Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup Megane GT


Sizarrio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mój pierwszy post, więc dzień dobry wszystkim.

 

Przymierzamy się do zakupu auta rodzinnego i padło na:

1. Nowy Megane III GT dynamique (benzyna)

2. Nowy Opel Astra IV SportsTourer (benzyna)

3. Używany Seat Altea XL (diesel)

Ostatni wybór coraz mocniej się oddala ze względu na jednostke napędową 2,0 140KM, która uchodzi delikatnie rzecz ujmując za mocno awaryjną.

 

Po ostatniej wizycie u dealera i przejażdżce Megane, coraz bardziej skłaniamy się do Renault, tylko nie wiem który silnik 1,6 110 czy 1,4 130? W chwili obecnej jeżdżę fabią 64km, więc właściwie jeden czy drugi wybór to praktycznie podwojenie dostępnej mocy - szaleństwo .... a różnica w cenie 4 tys.

 

Który z silników polecacie? Jak megane sprawuje się pod względem awaryjności? z diesla po zasięgnięciu opinii paru mechaników zrezygnowałem. Roczny przelot ok. 30tyskm.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Osobiście bym spróbował ten Tce 1,4-więcej koników, większy zapas na drodze. Sam mam 1,6 110 km i teraz wziąłbym 1,4, chociaż to też mi starcza. Przesiadłem się praktycznie z Clio II 1,2 8v 56km i Ceeda 1,4 109km. Co do awaryjności to zapytaj tych co mają 1,4 ale widzę, ze większych problemów nie mają ( może to kwestia przebiegów).

 

jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 Tce jest super elastyczny. W trasie śmiga się tym naprawdę super bezstresowo. Tylko spalanie pozostawia wiele do życzenia.

Śmigałem swojego czasu Stilo z silnikiem 1.8 (podobne gabaryty autka i moc silnika) i palił przynajmniej litr mniej. Jak dla mnie idea downsizingu w tym przypadku jest wielkim znakiem zapytania.

 

Co do Altei:

Przed "reniami" miałem Toledo (w zasadzie to samo co Altea tylko tył trochę inny). Moje obserwacje:

- jakoś wykończenia seata w porównaniu do Meganki to przepaść na korzyść Meganki

- fotele zdecydowanie wygodniejsze niż w Renault (szczególnie w długiej trasie)

- skrzynia biegów zdecydowanie lepsza/precyzyjniejsza niż w Renault - nawet po kilku latach eksploatacji

- zawieszenie moim zdaniem lepsze niż w Megance, jakoś lepiej czułem samochód w dynamicznie pokonywanych zakrętach

Co do silnika 2.0 to nie wiem nic. Miałem 1.6 w benzynie i było OK. Przesiadłem się do niego z Peugeota 206 1.1 (dumne 60 KM) i wydawało mi się że to rakieta, jednak po jakimś czasie zaczął mi doskwierać brak elastyczności. Dużo jeżdżę w długie trasy i niestety 1.6 jest słaby i ciężko się wyprzedza kawalkady TIR'ów. 1.4 Tce zdecydowanie lepiej się sprawdzi. Ciągnie od samego dołu.

Edytowane przez bkoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,6 i oprócz tego ze pierwsze biegi trochę krótkie jestem zadowolony. Średnie spalanie 7,2l/100km ale na razie staram się nie przekraczać 3000obr/min. Trochę obawiałem się 1,4 ze względu na spalanie, turbinę i wyciskanie z malutkiego silnika dużej mocy. Może niesłusznie ale o tym wypowiedzą się jego posiadacze ale najlepiej tacy z przebiegiem min. 100 00 km. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to 1.4 Tce nie ma nawet 100 KM z litra więc nie powiedziłbym, że jest jakoś przesadnie wyżyłowany.

Poza tym czytając to forum to wygląda na ro że najwięcej problemów z Megi III mają właściciele silników 1.6.

Ja swoim przelatałem do tej pory kilka tyś km i poza spalaniem nie mam najmniejszych zastrzeżeń.

Spalanie w trasie wychodzi mi około 7.5 ltr / 100 km przy spokojnej jeździe, uważam że jak na taką pojemność to jest to o jakiś litr za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie podobną ilością paliwa zadowala się Passat 1,8T.

Przy normalnej jeździe Octavia 1,8 TSI zadowala się niecałymi 7l/100km na trasie.

