Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC II Turbina


Dar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po wymianie uszkodzonej turbiny pojawił się dołek (w właściwie "kanion") w pracy turbiny. Generalnie poprzednia też nie pracowała rewelacyjnie (mam porównanie bo w Rodzinie jest w sumie 3 szt SCENIC-a z tym samym silnikiem ;-D), ale przynajmniej działała. Miałem podejrzenie, nie do końca prawidłowo zachowywał się układ podciśnienia - ze zbiornika podciśnienia, przy wyłączeniu silnika, wydobywają się dziwne "popierdywania" ;-). W załączniku do obejrzenia jest kilka parametrów jakie udało się pomierzyć w SCENICU oraz porównanie z innym Scenice-m, który pracuje OK. Pomiary były robione na podobnym odcinku drogi , kierowca również miał równie 'ciężką ' nogę w obydwóch przypadkach. ;-D

Turbina załącza się z 2-3 sek. opóźnieniem i samochód generalnie jest "mułem".

Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tego typu przypadkami to proszę o pomoc.

 

W omówionym poprzednio przypadku jest jeszcze jeden problem - zawór ERG. Mam wrażenie, że się przywiesza co jakiś czas. Został wymieniony na inny używany ale efekt był mizerny - okazało się, że używka jest jeszcze gorsza ... ;-P.

110527122335.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTOWANIE

Witam, co za program udostepnia w tak czytelny sposób dane podczas obciążenia ?

Z wykresu widać że turbo słabo pompuje, nie trzyma cisnienia. Albo egr pcha spaliny w dolot, przez co turbo nie jest w stanie utrzymac zadanych wartości, albo masz gdzies dziure przez co turbo pompuje w kosmos.

Pomin elektrozawór ktory steruje turbo, laczac 2 przewody podcisnieniowe bezposrednio ze sobą ( wtyczka w elektrozawor ma byc wpieta). Nie krec silnika ponad 3k obr/min poniewaz zadaniem elektrozaworu jest m. in. upuszczenie cisnienia gdy jest zbyt duze.

pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką turbinę posiadasz ?

Czy po awarii zostały wyczyszczone doloty i sprawdzony katalizator?

Co do podcisnienia to steruje on WG na turbinie i jak pamiętam w tej konstrukcji WG zmienia położenie przy wyłączonym silniku jak i przy zapalaniu (jeszcze tam dochodzi temperatura) po to żeby łopatki kierujące spaliny lub klapa przekierowująca się nie zapiekła.

Poniżej jak się sprawdza WG przy turbinie ze stałą geometrią

mieszekturbinaxps1.jpg

 

Co do zmiennej gdzieś miałem ale nie mogę żnależć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co za program udostepnia w tak czytelny sposób dane podczas obciążenia ?

Dane zostały zarejestrowane przy pomocy podpiętego do samochodu modułu Clip.

 

 

Co do zaworu ERG to został on wymieniony na nowy, ale efekt jest nawet jakby gorszy. Samochód jest dramatycznie słaby. Z tym przywieszającym się zaworem silnik jest mocniejszy. Hmmm dziwy .. ;-)

 

Czy po awarii zostały wyczyszczone doloty i sprawdzony katalizator?

 

Po awarii katalizator zawalony był olejem. Mało tego w całym wydechu był olej. Po przejechaniu około 5-10 km z "białym ogonem" olej wypalił się z katalizatora i kolor spalin wrócił do normy.

 

Jeszcze jedno spostrzeżenie: Turbina, która uległa uszkodzeniu była używana, ale była w naprawdę dobrym stanie, sprawdzona, bez luzów. Po uszkodzeniu w momencie oględzin miała zapieczoną zmienną geometrię. Wyglądało to tak jakby przez dłuższy czas była zapieczona ...

 

Mam nadzieję, że nowa turbinę nie spotka podobny los ...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!