Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód sam się przełącza z gazu na benzynę na biegu jałowym.


cyklop51

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Jestem tutaj nowy i mam problem z megane 2001 1,4 16 v otóż auto samoczynie przełącza się z gazu na benzynę na biegu jałowym, tak samo bywa czasmi przy jeżdzie autem jest krótkie szarpnięcie i zapalją się na ktrótki moment kontrolki stop i kontrolka stop z silniczkiem czerowna. Podczas sprawdznia błędow na komputerze wyskoczył błąd uszkodzenia grzałki sonady lambda przed katalizatorem . Wymieniłem na nową na firmową Boscha i ten sam błąd wyskoczył ite same obajway co wyżej. Sprawdziłem sondę jest sprawna. Tak samo dochodzi sygnał z komputera auta do sondy. Sprawdzałem kable od sondy do komputera są całe. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem? Zapomniałem dodać ze jeżdziłem na beznyznie i nie ma tego efektu szarpnięcia i ze zapalją się kontrolki o których pisałem wcześneij . Natomaist kontrolka check pmarańczowa pali sie cały czas i czasmi gaśnie. Gdzie szukać rozwiążania problemu koledzy ? Czy auto może być to winna czujnika położenia wału ze przez moment traci sygnał i nie podaje do komputera auta?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawno wymieniałeś zestaw filtrów instalacji gazowej. A może gdzieś jest luźny przewód, może od bezpiecznika. Mnie kiedyś (jeszcze w oplu, instalacja zwykła, nie sekwencja), wyłączał się gaz i musiałem jeździć na benzynie, okazało się, że na gwarancyjnym przeglądzie (wymiana filterków), instalator za mocno skręcił elektrozwór i kiedy dostawał ciepła po prostu się rozszczelniał (czy jakoś inaczej to zwał) - tracił przewodność prądu, kiedy ostygł wszystko wracało do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać ze jeżdziłem na beznyznie i nie ma tego efektu szarpnięcia i ze zapalją się kontrolki o których pisałem wcześneij .

Ekhm.... czemu jeszcze nie pojechałeś do gazownika ?

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumaty gaziarz potrzebny, bo to wygląda jak kompletne rozstrojenie przez szwankująca instalację gazową.

Najciekawszy jest ten cały czas palący cię check, ale to bez kumatego fachowca niewiele się wymyśli.

 

ps. Ten gazownik to nie przypadkiem fachman z Instalatorów 9 ? Bo jak przeczytałem tekst, że winne wszystko tylko nie gaz to od razu ten partacz mi się przypomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny kazał szukać w elektryce taki specjalista z niego.

 

W sumie dobrze mówi. W moim przypadku (co prawda w skodzie) było podobnie. Wymieniłem kilka centralek i nic, gaz się właczał i wyłaczał w najmniej oczekiwanych momentach. Aż w końcu wymieniłem listwę zapłonową i się uspokoiło. Także kolego proponuję poszukać np w cewkach. Wystarczy, że któraś zaczyna "świrować" i możesz mieć taki efekt. Najlepeij podmień na próbę z innego auta i zobaczysz jaki to da efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOBRY gaziarz bez problemu potrafił by zdiagnozować padającą sondę, tak samo cewki czy świece.

na grzałkę sondy idzie 15,5 volta.

Teraz to faktycznie można by się zacząć zastanawiać nad elektryką, bo ciut za wysokie to napięcie.

Alternator aby sprawny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator daje napięcie ładowania 13,8 do 14 volt więc w porządku jest.

 

Sprawdziłem jeszcze raz napięcie na wyjściu do grzałki sondy i skacze od 15,5 do 17 . Powinno być max 12 v i doszedł następny objaw zaczyna się dusić przy lekkim dodaniu gazu i potrafi zgaśnać po lekkim dodaniu gazu. Diabli go wiedzą co mu jest i gdzie szukać przyczyny .

 

Check jak się palił tak się pali.

 

Cewki spradzone i też sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag 300 i bebechy Tomasetto (podaj nazwę zakładu chociaż na PW, bo chyba kojarzę kto mógł zakładać) ?

Wal do gazownika niech podłącza komputer i podczas jazdy wszystko wyjdzie (minimum 30 min).

Kolega miał podobne objawy i okazało się, że była wadliwa wiązka do Staga, a gazownik się zapierał, ze z autem coś nie tak.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Problem rozwiązany. Czujnik położenia wału i po problemie.

 

Dodano: 13 lip 2012 - 15:02

Witam ponownie.

Problem leżał w świecach po ich wymianie problem się rozwiązał dopiero w tym roku a zaczął się również przy wymianie na nowe. Tak, więc od świec też mogą dziać się cuda niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!