Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawka, element do malowania?


Rekomendowane odpowiedzi

W końcu zebrałem się i postanowiłem coś z tym zrobić - tylko jak?

Na tylnym lewym błotniku pojawiło się kilka pęcherzy jak na zdjęciu, ten jest największy. Podejrzewam, że to urok "nadmuchanych" błotników.

Warsztaty nie chcą się bawić w punktowe naprawy a ja nie chcę się bawić w malowanie całego elementu - wg mnie nie ma to uzasadnienia (ma uzasadnienie ekonomiczne dla warsztatu :) - 400zł). Może jednak się mylę.

Czy takie rzeczy można naprawić punktowo we własnym zakresie? Czy ma to rację bytu na dłuższy czas? Czy raczej szukać kogoś kto będzie chciał się bawić - o ile, jak wspomniałem, ma to w ogóle jakiś sens?

post-4856-0-38457700-1305017744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MiszaElk a czy badałeś grubość lakieru na tym błotniku? Niestety wygląda to jak "ruda" wychodząca spod źle przygotowanego po "naprawie lakierniczej" elementu.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W swoim aucie sam robię zaprawki. W warsztatach chcą dużo pieniędzy a Ci którzy są tańsi to amatorzy. Ja mam taką zasadę:

"chcesz mieć dobrze zrobiony samochód.?? - to zrób go sam".

Trzeba jechać do sklepu gdzie mieszają farby i lakiery, tam do robią spreya do koloru auta, do tego lakier bezbarwny, też w spreyu i jakiś podkład też się przyda. Pasta polerska, ale nie tempo tylko jakaś bardziej profesjonalna, papier ścierny różnej grubości i do dzieła.

A jeśli chodzi o rdzę na błotnikach to jest duże prawdopodobieństwo że korozja zaczeła się z drugiej strony tzn od nadkola dłatego konserwacja, konserwacja i jeszcze raz konserwacja. "Lepiej zapobiegać niż leczyć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MiszaElk a czy badałeś grubość lakieru na tym błotniku? Niestety wygląda to jak "ruda" wychodząca spod źle przygotowanego po "naprawie lakierniczej" elementu.

 

Ty to wiesz jak pocieszyć. Na razie nie będę martwił się na zapas. Może będą mieli tam miernik to powiedzą co nieco. Wiem, że na pewno był robiony przedni błotnik ale to mnie nie martwi - plastikowe elementy mają swoje plusy.

 

Byłem i zapytałem się.

Za naprawę wszystkich uszkodzeń na zaznaczonym elemencie to ok. 120-150zł. Czas naprawy ok. 3 godz.

Zmartwiło mnie to, że te pęcherze to efekt rdzy, na oko speca. Miernika nie mają ale z tego co oglądał samochód to nie wygląda na bity. Po prostu do du..y zrobione zabezpieczenie antykorozyjne + kamienie i są tego efekty. Przy dokładnym obejrzeniu widać co kamienie robią w okolicach naklejki na rancie (tej przezroczystej):-( Niby robota na rok, dwa w najlepszym przypadku trzy i problem powróci. Niby malowanie całego elementu poza większymi kosztami nic mi nie da - problem będzie wracał jak bumerang :-(

Pewnie będę robił bo jak zostawię to za dwa lata palec na wylot przełożę :-/

post-4856-0-70726700-1305368514_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie o pocieszanie chodzi na forum tylko o pomoc. Sam kiedys próbowałem zarabiać na życie malując auta i wiem z doświadczenia, że z rdzą można się ganiać z jednego końca auta w drugi i od nowa. Kiedy to zaczynałem dobre 20 lat temu na jednym z pomalowanych aut ruda wyszła po 4 miesiącach na nowych spawach. Dlatego rzuciłem to. Ale teraz świat idzie naprzód i do zabezpieczenia pod lakier zaczęto stosować cynk. Dowiedz się może będziesz mógł zastosować ten lub podobny specyfik: http://moto.allegro.pl/podklad-cynkowy-na-cynk-motip-colormatic-i1593245448.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedź! Gdyby to była kwestia dwóch, trzech punktów to bym zrobił jak pisałeś - zakasałbym rękawy i spróbował zrobić. Może nie byłoby super ładnie ale na pewno taniej. Przy bliższych oględzinach okazało się jednak, że jest tego dużo, szczególnie na dole, nad naklejką.

Co do zastosowania specyfiku to podejrzewam, że pewnie nie zgodzą się: "wie pan, technologia nie pozwala". Chyba wewnętrznie pogodziłem się, że zaczęła się walką z rudą - nie miałem tego w Megi z '97 w tej będzie trzeba się przyzwyczaić ;(

 

 

10/06/2011

Byłem zrobiłem. W sumie wygląda nieźle, muszę tylko w tygodniu wpaść na polerkę i będzie git.

Nie trzeba być ekspertem, żeby zobaczyć, że coś było robione (na ten moment) ale zdaje mi się, że wynika to ze "świeżości" koloru. Przejadę się trochę, kilka myć i nie będzie to aż tak widoczne. Widziałem na parkingu samochód z naprawianym elementem plastikowym i po polerce całej karoserii (mocno zapuszczonej) - nie widać (ja nie widziałem) różnicy. Na późne lato przewiduję polerkę całej budy - założę się, że nie będzie widać różnicy między elementami. We wcześniejszym poście zaznaczyłem część która miała być naprawiana - różnica jest taka, że naprawkę pociągnęli do szyb.

Najważniejsze - za dwie strony zapłaciłem 250zł - myślę, że warto było.

 

Tutaj album "przed" i "po"

Edytowane przez MiszaElk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiany element malowali do szyb aby wycieniować naprawę, to jest standardowa procedura. Przy prawidłowej naprawie przejście starego i nowego koloru nie powinieneś zauważyć, różnica może być w strukturze lakieru nawierzchniowego (może zostać mniejsza lub większa "skórka pomarańczy", tak na marginesie to to też można dobrać, ale lakiernicy się w to nie bawią) dlatego taki defekt klaru niwelowany jest polerką. Niestety różnicy koloru nie zlikwidujesz polerką, można to zniwelować nieznacznie ale na duży efekt bym nie liczył. Swoją drogą to dużo nie zapłaciłeś...

Co do naprawy punktowej metodą "spray", spraye są dla graficiarzy a nie do malowania samochodów. Sorry ale takim czymś to można malować auta warte 2-3 tyś, a nie fury za 20-30 tysi. Skoro stać Cię na takie auto to te 300-400zł można wydać na porządną naprawę lakierniczą, ale to jest tylko moja subiektywna opinia więc możecie się z nią nie zgadzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony zrobili do szyby z drugiej zaznaczony wcześniej element. Z tej strony gdzie naprawka była mniejsza praktycznie nie widać, że ktoś coś gmerał. Tam gdzie robione było do szyb widać bardziej ale to jest wg mnie efekt spolerowanego lakieru który sąsiaduje z drzwiami - drzwi są bardziej matowe i kolor bardziej spłowiały. Elementy które z oryginalnym lakierem które były "cieniowane" polerką są praktycznie identyczne. Struktura lakieru wg mnie identyczna. Zastrzegam, że nie jestem fachurą o lakierowania i to co dla mnie jest dobrze zrobione dla szpenia może okazać się "takie se" ;-) Ja generalnie jestem zadowolony. Tym bardziej, że jak lakierowałbym całe elementy nie mam gwarancji, że byłoby to lepiej zrobione. Po co w takim razie mam wydawać 400zł na lakierowanie elementu z jednej strony jak mogę wydać 250zł za dwie strony <piwko>

Edytowane przez MiszaElk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!