Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

głośniejsza praca silnika


horacy

Rekomendowane odpowiedzi

witam , jak w temacie od pewnego czasu słychać głośniejszy dźwięk silnika (rytmiczne klekotanie na wolniejszych obrotach, na wyższych już nie jest słyszalny)dochodzący bardziej z lewej strony od rozrządu. Wysyłam dźwięk w załączniku , może ktoś miał podobny i pomoże w diagnozie. silnik 1,9dci 88kw

Nagranie008.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- byłem dzisiaj u mechanika i po badaniu organoleptycznym potwierdził słowa arni88, do wymiany jest koło pasowe na wale . Powiedział że może załatwić mi zamiennik dobrej firmy za 350zł. Pytanie do was czy brać zamiennik(ktoś pisał na forum ,że zamienniki są do kitu), czy szukać jakiejś oryginalnej używki w rozsądnej cenie?

Jeszcze jedno pytanie,za wymianę chciałbym sie sam wziąść ale jak mam odkręcić koło(tzn. jak zablokować by nie obracał się wał przy odkręcaniu koła)

Edytowane przez horacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogo jak cholera.. 350, ja za oryginał corteco płaciłem 220zł w serwisie 1000 :)

tu kupowałem zadzwoń.

http://frauto.pl/index.php

ogłaszają się też na allegro.

http://allegro.pl/sklep/6468225_frauto?shop_id=6468225

 

A co do odkręcenia to ,tak jak wyżej bieg i hamulec ale lepiej nożny...

Edytowane przez arni88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem na tych stronach co podałeś , ale pogrzebałem dalej i znalazłem na tej:

http://www.czescidoaut.pl/sklep/COC-80001093-KOLO-PASOWE-RENAULT-MEGANE-1.9-DCI-,5~COC+80001093.htm

myślę że za niższą cenę już nic nie znajdę.Dzięki za podpowiedź,jeszcze napisz mi arni88 jak długo jeździsz z tym kołem firmy corteco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe zmienione i mam nadzieję że nowe trochę pochula , diagnoza w 100% trafna :) ,odgłos silnika stał się znowu przyjemny dla ucha :) Stare koło po zdemontowaniu po prostu było w dwóch częściach.Cała przyjemność to koszt 265zł.(koło CORTECO 215 + 50 robocizna).

arni88 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie: Czy na "badaniu" u mechanika było widać gołym okiem, że pasek "lata" na boki? U mnie jest ten sam objaw co u Ciebie i mechanik twierdzi, że to nie koło, ponieważ powinien pasek latać na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mechanik odkrecił prawe koło, potem zdjął nadkole i próbował poruszać kołem pasowym na boki- później kazał mi włączyć silnik i wsłuchał się w dzwięk przy samym kole pasowym.Pasek chodził równiutko i nie było żadnych oznak oprócz głośnej pracy , a pomimo to gdy później zdemontował koło to ono poprostu się rozlazło.Myślę że Twoim przypadku może być podobnie.

 

 

 

Dodano: 21 sie 2011 - 21:12

mineły nie całe trzy miesiące i szlak trafił nowe koło CORTECO. Oddałem je do sklepu na reklamację .W sklepie powiedzieli ,że więcej jest takich co reklamują te koła bo ponoć jakaś partia została wypuszczona na rynek wadliwa. Zwrot gotówki i szukam drugiego koła(może używka oryginalna)tym razem na pewno nie CORTECO.

Edytowane przez horacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Podczas wymiany rozrządu ściągałem to koło i ono po odkręceniu rozeszło się na 2 części. Wewnętrzna-masywna i zewnętrzna lekka z bieżnią dla paska wieloklinowego. Czy tak ma być? Żadnych niepokojących objawów nie mam, silnik pracuje cicho i miarowo, żadnych dodatkowych odgłosów, urządzenia napędzane paskiem działają prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Nie rozumiem tych udogodnień w tym silniku dlaczego nie można założyć jednolitego koła jak robiono to do tej pory , tak samo w alternatorze.

Myślę że tokarz zrobiłby to bez kłopotu , jak myślicie?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Witam panowie dopadła mnie podobna dolegliwość powiedzcie mi czy podczas jazdy też słychać głośniejszą pracę w pewnym zakresie oprotów np 1800-2500 potem już nie bo silnik zagłusza?? Drugie pytanie czy zdjecia paska osprzetu da coś do diagnozy ?? np koło nie bedzie mieć obciązenia i klekot zniknie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!