Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[megane I phII ] raz zapala, a raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam taki problem. Zakupiłem megane kombi 1,6 16V z LPG

Auto zapala 10 raza, a 11 ni..uja. :) Kręci aż miło ale nie zapala.

Sprawdziłem wszystkie czujniki tzn. rozpiąłem, WD40 i spiąłem. Auto jeździ bez problemu ( jak jeździ ).

Zauważyłem, że chyba lepiej mu idzie jak LPG odłączam.

Sprawdzałem auto pod komputerem na biegu jałowym i pokazał dwa nieskasowane błędy ( czujnik wału i chyba temp. ) - oba wykasowane.

W aucie zmieniłem wszystkie filtry, lada moment zmienię filtr paliwa i świece.

W aucie są oryginalne Denso - wszystkie cztery :)

 

Może ma ktoś jakiś pomysł, bo aż się boję pojechać autem w trasę.

Zauważyłem jedną rzecz - mianowicie w trakcie gdy nie zapala komputer pokazuje czasami stan oleju o jedno kółko mniej.

Próbuje wtedy odpalać na biegu, odpalać z gazem i wszystkie inne. Nie ma metody albo zapali albo nie i trzeba próbować.

Edytowane przez Jagger_lodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem auto pod komputerem na biegu jałowym i pokazał dwa nieskasowane błędy ( czujnik wału i chyba temp. ) - oba wykasowane.

Na początek wyczyść czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik poziomu oleju nie ma tu wg mnie żadnego związku. Może mu po prostu nie ściekł cały do miski olejowej, spróbuj zaraz po zgaszeniu silnika sprawdzić stan oleju w ten sposób, na pewno będzie niższy. A skoro pojawił się błąd czujnika, to jestem niemal na 100% pewien, że to ten czujnik wału korbowego, miałem te same objawy + czasem gasł podczas jazdy, jak nic nie da czyszczenie, to ja za 60zł kupiłem zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobną sytuację, która niestety pojawia się w okresie letnim (kiedy są ciepłe lub bardzo ciepłe dni), w zimie bez problemu zapala i nie gaśnie podczas jazdy.

Z uwagi, że teraz jest ta ciepła pora roku problem powrócił jak bumerang. Przed zgaśnięciem podczas jazdy wskazówka temperatury przekracza połowę, zaczyna go dławić i bęc - samochód zgasł. Przy tak ciepłym silniku o ponownym zapaleniu można pomarzyć. Pierwsze co to maska w górę i chłodzenie silnika. Problem ustępuje po schłodzeniu.

Co pech to pech, pojechałem się umówić do mechanika - wsiadam w samochód i nie zapala (kręcić kręci ale nie łapie). Dobrze, że mechanik usłyszał, wyszedł i przy okazji sprawdził świece na których nie była podawana iskra - zawsze to jakaś podpowiedź.

Zaproponuję mu sprawdzenie (wymiana konieczna ?) czujnika położenia wału korbowego, a może między czasie jakieś inne rozwiązanie Wam wpadło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pokaż jaki masz silnik i o jakie auto chodzi. Profil jest nie po to żeby się chwalić co się ma , tylko po to, żeby wiadomo było o jakim aucie się mówi.

 

Przeczyszczenie i sprawdzenie cz. położenia wału może być dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I JUŻ WSZYSTKO WIADOMO :)

Okazało się, że wszystkie czujniki są OK.

Okazało się także, że jeden ząb na jakimś kole jest wyłamany - mechanik twierdził, że poprzedni mechanik musiał go ułamać ponieważ sam z siebie się nie urwał B) - i jak czujnik trafi właśnie na ten moment, to auto nie zapala.

Przy okazji wymieniłem poduchę skrzyni, łapę, końcówki, gumy itd :)

Drążek zmiany biegów teraz jest stabilny jak Dąb Bartek :), w autku jest cichutko, ładnie się trzyma drogi i co najważniejsze, a nie związane z wątkiem:

Na 40 L PLG przejechałem 600 km w cyklu mieszanym z czego około 350-370 poza miastem. Prędkość około 120-130 km/h z klimą, a w mieście różnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przeczyszczeniu wału problem nadal występuje. Kiedy trochę przejadę, silnik uzyska odpowiednią temperaturę, zgaszę silnik, a później zapalić już nie mogę.

Na dzień dzisiejszy jedyne mam rozwiązanie - maska do góry na 10 min, trochę przestygnie i zapala ponownie bez problemu

Edytowane przez sils
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!