trochę mocniejsze jednostki czyli 110 konne ( afn) były już na pompowtryskach ( choć nie wszystkie ) i były już bardziej awaryjne, czułe na jakość paliwa itp. Ojciec od paru lat jeździ passatem B4 1,9TDI 90hp i nic nie musi robić, tylko wymiany eksploatacyjne. W audi jedynym minusem jaki zauważyłem to przednie aluminiowe, wielowachaczowe zawieszenie, ale w renówkach mamy tylne belki skrętne Każdy samochód sie psuje, każdy będzie wciągał inne ilości paliwa , to wszystko zależy kto i jak użytkuje i dba o auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja planuję migrację w przeciwnym kierunku, z Renault na Niemca albo Japońca. 180-konny Merc spali mi z 15l gazu na setkę, ale radość z jazdy będzie o wiele wyższa niż kulanie się 90-konną Meganką. Może i części do Merca są droższe, ale auto zadbane nie będzie się tak często psuć jak nawet bardzo zadbane Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś tylko się nie zdziwił :)

Kuzyn miał kilka Mercedesów, bo preferuje tę markę, a ostatnio rozgląda się za Jaguarem.

Prawda jest taka, że obecnie auta mają bardzo podobną trwałość, bez względu na markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

 

Nie przepadam za mercami . Ale to tylko kwestie estetyczne . Nie wiem jak z mechaniką , itd . Natomiast co do trwałości aut to się zgadzam . Przykładowo Sharan , Galaxy , Alhambra , choć to 3 różne marki i różne ceny osiągają na rynku to były robione chyba nawet do 2000 roku w tej samej fabryce w Portugalii . Inaczej - Opla Movano produkowano w GB przez Renault , a Opel wykonywał w Niemczech analogicznego dostawczaka firmowanego jako Renault .

 

mało kto wie , że samsung produkuje na Rynek azjatycki auta na licencji Renault . Natomiast Renault jest właścicielem Infinity oraz Nissana .

 

A Citroen I Peugeot to już też chyba jedno konsorcjum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Master, Opel Movano i Nissan Interstar były i są robione we Francji w Batilly (fabryka Renault).

Renault Trafic, Opel Vivaro i Nissan Primastar są robione w hiszpańskiej fabryce Nissana i angielskiej fabryce GM.

Samsung Motors należy do koncernu Renault-Nissan :)

Konstrukcjami wspólnymi Samsunga i Renault są Fluence, Koleos i Latitude.

Citroen i Peugeot to koncern PSA już od ponad 30 lat.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!