Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V LPG często przerywa na LPG/na paliwie nierówno pracuje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam taki problem, diagnosta stwierdził błąd- ...brak zęba- że to niby jest jakiś czujnik położenia wału czy wałka. Objawy takie, przy przyspieszaniu na paliwie jeszcze na niskich obrotach silnik dość mocno faluje- nie równo ciągnie- przy szybszej jeździe jest już ok., na gazie często- szczególnie na skrzyżowaniach, też niskie obroty- przerywa i nie potrafi wejść na obroty, muszę wtedy znów trochę przejechać na paliwie i przełączyć na gaz później. Dzieje się to dość często- kilka razy podczas jazdy, szczególnie w warunkach miejskich, na trasie przy jednostajnej jeździe rzadziej.

Ktoś może mi to wyjaśnić konkretnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjąłem i trochę przeczyściłem, ale część nie była jakoś specjalnie zaolejona; była czysta i sucha. nic to niestety nie zmieniło.

zastanawiam się czy oddać samochód do specjalisty czy po prostu wymienić i potem jechać skasować ten błąd na kompie; do tego jakiej firmy kupić ten czujnik, bo ceny zaczynają się od 30zł... teraz jest oryginalnie siemens.

aha przy okazji wyskoczył mi taki błąd, że same zamykają mi się zamki w aucie. zapalam auto jadę i zamki klap, znów otworze a one znów klap:) może to przypadek a może to z tym związane, czy to jest też błąd do skasowania czy coś się pomaściło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zamków, to masz włączoną funkcję anty napad - po przekroczeniu określonej prędkości chyba 8 km/h zamki się automatycznie ryglują.Włącza i wyłącza się to przyciskiem od centralnego na desce rozdzielczej, nacisnąć i przytrzymać aż usłyszysz piknięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jak już to miałeś w ręku trzeba było sprawdzić rezystancje czujnika, powinna wynosić około 240 Ohm.

po prostu wymienić i potem jechać skasować ten błąd na kompie

Nie trzeba, sam się skasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczę jak z tymi zamkami.

a co do czujnika to właśnie po to go wyciągnąłem żeby zmierzyć, ale kolega w pracy właśnie w tym dniu nie wziął swojego ekwipunku elektronika:( ale powiedział, że pomiar może wyjść dobry, a w pracy czujnik może dopiero fiksować. wymontuje jeszcze raz i zobacze.

 

czujnik położenia wału ma 239 Ohm- czyli ok. ale słyszałem że on odpowiada za samo szczytywanie położenia wału przy odpalaniu, i że jest jeszcze jeden czujnik gdzieś w głowicy? czy ktoś coś wie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Kolego mam ten sam problem co ty brakuje jednego zęba od tego się właściwie zaczęło. Potem wyskoczył błąd sondy przed katalizatorem tzn. uszkodzona grzałka. Wymieniona na nową i to samo. Później padła cewka. I zaczął mieć lekki skok obrotów. Na clipie wyskakują błędy na cewkach, sondzie, przepustnicy, pochłaniaczu oparów spalin w różniej konfiguracji. Samochód normalnie zapala za pierwszym razem ale przy dodawaniu gazu zaczyna szarpać bez względu czy lpg czy beznyna i zapalają się kontrolki stop i z czerwonym silniczkiem stop .

Wszystkie przewody sprawdzone nie przetarte, zwarcie nigdzie się nie robi bo nie lecą bezpieczniki , samochód jak stał tydzień bez odpalania to akumulator się nie rozładował. Jakby przewód miał gdzieś przebicie to po tygodniu akumulator by padł. Jest tylko jedyne rozwiązanie wymiana ecu . Ja też założyłem nowy czujnik położenia wału i to było samo. U mnie wszystkie objawy występowały stopniowo. Tylko wymiana komputera może pomódź nic więcej i obawiam się ze u ciebie też tak może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dowiedziałem się wstępnie od mechanika, że to jest normalny problem w silnikach 16V z kołem zmiennej fazy rozrządu- kiedy lekko zluzuje się pasek rozrządu, np. po wymianie lub po jakimś czasie. 4 lipca oddaje do naprawy, zobaczymy.

 

Dowiedziałem się wstępnie od mechanika, że to jest normalny problem w silnikach 16V z kołem zmiennej fazy rozrządu- kiedy lekko zluzuje się pasek rozrządu, np. po wymianie lub po jakimś czasie. 4 lipca oddaje do naprawy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału ma 239 Ohm- czyli ok. ale słyszałem że on odpowiada za samo szczytywanie położenia wału przy odpalaniu, i że jest jeszcze jeden czujnik gdzieś w głowicy? czy ktoś coś wie na ten temat?

Nie tylko, w trakcie jazdy też steruje momentem "odpalenia" świec.

W silnikach z Twojego rocznika nie ma czujnika górnego położenia. Jeżeli by był to szukaj czujnika pomiędzy korkiem wlewu oleju nad 1 cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!