Jesteś niestety kolejną osobą, która potwierdza, że ten silnik jest zbyt paliwożerny.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim. Różnica w spalaniu między 6 a 7 do zaakceptowania, może rzeczywiście dużo (aktualnie moja fabioza przy dobrym dawkowaniu gazem spala ok. 5,5l/100), ale za cenę elastyczności - why not :). Najprawdopodobniej skończy się jednak na 1,6. Wersja dynamique+esp+czujniki parkowania - ok. 66tysi. Widzę jeszcze miejsce na małe targi, pytanie czy dealer ma taką samą perspektywę :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia Tour Combi 1,6 + LPG z prawie wszystkimi dostępnymi do niej dodatkami (łącznie z grzanymi fotelami, esp, alufelgami etc.) po lekkich negocjacjach pewnie się uda zejść poniżej 65 tyś zł.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skodzie aktualnie na auto czeka się ponad pół roku, na placach nie ma już nic, a używane u dealera roczne auta wyglądają jakby latały wewnątrz tornada. Pierwszy raz z megane miałem do czynienia z w szkole bezpiecznej jazdy Renault i byłem pozytywnie zaskoczony wykonaniem. Znajomi mają R w benzynie i auta są bezproblemowe.

Jeżeli Octavię to jedynie od wersji ambient w górę, a przy moich oczekiwaniach to cena oscyluje w okolicach 80 tysi, trochu za dużo. Moim skromnym zdaniem 1,6 102km trochę mało jak na tak duże auto jak Octavia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim przelatałem do tej pory kilka tyś km i poza spalaniem nie mam najmniejszych zastrzeżeń.

Spalanie w trasie wychodzi mi około 7.5 ltr / 100 km przy spokojnej jeździe, uważam że jak na taką pojemność to jest to o jakiś litr za dużo.

To wyzeruj kompa i spalanie, auto po 2 miesiącach jazdy i wtedy stanie licznika koło 7000 było wyzerowane, bo akurat na weekend majowy wybieraliśmy się na mazury.

na trasie 500 km spalanie było około 7,2 l z tym że, gdzie jechałem do 100km/h to było 6,7 l (pierwsze 200km), a jak zaczęły się ekspresówki i trochę lepsze drogi to leciałem i 150-160 km/h momentami.

W czasie powrotu prędkości podobne, zeszło na 1000km do 7,1 l.

 

Teraz na liczniku jest koło 10 tys. km, jazda po mieście/trasy 50/50 spalanie 7.4 l :)

Tak jak w poprzedniej Corolli 1.6, której nie można porównywać jesli chodzi o elastyczność :)

Edytowane przez lo0ol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompa zeruję w zasadzie po każdym tankowaniu. Często latam na trasie Zamość-Słupsk-Zamość (jakieś 740 km w jedną stronę). Tankuję zawsze w Zamościu do pełna przed wyjazdem a potem gdzieś w okolicach Gdańska. Spalanie wg kompa 7.7, wg obliczeń ręcznych 7.4. Przez okres docierania wychodziło mi spalanie w okolicach 8 ltr. Teraz mam jakieś 0.5 ltr mniej. W trasie latam na tempomacie właśnie w okolicach 100 km/h.

Udało mi się raz zejść ze spalaniem poniżej 7 ltr (trasa Zamość-Lublin-Zamość) ale wtedy prędkości max do 90 km/h i w zasadzie głaskałem pedał gazu.

Przy normalnej jeździe i normalnym wyprzedzaniu spalanie mam zawsze powyżej 7. Na autostradzie przy stałej prędkości 140 km/h spalanie komp pokazał na 8 z małym haczykiem.

Mam wrażenie że ten silnik pali mniej jak turbo ledwo chodzi (czyli poniżej 2000 obr/min). W momencie w którym turbina zaczyna dmuchać można autko katować a spalanie i tak jakoś znacząco nie wzrasta i trzyma się na poziomie 7.5 - 8.5 ltr.

 

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale autko od nowości zalewam tylko paliwem 98 typu Verva, Dynamic i inne tego typu wynalazki.

Edytowane przez bkoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem 1,6 102km trochę mało jak na tak duże auto jak Octavia.

Jeździłem Meganką 1,6 16V 110KM i Octavią z LPG.

W dynamice praktycznie nie ma różnicy.

Jeżeli chodzi o wielkość, to auta są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.4 TCe. Jak dla mnie dynamika bdb. Silnik ciągnie już od niskich obrotów, świetna elastyczność, ale faktycznie... spalanie trochę duże. Cóż coś za coś. Jak na razie bez awarii i mam nadzieję, że tak zostanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!