Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód sam się przełącza z gazu na benzynę na biegu jałowym.


cyklop51

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Jestem tutaj nowy i mam problem z megane 2001 1,4 16 v otóż auto samoczynie przełącza się z gazu na benzynę na biegu jałowym, tak samo bywa czasmi przy jeżdzie autem jest krótkie szarpnięcie i zapalją się na ktrótki moment kontrolki stop i kontrolka stop z silniczkiem czerowna. Podczas sprawdznia błędow na komputerze wyskoczył błąd uszkodzenia grzałki sonady lambda przed katalizatorem . Wymieniłem na nową na firmową Boscha i ten sam błąd wyskoczył ite same obajway co wyżej. Sprawdziłem sondę jest sprawna. Tak samo dochodzi sygnał z komputera auta do sondy. Sprawdzałem kable od sondy do komputera są całe. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem? Zapomniałem dodać ze jeżdziłem na beznyznie i nie ma tego efektu szarpnięcia i ze zapalją się kontrolki o których pisałem wcześneij . Natomaist kontrolka check pmarańczowa pali sie cały czas i czasmi gaśnie. Gdzie szukać rozwiążania problemu koledzy ? Czy auto może być to winna czujnika położenia wału ze przez moment traci sygnał i nie podaje do komputera auta?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dawno wymieniałeś zestaw filtrów instalacji gazowej. A może gdzieś jest luźny przewód, może od bezpiecznika. Mnie kiedyś (jeszcze w oplu, instalacja zwykła, nie sekwencja), wyłączał się gaz i musiałem jeździć na benzynie, okazało się, że na gwarancyjnym przeglądzie (wymiana filterków), instalator za mocno skręcił elektrozwór i kiedy dostawał ciepła po prostu się rozszczelniał (czy jakoś inaczej to zwał) - tracił przewodność prądu, kiedy ostygł wszystko wracało do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać ze jeżdziłem na beznyznie i nie ma tego efektu szarpnięcia i ze zapalją się kontrolki o których pisałem wcześneij .

Ekhm.... czemu jeszcze nie pojechałeś do gazownika ?

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumaty gaziarz potrzebny, bo to wygląda jak kompletne rozstrojenie przez szwankująca instalację gazową.

Najciekawszy jest ten cały czas palący cię check, ale to bez kumatego fachowca niewiele się wymyśli.

 

ps. Ten gazownik to nie przypadkiem fachman z Instalatorów 9 ? Bo jak przeczytałem tekst, że winne wszystko tylko nie gaz to od razu ten partacz mi się przypomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny kazał szukać w elektryce taki specjalista z niego.

 

W sumie dobrze mówi. W moim przypadku (co prawda w skodzie) było podobnie. Wymieniłem kilka centralek i nic, gaz się właczał i wyłaczał w najmniej oczekiwanych momentach. Aż w końcu wymieniłem listwę zapłonową i się uspokoiło. Także kolego proponuję poszukać np w cewkach. Wystarczy, że któraś zaczyna "świrować" i możesz mieć taki efekt. Najlepeij podmień na próbę z innego auta i zobaczysz jaki to da efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOBRY gaziarz bez problemu potrafił by zdiagnozować padającą sondę, tak samo cewki czy świece.

na grzałkę sondy idzie 15,5 volta.

Teraz to faktycznie można by się zacząć zastanawiać nad elektryką, bo ciut za wysokie to napięcie.

Alternator aby sprawny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator daje napięcie ładowania 13,8 do 14 volt więc w porządku jest.

 

Sprawdziłem jeszcze raz napięcie na wyjściu do grzałki sondy i skacze od 15,5 do 17 . Powinno być max 12 v i doszedł następny objaw zaczyna się dusić przy lekkim dodaniu gazu i potrafi zgaśnać po lekkim dodaniu gazu. Diabli go wiedzą co mu jest i gdzie szukać przyczyny .

 

Check jak się palił tak się pali.

 

Cewki spradzone i też sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag 300 i bebechy Tomasetto (podaj nazwę zakładu chociaż na PW, bo chyba kojarzę kto mógł zakładać) ?

Wal do gazownika niech podłącza komputer i podczas jazdy wszystko wyjdzie (minimum 30 min).

Kolega miał podobne objawy i okazało się, że była wadliwa wiązka do Staga, a gazownik się zapierał, ze z autem coś nie tak.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Problem rozwiązany. Czujnik położenia wału i po problemie.

 

Dodano: 13 lip 2012 - 15:02

Witam ponownie.

Problem leżał w świecach po ich wymianie problem się rozwiązał dopiero w tym roku a zaczął się również przy wymianie na nowe. Tak, więc od świec też mogą dziać się cuda niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!