Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC II Turbina


Dar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po wymianie uszkodzonej turbiny pojawił się dołek (w właściwie "kanion") w pracy turbiny. Generalnie poprzednia też nie pracowała rewelacyjnie (mam porównanie bo w Rodzinie jest w sumie 3 szt SCENIC-a z tym samym silnikiem ;-D), ale przynajmniej działała. Miałem podejrzenie, nie do końca prawidłowo zachowywał się układ podciśnienia - ze zbiornika podciśnienia, przy wyłączeniu silnika, wydobywają się dziwne "popierdywania" ;-). W załączniku do obejrzenia jest kilka parametrów jakie udało się pomierzyć w SCENICU oraz porównanie z innym Scenice-m, który pracuje OK. Pomiary były robione na podobnym odcinku drogi , kierowca również miał równie 'ciężką ' nogę w obydwóch przypadkach. ;-D

Turbina załącza się z 2-3 sek. opóźnieniem i samochód generalnie jest "mułem".

Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tego typu przypadkami to proszę o pomoc.

 

W omówionym poprzednio przypadku jest jeszcze jeden problem - zawór ERG. Mam wrażenie, że się przywiesza co jakiś czas. Został wymieniony na inny używany ale efekt był mizerny - okazało się, że używka jest jeszcze gorsza ... ;-P.

110527122335.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Witam, co za program udostepnia w tak czytelny sposób dane podczas obciążenia ?

Z wykresu widać że turbo słabo pompuje, nie trzyma cisnienia. Albo egr pcha spaliny w dolot, przez co turbo nie jest w stanie utrzymac zadanych wartości, albo masz gdzies dziure przez co turbo pompuje w kosmos.

Pomin elektrozawór ktory steruje turbo, laczac 2 przewody podcisnieniowe bezposrednio ze sobą ( wtyczka w elektrozawor ma byc wpieta). Nie krec silnika ponad 3k obr/min poniewaz zadaniem elektrozaworu jest m. in. upuszczenie cisnienia gdy jest zbyt duze.

pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką turbinę posiadasz ?

Czy po awarii zostały wyczyszczone doloty i sprawdzony katalizator?

Co do podcisnienia to steruje on WG na turbinie i jak pamiętam w tej konstrukcji WG zmienia położenie przy wyłączonym silniku jak i przy zapalaniu (jeszcze tam dochodzi temperatura) po to żeby łopatki kierujące spaliny lub klapa przekierowująca się nie zapiekła.

Poniżej jak się sprawdza WG przy turbinie ze stałą geometrią

mieszekturbinaxps1.jpg

 

Co do zmiennej gdzieś miałem ale nie mogę żnależć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co za program udostepnia w tak czytelny sposób dane podczas obciążenia ?

Dane zostały zarejestrowane przy pomocy podpiętego do samochodu modułu Clip.

 

 

Co do zaworu ERG to został on wymieniony na nowy, ale efekt jest nawet jakby gorszy. Samochód jest dramatycznie słaby. Z tym przywieszającym się zaworem silnik jest mocniejszy. Hmmm dziwy .. ;-)

 

Czy po awarii zostały wyczyszczone doloty i sprawdzony katalizator?

 

Po awarii katalizator zawalony był olejem. Mało tego w całym wydechu był olej. Po przejechaniu około 5-10 km z "białym ogonem" olej wypalił się z katalizatora i kolor spalin wrócił do normy.

 

Jeszcze jedno spostrzeżenie: Turbina, która uległa uszkodzeniu była używana, ale była w naprawdę dobrym stanie, sprawdzona, bez luzów. Po uszkodzeniu w momencie oględzin miała zapieczoną zmienną geometrię. Wyglądało to tak jakby przez dłuższy czas była zapieczona ...

 

Mam nadzieję, że nowa turbinę nie spotka podobny los ...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!